طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ویژگی های طراحی سبک کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 2 آذر 1399 در ساعت 15 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در یک فضای سبک کلاسیک، ظرافت و دکور در هماهنگی و تقارن به نظر می­رسند. این موارد باعث ایجاد عظمت و عظمت، ناشی از بازگشت به دوران گذشته  به دلیل دقت در انتخاب مواد و چیدمان مبلمان ، لوازم و دکوراسیون داخلی می شود. قبل از بررسی اینکه چرا سبک طراحی داخلی کلاسیک به عنوان یک انتخاب مبلمان مناسب برای خانه شما مناسب است، بیایید نگاهی سریع به برخی از ویژگی­های کلی بیندازیم. اول از همه عناصر مبلمان به صورت متقارن و هماهنگ چیده شده اند، دو عامل اساسی در ایجاد تعادل و فضای استقبال مطابق با قوانین کلاسیک. استفاده از مواد با کیفیت مانند بلوط، چوب ماهون، گیلاس یا راش، سرامیک، برنز و مرمر و همچنین پرده ها است.

در کنار مبلمان استاندارد، طراحی داخلی به سبک کلاسیک می­تواند دارای ستون­ها یا نیم ستون­ها، قرنیزها، پنجره ها و حتی مجسمه ها باشد، این همه ویژگی­های ظریفی است که یادآور دوران باستان است.

رنگ های اصلی بر اساس رنگ های روشن و خنثی است و هدف آن برجسته سازی مواد "نجیب" مانند سنگ مرمر یا چوب مرغوب است.  عمدتا کرم و زرد، بژ و سبز به رنگ قرمز یا قرمز هستند.

رنگبندی در سبک کلاسیک

لوازم جانبی مبلمان ظریف هستند، چشم را آزار نمی دهد و با عناصر هنری دیگر مانند تصاویر قاب شده یا مجسمه هایی که در بالا ذکر شد ترکیب می شود. روشنایی فضای داخلی به سبک کلاسیک شامل استفاده از لامپ های کف، کریستال یا نور غیرمستقیم برای ایجاد یک فضای استقبال کننده است. به طور خلاصه اگر در فکر بازسازی ساختمان خود هستید سبک کلاسیک یک انتخاب عالی برای طراحی داخلی منزلتان است.

طراحی داخلی کلاسیک ترکیبی از طراحی داخلی یونانی و رومی است. این طراحی داخلی اساساً با هماهنگی، تعادل و نظم کامل سروکار دارد. ایجاد جلوه­ای کلاسیک به فضای داخلی شما به معنای نزدیکتر کردن آنها به دوره­های قبل تری است که سبک­های طراحی­داخلی مانند روکوکو، ویکتوریا و بسیاری دیگر از آنها رواج داشته است. طراحی داخلی کلاسیک جلوه خاص خود را دارد و هرگز از مد نمی­افتد. بنابراین اگر در زمینه­ی بازسازی و دکوراسیون فعالیت می­کنید و یا می­خواهید منزل یا دفتر خود را به روشی سنتی­تر طراحی کنید و اصطلاحا دکوراسیون لوکس داشته باشید در اینجا چند ایده کلاسیک طراحی داخلی را به شما نشان خواهیم داد که مطمئنا به شما در دکوراسیون داخلی کمک می­کند.

 

 نظم، تقارن و تعادل:

نظم و تقارن در سبک کلاسیک

تقارن و تعادل سفارش از ویژگی های اصلی طراحی داخلی کلاسیک است. اگر حداقل یک آینه در یک اتاق دارید، اطمینان حاصل کنید که آن را با دیگری متعادل کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که برخی از ویژگی­های یک اتاق را به اتاق دیگر هم ادامه دهید. همه اتاق ها را با سبک متفاوت در کنار هم تزئین نکنید، این کار مطمئناً منجر به عدم تقارن خواهد شد و طراحی داخلی مناسبی از کار درنخواهد آمد.

 

یک نقطه کانونی:

نقطه عطف در سبک کلاسیک

یک آینه بزرگ، هر مجسمه چوبی ، یک قطعه زیبا از هنر چوبی یا یک میز چوبی زیبا می­تواند مانند یکی از نقاط کانونی در طراحی داخلی منزل عمل کند. به خاطر داشته باشید که هنگام ایجاد یک نقطه کانونی، سایر لوازم جانبی موجود در اطراف باید مطابق با آن باشند. به عنوان مثال یک شومینه­ی زیبای نقش برجسته که در دو طرفش صندلی های تطبیق داده شده با آن قرار دارد و همچنین یک آینه تزئین شده در بالای شومینه می­تواند به شما کمک کند تا جلوه ای کلاسیک به اتاق خود بدهید.

 

رنگها و مواد طبیعی:

رنگهای رایج در سبک طراحی داخلی کلاسیک اساساً از طبیعت الهام گرفته شده­اند. سایه های زرد، آبی، سبز و قهوه ای، حتی برخی از رنگ های سرد و ملایم تر مانند رسی، خاکستری و صورتی نیز بسیار رواج دارد. اگر می خواهید ظاهری کلاسیک معتبرتر داشته باشید، به دنبال رنگ سفید تیره­تر باشید اما اگر می­خواهید به فضای داخلی خود حالتی مدرن­تر بدهید، رنگ سفید روشن را انتخاب کنید.

 

الیاف ظریف:

 سبک کلاسیک خود نشان دهنده ظرافت است. در هنگام انتخاب الیاف کلاسیک به خاطر داشته باشید که آنها بیش از حد آراسته یا جلب توجه نکنند. مخمل ، بوم و پنبه پارچه هایی است که اساساً در طراحی داخلی کلاسیک استفاده می شود. می توانید آن را با کفپوش های چوبی، سنگی یا مرمر که با محیط کلاسیک مطابقت دارد، تکمیل کنید.

1 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات