طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ویژگی های طراحی داخلی به سبک مراکشی

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 11 شهریور 1400 در ساعت 17 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون مراکشی یکی از سبک های طراحی داخلی می باشد که توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کند . این سبک از دکوراسیون داخلی به سلیقه ی ایرانیان بسیار نزدیک است . استفاده از این سبک نمای فوق العاده ای را برای محیط مورد نظر شما ایجاد خواهد کرد .  دکوراسیون مراکشی تا حد زیادی تحت تاثیر سبک عربی می باشد . از این جهت می توان شباهت های زیادی را بین این دو یافت .

شرکت طراحی دکوراسیون هیرادانا قصد دارد در این مقاله شما کاربران محترم را با ویژگی های سبک مراکشی آشنا کند . از شما کاربران محترم می خواهیم تا در انتهای این مقاله با ما همراه باشید .

یکی از اصلی ترین و البته بارزترین ویژگی های سبک مراکشی ، استفاده از رنگ های گرم نظیر قرمز و یا آجری می باشد . در ادامه به ویژگی های این سبک از طراحی داخلی خواهیم پرداخت .

مبلمان

استفاده از مبل با روکش مخمل و رنگ شاد یکی از ویژگی های این سبک می باشد . شما می توانید از مبل های چوبی با حکاکی های گوناگون نیز استفاده کنید . هم چنین استفاده از کوسن با طرح های سنتی نیز در این سبک کاربرد فراوانی دارد . برای تکمیل دکوراسیون ، می توانید از یک میز کوچک چوبی نیز در کنار مبلمان استفاده کنید . استفاده از مبلمان در دکوراسیون کلاسیک نیز رایج می باشد . از این جهت می توان این نکته را شباهتی میان این دو سبک دانست .

رنگ ها

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کردیم ، رنگ ها در این سبک از اهمیت ویژه ای برخوردار است . رنگ های مورد استفاده در این سبک غالبا روشن و گرم خواهد بود . از جمله رنگ های مورد استفاده در این سبک می توان به قرمز ، کرم ، بژ و... اشاره کرد .

ویژگی های طراحی داخلی به سبک مراکشی

جالب است بدانید که الهام گرفتن از طبیعت و کویر در طراحی مراکشی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد . بنا بر این شما می توانید برای انتخاب رنگ ، از طبیعت الهام بگیرید .

سقف و دیوارها

سقف ها در دکوراسیون مراکشی بسیار بلند خواهد بود هم چنین برای تزئین آن از تیر های چوبی استفاده می شود . دیوارها نیز نمای گچی دارند و عموما با لایه ای از رنگ های شاد پوشیده می شوند . شما می توانید در برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از شرکت طراحی دکوراسیون هیرادانا یاری بجویید .

 

فرش

فرش در طراحی دکوراسیون داخلی این سبک بسیار حائز اهمیت می باشد . استفاده از قالیچه و فرش با طرح های هندسی و سنتی کاربرد فراوانی در این سبک دارد . جالب است بدانید که قالیچه های مراکشی قیمت فراوانی دارد . اما شما می توانید از الگوهای مشابه با قیمت ارزان تر استفاده کنید .

کاشی

در آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و یا حمام از کاشی با طرح های هندسی و رنگ های شاد استفاده می شود . طرح کاشی های مورد استفاده غالبا سنتی خواهد بود . از این روی دکوراسیون داخلی را تا حد زیادی به شکل سنتی تبدیل می کند .

پارچه

جنس پارچه ی استفاده شده برای روتختی و یا روکش مبل ها عموما مخمل ، ابریشم و یا حریر می باشد . بهتر است پارچه های استفاده شده دارای طرح و نقش سنتی باشد . جالب است بدانید که در دکوراسیون کلاسیک نیز از پارچه های ارزشمند استفاده می شود .

ویژگی های طراحی داخلی به سبک مراکشی

حیاط خانه به سبک مراکشی

وجود حوض در حیاط خانه های مراکشی ، یکی از بارزترین ویژگی های این سبک از معماری و طراحی محسوب می شود . هم چنین برای کفپوش ، از کاشی با طرح و رنگ سنتی استفاده می شود .

استفاده از گل و گیاه نیز در حیاط بسیار رایج می باشد و باعث ایجاد نمایی زیبا می شود .

اکسسوری

پرکاربرد ترین اکسسوری در دکوراسیون داخلی به سبک مراکشی ، فانوس های فلزی می باشد . این فانوس ها علاوه بر ایجاد نور زیبایی خاصی به محیط می بخشد . هم چنین می توان از آن ها در هر جایی از خانه استفاده کرد .

صنایع دستی سنتی نیز یکی دیگر از وسایلی است که به عنوان اکسسوری کاربرد فراوانی در این سبک دارد .

کلام آخر :                                 

در این مقاله شما کاربران محترم را با طراحی داخلی به سبک مراکشی آشنا کردیم . شرکت طراحی دکوراسیون هیرادانا می تواند گزینه ی مناسبی به منظور طراحی داخلی فضاهای مورد نظر شما باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر شما می توانید از مشاوران ما در این شرکت یاری بجویید .

8 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات