طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

پتینه کاری و اهمیت اجرای آن در دکوراسیون

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 15 تير 1400 در ساعت 11 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از موضوعاتی که همیشه مورد توجه افراد قرار می‌گیرد طراحی دکوراسیون داخلی است . طراحان با ایده های جالب و خلاقانه و با در نظر داشتن اصول طراحی همیشه سعی دارند تا طرحی خاص ، جدید و امروزی را به افراد ارائه دهند .

 امروزه برای پیاده سازی طرحی مطلوب به عنوان طراح‌ داخلی از ایده های مختلفی به کار گرفته می شود که هر یک از آن ها نما و جلوه ی منحصر به فردی به فضا می بخشد .  مانند قرار دادن لوازم تزئینی و دکوریجات  ، رنگ آمیزی دیوارها  ، استفاده از دیوار پوش ها و نصب پرده با طرح و رنگ های متنوع ، نقاشی روی دیوار و … می باشد که هر کدام از این موارد گفته شده بنا بر سلیقه افراد طراحی و چیدمان می شوند .

 پتینه کاری و اهمیت اجرای آن در دکوراسیون

یکی از روش‌هایی که می‌توان جایگزین نقاشی کرد و به جذابیت فضا افزود ، پتینه کاری است .  با استفاده از پتینه کاری می توان روی دیوارها و سقف ها طرح هایی ایجاد کرد و نمایی متفاوت در آنها به وجود آورد که در دکوراسیون کلاسیک جلوه متفاوتی ایجاد می کند .

  • معنی لغوی پتینه  :

در میان معماران پتینه کاری به عنوان هنر باستان شناخته می شود و معانی تحت اللفظی پتینه به قدمت و زنگار اشاره دارد .

امروزه با استفاده از سبک های جدید و مواد جدید و با پیشرفت علم معماری به طرح و رنگ پتینه تاثیرات مدرنی افزوده شده و جلوه ی تزئینی و زیباتری به آن بخشیده شده است  .

پتینه کاری هنری است که در آن با استفاده از ابزارها و رنگ های گوناگون و با مواد تصویری متنوع و جالب بر روی سطوحی مانند سقف ها ، ستون ها و دیوارها ایجاد می کنند .

پتینه یک سبک گرافیکی است و اجرای آن در صنعت معماری انقلابی جدید ایجاد کرده است و جالب است بدانید که این هنر همچنان در حال پیشرفت می باشد .

 پتینه کاری و اهمیت اجرای آن در دکوراسیون

  • دکوراسیون داخلی و پتینه کاری 

افرادی که علاقه ‌ای به نصب انواع مختلف کاغذ دیواری را ندارند و همچنین سادگی رنگ ها را در فضا  دوست ندارند ، می‌توانند با استفاده از پتینه در دکوراسیون داخلی فضایی جذاب و کلاسیک ایجاد کنند و با استفاده از این هنر ، زیبایی بیشتری به  فضای زندگی‌  ببخشند .

در جهان پتینه دیوارهای خانه از محبوب‌ترین و رایج ترین پتینه ها است و در دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد .

با استفاده از تکنیک‌های ساختمانی و هنری پتینه که بسیار گسترده می باشد می‌توان در دکوراسیون داخلی  یک دیوار بی روح و ساده را به دیواری جالب و زیبا تبدیل کرد .

  • انواع پتینه 

 پتینه برای تزئین انواع سطوح به کار برده می شود ، این هنر بسیار گسترده و متنوع می باشد .

در طراحی داخلی ، پتینه کاری را می توان در انواع پتینه مانند ورق های نقره‌ای ، حکاکی ، بافت دار و بدون بافت ، طلاکاری ها و تزئینات ، تذهيب دیوار و سقف ، کهنه کاری ، طرح ابر و باد ، طرح چوب ، طرح فرشته ها و ... به کار برد .

 پتینه کاری و اهمیت اجرای آن در دکوراسیون

  • ویژگی های کاربردی و خاص پتینه کاری
  • پتینه ۱۰۰% قابل شستشو می باشد و نظافت آن بسیار راحت است .
  • در سراسر دنیا پتینه کاری دیوار خانه ها یکی از هنرهای پرطرفدار است و لکه گیری آن به راحتی انجام می شود .
  • با استفاده از این هنر با کمی هزینه یک دیوار ساده و بی روح را می توان به یک دیوار زیبا و جذاب تبدیل کرد .
  • استفاده از پتینه باعث عایق شدن دیوار و همچنین کنیتکس می شود و جایگزین مناسبی برای بلکا و رنگ است .
  • به دلیل اینکه هزینه آن نسبت به رنگ بیشتر است و معمولا برای دکوراتیو کردن دیوار های منازل و … به کار گرفته می شود تنها قسمتی از یک دیوار را پتینه می کنند .
  • روی هر سطحی اجرای پتینه کاری امکان پذیر می باشد . مثل سطوح فلزی ، پارتیشن ها ،  سقف ها و دیوارها و...
  • یکی دیگر از فواید پتینه کاری این است که دیرتر غبار و لک و کثیفی را نشان می دهد .
  • نسبت به رنگ های ساده که اکثرا استفاده می شود مانند رنگ های استخوانی و سفید و ... پتینه نمایی جذاب تر دارد .
  • در تمامی ساختمان ها که پوشاندن موج‌ و ترک های آن اجتناب ناپذیر است ، پتینه گزینه مناسبی می تواند باشد .
  • اهمیت استفاده

ایجاد طرح های پیچیده و زیبا یکی از مهم ترین نکات طراحی به سبک کلاسیک به شمار می رود بنابراین با استفاده از پتینه کاری شما می توانید به راحتی در اوج زیبایی و ظرافت طرح های کلاسیک و زیبایی را در دکوراسیون داخلی ایجاد کنید.

پتینه کاری به شما کمک می کند با استفاده از طرح های لوکس و زیبا فضایی مجلل و لاکچری در طراحی ویلا یا بازسازی ساختمان خود ایجاد نمایید .

7 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات