طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 18 خرداد 1400 در ساعت 17 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یادگیری چند نرم افزار تخصصی در زمینه طراحی معماری و دکوراسیون یکی از بهترین روش ها میباشد که باعث شده به راحتی و بدون داشتن سابقه کاری بتوان وارد بازار کار رشته معماری شد .

 چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟

تسلط بر نرم افزارهای معماری مثل :

AutoCad ،photoshop، ArchiCad , 3Dmax، Revit

و راینو ، کمک زیادی در بازار کار این رشته به شما می‌کند .

  • ارتقا مهارت

با گذشت زمان روند کار در بازار معماری تغییر کرده و امروزه نرم افزارهای تخصصی جایگاه خاص و ویژه ای در این رشته دارد و تخصص های نو و به روز بودن می‌تواند زندگی ما را تغییر دهد .

می توان گفت امروزه با وجود نرم افزارهای مختلف روند طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی نما و … تا پیاده‌سازی پلان های معماری سریع تر و ساده تر از ترسیم پلان های اولیه معماری با دست و سایر مراحل وقت گیر شده است .

 چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟

  • بهترین باشید

همیشه داشتن تخصص در همه جا می تواند به شما  و به آینده کاری تان کمک بسیاری کند ولی باید این را هم در نظر داشته باشید که دیگران هم در تلاش و یادگیری می باشند و باید همیشه این را در نظر بگیرید که چه کار کنید تا مجری دکوراسیون بهتری از افراد هم رده خود باشید ؟

برای همین است که توصیه می شود هیچ وقت دست از یادگیری بر ندارید زیرا هر روز مطالب جدید برای یادگیری وجود دارد .

شما می توانید با یادگیری مطالب جدید در بازار کار همیشه در بین برترین ها باشید و همین قضیه میباشد که اختلاف بین درآمد فعالان در یک حوزه یکسان را تعیین می کند و آن هم میزان مهارت و به روز بودن در یک تخصص خاص می باشد...

 چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟

  •  خلاقیت در معماری

بحث خلاقیت آنچنانکه در معماری مطرح است شاید در رشته‌های دیگر بسیار مطرح نباشد و معماری تنها به کسب علم و مهارت محدود نمی باشد . شما اگر فرد خلاقی باشید می توانید در این رشته جایگاه مناسب با ایده های ناب و جدید ارائه دهید و باید برای حل کردن مشکلات از روش‌های جدید و خاص استفاده نمایید .

هر روزه ساختمان ها و برج های گوناگونی در شهر ها و کشور های مختلف می بینیم . چیزی که باعث تفاوت شکل ها میشود طراحی و اجرا نو و خاص می‌باشد که از ذهن های خلاق بوجود آمده است .

برای اینکه در این رشته موفق باشید باید بسیار سعی کنید که مانند دیگران نباشید و مطالعه خود را بالا برده و در زمینه معماری اطلاعات بسیاری کسب کنید تا با این کار فرد خلاقی باشید مطمئن باشید در این صورت زودتر به هدف خود می رسید و موفق تر می شوید .

 چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟

  • درآمد رشته معماری

در شرکتهای خصوصی که مهندسان معماری در آن فعالیت می کنند نسبت به مهارتی که دارند و توانمندی ، سابقه کار و نوع توافقی که با کارفرما کرده‌اند درآمدهای متفاوتی با هم دارند .

افرادی که شرکت شخصی راه اندازی کرده‌اند در کنار سختی های زیاد کار باید سعی کنند مشتری های خوبی جذب کنند و پروژه‌های زیادی بگیرند تا با این کار بتوانند درآمد بسیار خوبی داشته باشد .

مهارت های شما تعیین کننده درآمد شما می باشد در مجموع می‌توان گفت مهندس معمار هر چقدر توانمند تر و خلاق تر باشد کارنامه بهتری دارد و به درآمد بالاتری دست پیدا می‌کند .

  • بازار کار رشته های معماری

مهندس معمار هم می تواند ناظر اجرای طرح و سرپرست دفاتر مشاوره مشغول کار باشد و هم می تواند در دفاتر کار در محل پروژه های ساخت و ساز به عنوان معمار فنی به طراحی تک بنا ها یا مجموعه های زیستی کوچک بپردازد ، فقط باید دقت داشته باشید که معماری مانند بسیاری از شغل ها نمی باشد که بتوان ساعت کاری مشخصی برای آن تعیین کرد .

 ساعت کاری برای مهندسی معماری خیلی معنی ندارد زیرا باید به طور مداوم با کار خود درگیر باشد .

 چگونه وارد بازار کار معماری شویم؟

زمینه های شغلی رشته معماری را می توان در دسته های زیر تقسیم بندی کرد :

1 - طراحی (از طراحی های اولیه تا مراحل اجرایی کار و طراحی اجزای عناصر تشکیل دهنده ساختمان)

۲ - سرپرست دفاتر مشاور معماری

۳- نظارت صحت انجام کار در عملیات اجرایی ساختمان

۴- ( مدیریت پروژه)

۵- طراحی میادین شهرداری و پارک ها و محوطه سازی

۶- مشارکت در پروژه های طراحی شهری و شهرسازی و برنامه ریزی

۷- طراحی دکوراسیون داخلی

۸- انجام کارهای آموزشی و پژوهشی در زمینه طراحی فضاهای طبیعی

 ۹- تدریس در دوره های کاردانی و دبیرستان های فنی حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش

پیشرفت کاری مهندس معماری به میزان زیادی به مهارت ها ، تجارب و شایستگی‌ها ارتباط دارد . مهندسی معماری فرصت‌های شغلی بسیاری را به صورت کارهای پروژه ای پیش رو دارد .

5 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات