طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ویژگی های انواع پارتیشن در اجرای دکوراسیون بخش اول

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 17 تير 1400 در ساعت 13 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه در دکوراسیون داخلی منازل ، اجرای سبک باز و یکپارچه بسیار متداول و رایج شده است . به کار گیری پلان های باز در فضاهای با مساحت کم و زیاد بسیار راهگشا است . در فضاهایی که از مساحت کمی برخوردار هستند با استفاده از این شیوه می توان طراحی انعطاف پذیری برای منزل ایجاد نمود و از فضای در اختیار بیشترین استفاده را کرد . همچنین در منازل با متراژ زیاد از این شیوه برای ایجاد گردش نور و هوا در محیط استفاده می شود . در منازلی که با استفاده از این سبک طراحی و ساخته می شوند ، حریم خصوصی در کمترین حد ممکن تامین می شود ، از این رو لازم است برای بخش بندی فضا از المان های مناسب دیگری مانند پارتیشن استفاده شود .

با استفاده از پارتیشن ها می توان طراحی انعطاف پذیر فوق الذکر را حفظ نموده و زیبایی بصری محیط را ارتقا داد . جهت انتخاب پارتیشن برای به کار گیری در منازل ، گزینه های زیادی پیش روی افراد است که باید با توجه به زیبایی ، کارایی و عملکرد مناسب ، بهترین و سازگارترین نوع آن انتخاب گردد . در انتخاب پارتیشن ها باید دقت شود که پس از استفاده از این عنصر جداکننده ، از کیفیت و شفافیت هیچ یک از دو محیط کاسته نشده و ارزش یک فضا در مقابل دیگری کم نشود . در این مقاله از شرکت معماری هیرادانا با انواع پارتیشن آشنا خواهیم شد .

 ویژگی های انواع پارتیشن در اجرای دکوراسیون بخش اول

انواع پارتیشن

انتخاب پارتیشن برای به کار گیری در طراحی دکوراسیون داخلی ، امری چالش برانگیز است زیرا این محصول تنوع بسیار زیادی در عرضه دارد و انتخاب بهترین نوع آن  در برخی از مواقع بسیار سخت و پیچیده می باشد . پارتیشن ها را می توان بر حسب جنس آنها و یا مکانیسم عملکردشان دسته بندی نمود که در ادامه این نوشتار انواع پارتیشن های موجود در بازار معرفی می گردند .

معرفی پارتیشن ها با توجه به متریال و جنس آنها

انواع پارتیشن های موجود و در دسترس را می توان با استفاده از متریالی که در ساخت آنها به کار رفته می شود دسته بندی نمود که در دکوراسیون کلاسیک و مدرن کارایی های متفاوتی خواهند داشت .

  1. 1.    پارتیشن چوبی

این نوع پارتیشن ها از نظر مصرف کنندگان محبوب ترین نوع این محصول هستند . پارتیشن های چوبی با سبک دکوراسیون داخلی مدرن هماهنگی خوبی دارند و کاملا سازگار می باشند . تنوع پارتیشن های چوبی به حدی است که برای تمامی افراد و سلایق حداقل یک گزینه ایده آل وجود خواهد داشت . انواع پارتیشن های چوبی عبارتند از پارتیشن چوبی سنتی ، خانگی ، اداری ، کتابخانه ای و ... .

 ویژگی های انواع پارتیشن در اجرای دکوراسیون بخش اول

  1. 2.    پارتیشن فلزی

این نوع پارتیشن به دلیل استفاده ار فلزدر ساخت آن بسیار مقاوم خواهد بود . همچنین با توجه به قابلیت چکش خواری فلزات امکان ایجاد طرح های پیچیده و زیبا با این متریال به راحتی فراهم می گردد . از این رو پارتیشن هایی که از جنس فلزات برنج ، آلومینیوم ، فولاد و آهن ساخته می شوند ، مورد استقبال کاربران قرار گرفته اند .

 ویژگی های انواع پارتیشن در اجرای دکوراسیون بخش اول

  1. 3.    پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای یکی از انواع اقتصادی و مقرون به صرفه این محصول است که در طراحی آن می توان از شیشه های مات و یا شفاف استفاده نمود . انتخاب حالت شیشه بستگی به کاربری پارتیشن دارد و با توجه به سبک زندگی و انتظارات مصرف کننده تعیین می شود . به کارگیری این نوع پارتیشن شفافیت فضا را کاهش نمی دهد و روی برقراری ارتباط بصری بین دو فضای ایجاد شده تاثیری نمی گذارد .

 ویژگی های انواع پارتیشن در اجرای دکوراسیون بخش اول

  • 4·    پارتیشن پانچ یا شبکه ای

پارتیشن پانچ مناسب ترین و ایده آل ترین نوع پارتیشن برای جداسازی بخش های یک خانه مدرن است . این نوع از پارتیشن ها دارای فضاهای خالی در طرح خود هستند که نور و هوای دو فضا را به هم ارتباط می دهند و تنها باعث محدود شدن ارتباط بصری دو سمت پارتیشن می گردند و ارتباط را به طور کلی قطع نمی کنند .

 ویژگی های انواع پارتیشن در اجرای دکوراسیون بخش اول

  • 5·    پارتیشن طبیعی

این نوع پارتیشن با استفاده از گیاهان طبیعی ایجاد می شود و علاوه بر جدا نمودن فضای داخلی ، کیفیت هوا را بهبود بخشیده و سطح اکسیژن را در منزل بالا می برد .

توصیه می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع پارتیشن به کار گرفته شده در اجرای دکوراسیون ، بخش دوم این مقاله را مطالعه نمایید .

 ویژگی های انواع پارتیشن در اجرای دکوراسیون بخش اول

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات