طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

کاربرد اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی منزل

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 13 تير 1400 در ساعت 10 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اکسسوری ها لوازمی در منازل هستند که وجود آنها در طراحی دکوراسیون ضروری نیست . اما بدون آنها دیزاین منزل با نقص و کمبود مواجه خواهد بود . به عبارت دیگر اکسسوری ها تکمیل کننده طراحی داخلی در هر فضایی هستند که بی توجهی به آنها سبب+ خلق محیطی سرد و ناخوشایند خواهد شد . امروزه استفاده از عناصر دکوراتیو و اکسسوری ها بیشتر از گذشته متداول و مرسوم شده است . زیرا با افزودن چند مولفه زیبا ، خاص و تکرار نشدنی به یک فضا می توان دکوراسیون منزل را عوض نمود . این امر برای اعضای خانواده جالب و جذاب می باشد و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه بوده و مشکلی برای خانواده ها ایجاد نمی کند .

 کاربرد اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی منزل

 

برای انتخاب اکسسوری در هر محیطی باید به سبک طراحی داخلی آن توجه و دقت شود و عناصری برای تزیین فضا ، مورد استفاده قرار گیرند که با آن همخوان و متناسب باشند . به عنوان مثال چنانچه دکوراسیون داخلی منزلی بر پایه سبک مدرن طرح ریزی شده باشد ، باید از اکسسوری های مدرن برای تکمیل نمودن دکوراسیون آن استفاده شود و به کارگیری اکسسوری های کلاسیک که دارای جزئیات زیاد بوده و بسیار مجلل و فاخر می باشند در این محیط به هیچ عنوان توصیه نمی شود .

 کاربرد اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی منزل

دسته بندی اکسسوری های کلاسیک و مدرن

اکسسوری ها و لوازم دکوراتیو را میتوان به دو دسته مختلف تقسیم نمود . دسته اول مربوط به عناصری هستند که علاوه بر زیبا سازی محیط ، کاربرد خاص و ویژه ای نیز برای آنها تعریف شده است . این عناصر اصطلاحا اکسسوری های کاربردی نامیده می شوند . به عنوان مثال لامپ ها و لوسترهایی که در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند ، نوعی اکسسوری کاربردی هستند که هم نور محیط را تنظیم می نمایند و هم با اشکال خاص و منحصر به فرد خود سبب ایجاد جذابیت برای محیط شده و فضایی چشمگیر را برای کاربران فراهم می نمایند .

 کاربرد اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی منزل

دسته دیگر اکسسوری ها ، مربوط به عناصر غیر کاربردی می باشد . تعبیه نمودن اکسسوری های غیر کاربردی در هر محیط ، صرفا جهت بهره گیری از جنبه زیبایی آنها است و کاربرد دیگری برای آنها متصور نیست . این عناصر نشان دهنده علاقه مندی های کاربران می باشد و انتخاب آنها از قوانین پیچیده ای پیروی نمی کند .

استفاده از گیاهان به عنوان اکسسوری دکوراسیون کلاسیک و مدرن

یکی از عناصری که برای تکمیل دکوراسیون مورد استفاده گسترده قرار می گیرد ، گیاهان هستند . گل ها با وارد نمودن فضای سبز به خانه باعث برقراری ارتباط نزدیک با طبیعت می شوند . همچنین استفاده از این مولفه سبب تصفیه و پاک سازی هوا شده و کاربران را از استنشاق هوای ناپاک مصون می دارند . در انتخاب گیاه برای هر فضا باید دقت شود که نوع گیاه با میزان نور و سایر شرایط محیطی تناسب داشته باشد و از نظر فرم ظاهری نیز سبب بروز آشفتگی در محیط نگردد .

 کاربرد اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از کوسن ها در دکوراسیون کلاسیک و مدرن

کوسن ها پارامترهای هستند که به راحتی می توان با افزودن آنها به محیط تغییر زیادی در فضا و نوع دکوراسیون آن به وجود آورد و اغلب هنگام بازسازی منزل ، در جهت تعویض آنها اقدام می شود . این مولفه کم هزینه و زیبا ، علاوه بر جلوه بصری باعث راحتی کاربران در هنگام استراحت نیز می شوند . چنانچه مبلمان از میان یکی از رنگ های خنثی انتخاب شده باشد ، با استفاده از کوسن های رنگی ، می توان کمبودهای موجود در محیط را برطرف نموده و حس سرزندگی را در کاربران ایجاد نمود .

 کاربرد اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی منزل

به کارگیری گلدان ها و لوازم فلزی براق در دکوراسیون مدرن

استفاده از گلدان هایی که از فلزات براق ساخته شده اند و یا لوازمی که در ساخت آنها از آینه استفاده شده باشد ، در دکوراسیون مدرن جایگاه منحصر به فردی دارند . این اکسسوری ها و عناصر دکوراتیو در عین سادگی ، زیبا و فریبنده هستند و نظر بینندگان را به خود جلب می نمایند . وجود پارامترهایی از این دست باعث ارتقا دکوراسیون مدرن شده و تعادل را در فضا ایجاد می نماید . به عبارت دیگر استفاده از لوازم لوکس مدرن ، از سادگی بیش از اندازه فضای در اختیار می کاهد ، بدون اینکه اصول طراحی دکوراسیون مدرن با خدشه مواجه شود .

 کاربرد اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی منزل

8 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات