طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ویژگی معماری مدرن در طراحی داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 2 خرداد 1400 در ساعت 14 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در تعریف معماری مدرن می توان گفت که معماری مدرن به تحول و انقلاب معماری که در اروپا رخ داده است اشاره دارد .

 این تحول بزرگ از اروپا آغاز گشت و در قرن بیستم به سراسر نقاط جهان راه پیدا کرد و بعد از جنگ جهانی دوم بسیار پرطرفدار و معروف گشت .

انواع مختلفی از این نوع معماری می توان در جهان یافت و این گوناگونی به خاطر منطقه جغرافیایی مانند چین ، ژاپن ، آفریقا یا آمریکا می باشد ولی تمام این گوناگونی ها ویژگی های مشابهی هم دارد .

تنها شاخصه ای که در این سبک وجود دارد ویژگی های مختص معماری مدرن است که از آغاز تاکنون طبق قانون کلی که ، عملکرد تعیین کننده فرم است ، طراحی و  اجرا شده اند.

به طور کلی شکل و ساختار یک ساختمان مدرن باید کاربردی بوده باشد و کارایی آن با توجه به کاربرد آن طراحی شود به عنوان نمونه موزه گوگنهایم به منظور سوق دادن مردم به طرف گالری های هنری توسط فرانک لوید رایت در نیویورک خلق شد .

اصولاً ساختمان‌های مدرن برای حضور مردم طراحی می شوند و طراحی آنها به گونه ای است که باعث جذب مردم به داخل آنها می شود سبک های مدرن ساده به چشم می آیند ولی از لحاظ طراحی بسیار پیشرفته و مدرن هستند به صورتی که در این نوع طراحی ها تزئینات اضافه استفاده نشده و هیچ نوع تصویری یا گچ بری در آن دیده نمی‌شود . خطوطی که در این نوع معماری ایجاد میشوند جزئیاتی پیچیده دارند و شمایی کلی از ساختمان را به نمایش می گذارد ولی این خصوصیات بدین معنی نیست که ساختمان ها همواره دارای ظاهری چهارگوش و زاویه های ساده هستند ، در بعضی از این ساختمان ها خطوط منحنی  و اشکال ارگانیک نیز به چشم می‌خورد .

ویژگی معماری مدرن در طراحی داخلی

حتی اگر یک مجموعه ساختمان هایی که به سبک طراحی داخلی مدرن شده اند یک مجموعه یکپارچه باشند و در کنار هم قرار گرفته باشد  هیچگاه احساس ازدحام و شلوغی به شما دست نمی دهد به این دلیل که در این گونه ساختمان ها فضا به صورت تنگ و محصور نشان داده نمی شود حتی اگر از بتن ساخته شده باشد باز هم دل باز هستند .

یکی از ویژگی هایی که در معماری مدرن مورد توجه قرار می‌گیرد طراحی داخلی است و فضای داخلی در این گونه طراحی ها چه برای تجارت و چه برای تفریح و چه در طراحی دکوراسیون اداری باید به گونه ای ساخته شود که افراد در هنگام حضور در آن با ازدحام جمعیت روبرو نشوند که این فضا تبدیل به یک  فضای حوصله بر می شود .

ویژگی معماری مدرن در طراحی داخلی

ساختمان هایی که به صورت مدرن طراحی می شود همیشه سبک مینیمالیسمی خود را حفظ می کنند سبک مینیمالیستی به دور از تزئینات اضافی و ساختار هر اتاق بدون پیچیدگی است در واقع این نوع سبک باعث ایجاد آرامش می شود و در این گونه طراحی ها فضایی به دور از استرس ایجاد خواهد شد .

طرح های معماری مدرن دارای محیطی دلباز  هستند و برای استفاده بیشتر از نور در این نوع طراحی از پنجره ها با وسعت بالایی  استفاده می شود .

ویژگی معماری مدرن در طراحی داخلی

به منظور استفاده بیشتر از نور طبیعی در این گونه فضاها پنجره های بسیار بزرگ در نظر گرفته میشود تا با توجه به مکان قرارگیری  شکل آن در معماری مدرن بتوان بیشترین استفاده را از نور طبیعی در این ساختمان ها کرد .

خطوط صاف موجود در طراحی مینیمالیسم باعث جذاب تر و زیباتر شدن این گونه طراحی ها می شود معماری مدرن به دلیل این که فاقد تزئینات است باعث پیوند زیبایی این گونه معماری با محیط خارجی و طبیعت می شود .

بیشتر بنا هایی که سبک مدرن طراحی می‌شوند به  وسیله شیشه هایی که به منزله دیوار بوده فضای خارجی را از فضای داخلی جدا می کنند به طوری که در نگاهی کلی می توان گفت هیچگونه مرزی بین فضای درون و بیرون ساختمان نیست .

  • سبکی مناسب برای فضاهایی با متراژ کم

 بر خلاف طراحی داخلی کلاسیک ، سبک مدرن برای فضاهای کوچک بسیار مناسب می باشد و می توان گفت که اولین پیشنهاد معماران و طراحان داخلی برای طراحی فضاهای کوچک ، سبک مدرن می باشد .

رنگ سفید و رنگ های روشن در این سبک بسیار پر کاربرد می باشد و به همین خاطر یعنی استفاده از رنگ سفید در فضاهای داخلی باعث می‌شود که فضاهایی که به این سبک و این رنگ طراحی می شوند بسیار بزرگ و دلباز تر از آنچه که هست به نظر آید.

  • سادگی در تمام اجزا

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم  سادگی در تمام اجزا  مهم‌ترین اصل و شاخصه این سبک می باشد شما باید به محض ورود به یک فضای طراحی شده به سبک مدرن شاهد فضایی ساده و به دور از تزیینات پیچیده و اضافه باشید این سادگی در تمام اجزا و فضاها از جمله طراحی داخلی اتاق ها ، فضای نشیمن ، آشپزخانه و غیره احساس می شود.

ویژگی معماری مدرن در طراحی داخلی

 شما می توانید برای مطالعه ی مقالاتی در خصوص طراحی نمای ساختمان ، بازسازی ساختمان ، طراحی داخلی منزل و سایر مقالات به وبسایت رسمی گروه معماری هیرادانا مراجعه کنید .

8 / 10
از 6 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات