طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

کافه رستوران لوار بیسترو

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 5 آذر 1399 در ساعت 14 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مسابقه طراحی A’ Design Award یکی از مسابقات بین‌المللی طراحی است که برای معرفی طراحی­های خلاقانه در دنیا در تمام زمینه های صنعتی، برگزار می­شود. پروژه لووار بیسترو برنده جایزه A’ Design Award 2019   در شاخه معماری، ساختمان و طراحی سازه شده است که در ادامه به توضیحات تکمیلی آن میپردازیم.

نام پروژه: لووار بیسترو

نام طراح: علیرضا شفیعی تبار

اعضای تیم :الهام فرشباف نجاتی

عملکرد اولیه:کافه رستوران

مکان پروژه: تهران_ ایران

الهام:

طراحی داخلی این کافه براساس حرکت فکری کلاسیک در حال حرکت به سمت مدرنیزاسیون انجام شده است که نشان می دهد محدودیت های فضای کلاسیک می تواند مانع توسعه و حرکت انسان شود و تا حدی که ما می توانیم پس از برخورد و عبور از طریق محدودیت های گفته شده آزادانه از این فضا خارج شویم.

ویژگی های منحصر به فرد / شرح پروژه:

طراحی داخای رستوران لوار بیسترو

هنگامی که مشتری در ابتدا به محل رستوران می رسد، به دلیل تأثیر فضایی دکوراسیون لوکس گیج می شود و سپس به تدریج تحت تأثیر فضای مدرن و ساختار احساس و درک فضای هنری مورد نظر قرار می گیرد.

عملکرد / جریان / تعامل:

کافه رستوران لوار بیسترو

یک مبل پایه بلند تکه تکه به طول 10 متر که به دیوار کشیده شده است وجود دارد. در بعضی از قسمت های طراحی آن سبک کلاسیک قابل مشاهده است که با کار هنری آشکار (طراحی با تکنولوژی پیشرفته) نگاه ما را به سمت سقف راهنمایی می کند. نقاشی های روی دیوار متناسب با فضا یا محیط طراحی شده­ اند که حاکی از محدود کردن مکتب / سبک فکری طراحی داخلی کلاسیک در مشاهدات مدرن است.

 

فناوری تولید و تحقق:

برای بازسازی نما داخلی از بتن رسوب برای بافت دیوارها استفاده شده است. همچنین در قسمت دیگری از کافه دیوار توسط آینه هایی به قطر 1 میلی متر پوشانده شده است. برای سطح میزها از بامبو برای تزئین پیشخوان و توسکا ، بتن و کوریان استفاده شده است.

مشخصات / ویژگی های فنی:

این محل 125 متر مربع مساحت دارد. مواد اصلی مورد استفاده در دکوراسیون مغازه شامل بتن ، چوب ، سرامیک ، آینه و نوعی پارچه نانو بود.

چکیده تحقیقات:

این ایده از ذهن من عبور کرد از آنجا که احساس کردم خوشایند خواهد بود اگر بشر خود را از محدودیت های قابل مشاهده در اشکال کلاسیک و تعدیل نیروی کار در آن رها کند و بتواند نجات ناشی از سبک ها و قالب های مدرن را احساس کند.

چالش:

ترکیب این دو سبک (سبک کلاسیک و مدرن) ، کنار هم قرار دادن آنها و عبور از مفهوم موجود و رسیدن به سبک های مدرن کار کاملاً دشواری بود.

5 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات