طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ویژگی ها و جذابیت های نمای سیمانی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اجرای نمای کلاسیک و نمای رومی با سیمان بهتر است یا با سنگ ؟

ما در شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان هیرادانا مطالب و مقالات زیادی را در باب سبک ها و متریال های مختلف جهت بازسازی نما و طراحی و اجرای نمای ساختمان برای شما گرد آوری کرده ایم ولی در این مقاله سعی داریم تا با تفاوت ها و ویژگی های نمای کلاسیک سیمانی با نمای کلاسیک سنگی بیشتر صحبت کنیم .

برای پاسخ به این سوال که چه متریالی برای طراحی و اجرای نما ساختمان  بهتر است ، در ابتدا باید چند مورد را بررسی و مشخص کرد . این موارد شامل بودجه و هزینه درنظر گرفته کارفرما  ، شرایط آب و هوایی و اقلیمی منطقه ، مصالحی که به صورت بومی در منطقه وجود دارد و بسیاری موارد دیگر میشود . حال اگر بخواهیم در مورد کیفیت و ویژگی های این دو متریال صحبت کنیم ، مشخص است که نمای سنگی و متریال سنگ از مقاومت و طول عمر بالاتری نسبت به نمای سیمانی برخوردار است ولی زمانی که بحث بودجه و هزینه های در نظر گرفته کارفرما محدودیت هایی داشته باشد نمای سیمانی اولویت بهتری دارد زیرا در نمای سیمانی هزینه ها بسیار کم میشود . البته در شهرها و استان هایی که کارخانه های تولید سنگ وجود دارد مثل اصفهان ، لرستان و مرکزی هزینه های ناشی از اجرای نمای کلاسیک سنگی و یا نمای رومی سنگی بصرفه و مناسب تمام میشود .

نماهای سیمانی هم دوام و طول عمر مناسبی دارند و اگر طراحی و ترکیب مناسبی برای نما در نظر گرفته شود و تیم خوبی برای اجرای نمای سیمانی انتخاب شود میتواند به خوبی خواسته ها و نیاز های کارفرما را برآورده کند. نمای سیمانی هم از نظر اجرایی آسانتر و سرعت پیشروی بالاتری نسبت به نمای سنگی دارد .

میتوان برای نمای ویلا و ساختمان های کم ارتفاع از نما کلاسیک سیمانی  و نما رومی سیمانی استفاده کرد که روشی زیبا و مقرون بصرفه است .

 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات