طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ویژگی های دکوراسیون کلاسیک سبز در طراحی داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 30 آذر 1401 در ساعت 11 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رنگ سبز، رنگی آرامش بخش برای منزل شما

رنگ سبز از نظر روانشناسان به عنوان یکی از آرامش بخش ترین رنگ ها در دنیای رنگ ها شناخته می شود و استفاده از رنگ سبز در تمامی فضاها می تواند فضایی دلپذیر و زیبا و در عین حال آرامش بخش را پدید بیاورد. از جمله مزایای رنگ سبز که باعث محبوب بودن آن شده است می توان به شیک و لوکس بودن آن، آرامش بخش بودن آن، ترکیب شدن آسان این رنگ با انواع رنگ ها، زیبایی تمامی طیف های این رنگ و ... اشاره نمود. همچنین این رنگ نه مانند رنگ های سرد کسل کننده بوده و باعث کاهش انرژی می شود و نه مانند رنگ های گرم انرژی فضا را بیش از حد بالا می برد. به همین علت می توان آن را انتخابی درست برای دکور انواع فضاها دانست. 

رنگ سبز دارای تناژ های متفاوتی است که از آنها با نام های رنگ سبز سلطنتی یا رنگ سبز درباری، رنگ سبز کلاسیک، رنگ سبز چمنی، رنگ سبز فسفری، رنگ سبز یشمی و ... یاد میشود. در ادامه با پاسخ سوالات مرتبط با رنگ سبز با هیرادانا همراه باشید.

  • مکمل رنگ سبز در دکوراسیون 

  • روانشناسی رنگ سبز در دکوراسیون

  • انواع رنگ سبز برای دیوار

  • رنگ سبز در دکور کلاسیک

  • علت محبوبیت و خواص رنگ سبز

رنگ-سبز-در-دکوراسیون-2

در این مقاله از شرکت معماری هیرادانا در رابطه با دکوراسیون سبز کلاسیک و روانشناسی رنگ سبز توضیح داده خواهد شد.

دکوراسیون کلاسیک سبکی پر زرق و برق و جذاب برای طراحی دکوراسیون منزل است که علاقه مندان زیادی دارد. در این سبک طراحی که نتایج اشرافی و فریبنده ای ایجاد می کند، نظم و تقارن حرف اول را می زند. در بیشتر موارد تعداد عناصر موجود در محیط زوج هستند و چیدمان قرینه تجهیزات کاملا مشهود و ملموس است.

رنگ-سبز-در-دکوراسیون-3

رنگ های به کار رفته در طراحی کلاسیک بیشتر از طیف رنگی روشن مانند کرم، بژ، مرواریدی و ... است که حس شکوه و جلال را به بیننده القا می کند. یکی از ترکیب رنگ هایی که گاها در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ سبز است. در سبک کلاسیک رنگ سبز در کنار رنگ طلایی کاربرد دارد. انتخاب تن رنگ سبز به کار رفته در طراحی بسیار مهم است و به نتایج بسیار متفاوتی خواهد انجامید.

روانشناسی رنگ سبز

انتخاب رنگ سبز در دکوراسیون طرفداران خاص خود را دارد. رنگ سبز از نظر روانشناسی شادی آفرین است و محیط و کاربران را عاری از استرس و افسردگی می نماید. طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سبز سلامتی و نشاط را به ساکنین هدیه بخشیده و انرژی مثبت فضا را افزایش می دهد. سبز رنگ غالب در طبیعت است و به همین دلیل تداعی کننده احساس خوشایند بازدید از مناظر طبیعی و گیاهان زیبا را برای بیننده به همراه داشته و سطح هورمون های نشاط آور را در بدن افزایش می دهد.

یکی از خواص رنگ سبز ایجاد حس اعتماد به محیط پیرامون است. در نتیجه روابط افراد حاضر در محیط را به طرز شگفت آوری بهبود می بخشد و آرامش و اطمینان خاطر را به کاربران هدیه می دهد.

بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سبز

برای طراحی دکوراسیون داخلی و یا بازسازی ساختمان و فضای در اختیار به سبک کلاسیک با رنگ سبز، بهترین ایده تغییر رنگ دیوارها است. از آنجایی که سطح دیوارها بسیار وسیع است، تغییر رنگ دیوارها می تواند سریعتر طرح را به هدف اصلی خود برساند. البته می توان از المان های دیگری که از نظر سایز بزرگتر از سایر  عناصر موجود در محیط هستند نیز استفاده نمود. اما بهتر است اولین مولفه ای که تحت تاثیر دکوراسیون کلاسیک سبز قرار می گیرد، دیوار باشد.

نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد تغییر رنگ دیوارها در بخش های مختلف منزل است. رنگ سبز به کار رفته در اتاق خواب نباید با رنگ سبز اتاق نشیمن و یا سالن پذیرایی مشترک باشد. در این سبک طراحی دکوراسیون، کابینت های آشپزخانه نیز سبز رنگ انتخاب می شوند و تن رنگی کابینت ها با سایر قسمت های منزل متفاوت خواهند بود.

رنگ-سبز-در-دکوراسیون-4

انتخاب انواع کفپوش ها و فرش های سبز رنگ نیز برای رسیدن به دکوراسیون کلاسیک سبز تعیین کننده است. چنانچه در طراحی کلاسیک سبز، دیوارها و کفپوش ها با این رنگ مزیین شوند، سایر المان های موجود در فضا با استفاده از رنگ های دیگر انتخاب می شوند.  

استفاده از رنگ سبز در شکل های مختلف

استفاده از پرده های سبز رنگ

پرده ها یکی از تاثیرگذارترین عناصر در فضای هال و نشیمن به شمار می روند و به همین علت رنگ و طرح آن ها اهمیت زیادی در دکوراسیون داخلی منزل دارد. استفاده از پرده های سبز رنگ زمان زیادی است که طرفداران مخصوص خود را دارد چرا که پرده ای رنگ سبز همیشه حسی فاخر و باوقار به فضا بخشیده و باعث لوکس شدن فضا می شود. از این رنگ پرده بیشتر در سبک های کلاسیک در گذشته استفاده می شد که اغلب با پارچه هایی مانند مخمل تولید می شدند اما امروزه در انواع سبک های مدرن و معاصر و ... نیز از پرده های سبز می توان استفاده نمود.

استفاده از فرش های سبز

فرش ها را می توان جز جدا نشدنی از خانه های ایرانی دانست. این نوع از کفپوش ها که دارای لطافت خاصی می باشند و باعث راحت تر شدن رفت و آمد در منزل می شوند می توانند دارای طرح ها و رنگ های مختلف به تولید برسند. می توان بدون اغراق ادعا کرد که چگونگی فرش ها تاثیر زیادی روی چگونگی دکور خانه دارد و به همین علت طرح و رنگ آن اهمیت زیادی دارد و باید با تمامی فضا هماهنگ و ست باشد. یکی از راه های استفاده از رنگ سبز و بخشیدن آرامش این رنگ به فضای داخلی استفاده از فرش های سبز رنگ و یا فرش هایی است که دارای طرح هایی به رنگ سبز می باشند. ترکیب فرش سبز رنگ با نور طبیعی که از پنجره می تابد می تواند یکی از زیباترین و رویایی ترین صحنه ها را در خانه ی ما ایجاد کند و به همین دلیل استفاده از این رنگ فرش بسیار توصیه می شود.

رنگ-سبز-در-دکوراسیون-5

استفاده از دیوارهایی با رنگ سبز

دیوارها در تمامی قسمت های خانه می باشند و برای جدا سازی هر فضایی از این سطح ها استفاده شده است به همین دلیل می توان گفت چگونگی آن ها روی خانه تاثیر بسزایی دارد. همچنین یکی از آسان ترین و کم هزینه ترین روش های تغییر فضا و بخشیدن حس و حالی جدید به خانه و ایجاد تنوع تغییر رنگ دیوارها می باشد. به همین علت می توان گفت یکی دیگر از روش هایی که می توان رنگ سبز را به فضای داخلی کشاند رنگ آمیزی دیوارها به رنگ سبز می باشد. با توجه به اینکه رنگ سبز رنگی خنثی نیست بهتر است که تنها یک یا دو دیوار را به این رنگ درآورده و دیگر دیوارها دارای رنگ هایی خنثی باشند. علاوه بر رنگ آمیزی می توان از کاغذدیواری هایی با طرح های سبز رنگ مانند طرح برگ انجیری و ... و یا پتینه کاری رنگ سبز استفاده نمود که باعث منحصر به فردتر شدن پوشش دیوار می شود.

استفاده از مبلمان سبز رنگ

در چیدمان نشیمن و هال می توان بدون اغراق ادعا کرد که مبلمان بیشترین تاثیر را می گذارند و به همین علت فرم و رنگ آن ها اهمیت بسیاری دارد. با توجه به این نکته می توان گفت اگر می خواهید از رنگ سبز در دکوراسیون خود استفاده کنید به طوری که همه جا را پر از سبز نکرده باشید و هم تاثیر زیادی روی فضا گذاشته باشید بهترین کار انتخاب مبلمانی سبز رنگ می باشد. از آنجایی که رنگ سبز دارای تناژهای مختلفی می باشد که همه ی آن ها رنگ هایی پر طرفدار و محبوب می باشند با توجه به سبک منزل خود می توانید از انواع سبزها استفاده کنید. برای مثال دکوراسیون کلاسیک رنگ سبز تیره را پسندیده در حالی که در دکوراسیون ویکتوریایی از رنگ سبز روشن استفاده می شود. از طرفی در سبک هایی مانند سبک مدرن و ساحلی می توان از مبلمانی با رنگ روشن ولی دارای طرح های سبز رنگ استفاده کنید که باعث تنوع در فضا می شود و انتخاب شما را منحصر به فرد جلوه می دهد.

رنگ-سبز-در-دکوراسیون-6

استفاده از کوسن های رنگ سبز

یکی از به صرفه ترین راه ها برای ایجاد تنوع و تغییر رنگ در دکوراسیون داخلی استفاده از کوسن های رنگی و تغییر رنگ و طرح آن ها هر چند وقت یکبار می باشد. می توانید از کوسن های رنگ سبز در تناژهای مختلف در کنار هم روی مبلمان روشن و یا از کوسن هایی دارای طرح برگ و گل های سبز استفاده کنید و فضای خانه ی خود فضایی زیبا، ظریف و امروزی نشان دهید. استفاده از کوسن های طرح دار رنگی در سبک هایی مانند سبک ویکتوریایی، سبک فرانسوی، سبک بوهمیان، سبک ساحلی و ... در خانه روی بورس بوده و محبوب می باشد.

رنگ-سبز-در-دکوراسیون-7

استفاده از گلدان ها ی رنگ سبز و گیاهان سبز رنگ

یکی دیگر از ترفندهایی که می توان به واسطه ی آن رنگ سبز را به منزل راه داد استفاده از گیاهان می باشد. اغلب گیاهان به خودی خود دارای رنگ سبز بوده و به همین علت استفاده از گیاهان در قسمت ها و فضاهای مختلف می تواند باعث ایجاد طیف سبز در دکوراسیون داخلی شود. درواقع این علاوه بر زیبایی روی سلامتی افراد و نشاط آن ها و انرژی فضا نیز تاثیر مثبت بسزایی خواهد داشت.

استفاده از عناصر دکوراتیو مختلف به رنگ سبز

برای تغییر محیط و بازسازی منزل یکی از بهترین راه ها تغییر عناصر دکوراتیو و یا حتی تغییر جای آن ها می باشد. استفاده از عناصر دکوراتیو سبز رنگ در فضای داخلی می تواند حس سرزندگی و آرامش و در عین حال لوکس بودن را به فضای خانه ی شما اضافه کند. می توانید از تابلوهای نقاشی که رنگ قالب آن ها سبز می باشد، کاغذ دیواری هایی با طرح های سبز رنگ و ... استفاده کنید و تاثیر لازمه را روی محیط بگذارید.

ترکیب رنگ سبز با رنگ های دیگر

رنگ سبز و کرمی

یکی از شیک ترین و لوکس ترین ترکیب رنگ ها در معماری ترکیب رنگ سبز و کرمی با یکدیگر می باشد. می توان در دکوراسیون های قدیمی و بسیار لوکس استفاده از این دو رنگ را مشاهده نمود و به همین علت می توان اعتراف کرد که رنگ سبز و رنگ کرمی در کنار هم ترکیبی لوکس و مجلل را می سازند. در این ترکیب رنگ، رنگ کرمی به عنوان رنگ خنثی شناخته شده و برای زمینه استفاده شده و رنگ سبز نیز به عنوان رنگ با نشاط و سرزنده فضا برای المان ها و قسمت های مختلف استفاده می شود. برای مثال می توان از کاغذدیواری با رنگ زمینه ای کرم ولی با طرح های سبز رنگ برای دیوارها استفاده نمود. همچنین می توان مبلمانی کرمی با کوسن های سبز و یا دیوارهایی کرمی با مبلمان سبز را در کنار هم استفاده کرد.

رنگ سبز و طوسی

طوسی به عنوان رنگی شناخته می شود که در کنار تمامی رنگ ها ترکیبی زیبا را ایجاد می کند و دکوراسیون حاصله شیک خواهد بود و در کنار رنگ سبز نیز اینگونه است. اصولا اگر از رنگ سبز تیره استفاده شود در کنار آن از رنگ طوسی روشن و اگر از سبز روشن استفاده شود اصولا از رنگ طوسی تیره در کنار آن استفاده می کنند. این ترفند برای به تعادل رساندن انرژی فضا و نگه داشتن پویایی آن و دور شدن از کسل کنندگی فضا می باشد.

رنگ سبز و نارنجی

ترکیب رنگ سبز با رنگ نارنجی را می توان به عنوان یکی از جسورانه ترین ترکیب رنگ ها به شمار آورد که توسط هر کسی انتخاب نمی شود اما استفاده از آن در منزل می تواند باعث ایجاد فضایی منحصر به فرد و خاص و امروزی شود. همچنین این دو رنگ از رنگ های اصلی طبیعت به شمار رفته و به همین علت می توان با استفاده از آن ها در فضای داخلی حس و حال بودن در طبیعت را ایجاد نمود.

تجهیزات رنگ سبز در دکوراسیون کلاسیک سبز

برای داشتن دکوراسیون کلاسیک سبز می توان رنگ دیوارها را روشن در نظر گرفت و از تجهیزات سبز رنگ استفاده نمود. مبلمان استیل طلایی و سبز یکی از گیراترین نوع مبل سلطنتی و محبوب می باشد. پرده های فاخر مخمل و ابریشم سبز رنگ که بلند و سنگین هستند نیز جلوه بی نظیری در طراحی ایجاد خواهند نمود.

رنگ-سبز-در-دکوراسیون-8

برای طراحی اتاق خواب با عناصر سبز رنگ بهترین مولفه رو تختی و پرده ها هستند که می توانند با تن های متفاوت رنگ سبز تزیین شوند. آباژورها و سایر اکسسوری های موجود در اتاق خواب نیز در رسیدن به فضایی دلنشین و سبز رنگ کمک کننده خواهند بود.

در سرویس های بهداشتی با دکوراسیون کلاسیک سبز، اولویت با استفاده از لوازم سبز رنگ در سرویس ها است. بسیاری از علاقه مندان به سبک کلاسیک سبز، به کارگیری کاشی های سبز رنگ در دیوارهای سرویس بهداشتی را نامطلوب می دانند و تمایلی به استفاده از آن ها در دکوراسیون منزل خود ندارند. به همین جهت برای طراحی سرویس های بهداشتی از اکسسوری های سبز و طلایی استفاده می شود.

جهت آگاهی از خواص رنگ سبز، روانشناسی رنگ سبز،کاربرد های رنگ سبز و دکوراسیون خانه و اجرای دکوراسیون خود با رنگ سبز و بازدید و مشاوره رایگان با هیرادانا همراه باشید : 09125754921

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات