طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ویژگی های طراحی ویلا به سبک روستیک

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 14 فروردین 1400 در ساعت 9 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی ویلا روستایی یکی از گرایشات طراحی ویلا می‌باشد که امروزه در میان افراد محبوبیت زیادی پیدا کرده است . ماهیت آزاد و فضاسازی های گوناگون امکان خلق سبک های مختلف را فراهم می سازد از رویکرد های سنتی و کلاسیک گرفته تا گرایشات مدرن .

در میان این رویکردها طراحی ویلا روستایی در میان افراد محبوبیت خاصی پیدا کرده است ، در اصطلاح طراحی ویلا روستایی هم ارز با ویلاهای سبک روستیک بکار میرود  و بر گرایشی دلالت دارد که به دنبال باز آفرینی و خلق فضاهای سکونتی خانه های روستایی می باشد .

ویژگی های طراحی ویلا به سبک روستیک

با این وجود که تکنیک های پیشرفته ساخت ، رویکرد های مدرن و متریال های نوین در حوزه طراحی و اجرای ویلا رو به گسترش میباشد ویلاهای سبک روستیک جایگاه خود را به خوبی حفظ کرده و بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد . زندگی در شرایط روستایی ، فضایی صمیمی ، بی آلایش و گرم طرفداران خاص خود را دارد .

 سایت ویلا در نواحی روستایی و ییلاقی با رویکرد روستیک باعث ایجاد فضایی صمیمی و دنج می گردد که پیوند عمیقی با پیرامون طبیعی خود دارد و بسیار تاثیر پذیر از زیبایی پیرامون طبیعی خود می باشد .

طراحی ویلا به سبک روستیک برای ما  این امکان را ایجاد می‌کند که فضایی با امکانات مدرن و با پوسته ای روستایی را طراحی نماییم . میزان  بهره‌ مندی از امکانات مدرن در طراحی ویلا بستگی به کانسپت طرح و  مکان سایت و همچنین خواسته های کارفرما دارد .

  • ویژگی های ویلای روستایی

_ ترکیب احجام ساده

ویژگی های طراحی ویلا به سبک روستیک

عموما خانه های روستایی و ییلاقی به ساده ترین فرم طراحی می شوند در حقیقت بر طرف کردن نیازهای فضایی و عملکردی به سادگی در فرم های خالص و ساده طراحی می شود ، حجم و طراحی نمای ساختمان ویلا های روستایی عاری از ایده و کانسپت های غیر معمول و خاص می باشند .

_ استفاده از متریال های طبیعی و خام

ویژگی های طراحی ویلا به سبک روستیک

مهمترین ویژگی  طراحی ویلای روستیک استفاده از متریال های طبیعی و خام و بوم آورد بدون پرداخت می باشد ، کمبود امکانات در این نواحی مانع استفاده از متریال های مدرن و لوکس می شود لذا خشونت و زمختی متریال طبیعی باید در تمامی اجزای ویلای این سبک به خوبی نمایان باشد .

چوب و سنگ اصلی‌ ترین متریال در این سبک از طراحی ها می باشد .

مناطق معتدل و گرم بخش وسیعی از طراحی نمای ویلا ها را الوارهای چوبی به خود اختصاص می دهند و در مناطق سرد نیز سنگ های طبیعی و سنگ های لاشه بنای ساختمان را می پوشاند این نوع از متریال ها هم  فضاهای داخلی و هم نمای ویلا را در بر می گیرند و حتی در برخی موارد نیز با استفاده از این متریال مبلمان ثابت قابل اجرا هستند .

_  سطوح شیشه خور محدود

ویژگی های طراحی ویلا به سبک روستیک

برخلاف طراحی ویلای مدرن ، ویلاهای روستیک دارای بازشو هایی با ابعاد محدودتری می باشند البته ارتباط بصری با فضای پیرامون ویلا با طراحی پنجره های بزرگ مشخصه ویلاها می باشد و ویلاهای این سبک نیز تا حدودی از این ویژگی برخوردار می باشند اما در هر حال صلبیت نما های روستایی غالب بر شفافیت آن است .

_ طراحی داخلی ساده ، گرم و دنج

همانند طراحی نما ، طراحی داخلی ویلا به سبک روستیک نیز باید ساده و با فضاسازی‌ های واضح ، مبلمان روستیک و متریال های طبیعی انجام گیرد .

الوارهای چوبی در کف و سقف به شکل تیرهای پهن و اکسپوز ، دیوارهای قطور با سنگ طبیعی ، فضای روستایی و گرم  را خلق می‌کند .همچنین استفاده از المان هایی از مس و فلز نیز بسیار رایج می باشد .

ویژگی های طراحی ویلا به سبک روستیک

 در طراحی داخلی کلاسیک یا مدرن ویلا انتخاب رنگ ها نیز باید به گونه‌ ای باشد که عمق و گرما را تداعی نماید و رنگ‌ های پر انرژی و گرم مانند رنگ نارنجی ، زرد ، آبی تیره و قهوه‌ای از رنگ های پر کاربرد در طراحی ویلا های سبک روستیک محسوب می شود .

 شومینه های سنگی نقطه کانونی فضاهای داخلی می باشد در صورت امکان پیشنهاد می شود حجم این شومینه در نمای ویلا نیز قابل مشاهده باشد .

 به طور کلی طراحی ویلاهای روستیک عاری از تزیینات لوکس و مدرن می باشد .

_ ارتباط با طبیعت

در این گرایش طبیعت نقش پررنگی دارد و ارتباط آن از طریق پنجره و فضاهای واسطی همچون تراس و بالکن تقویت می شود .

استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی ویلا سمبلی از پرورش و کاشت گیاهان که مختص زندگی روستایی می باشد و لطافت و سرزندگی طبیعت را وارد فضاهای داخلی ویلا می کند .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات