طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ویژگی خانه های به سبک مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 1 بهمن 1399 در ساعت 12 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معماری مدرن یکی از سبک های دکوراسیون داخلی ویژگی خانه های به سبک مدرن می باشد که در میان قرن ۲۰ رواج پیدا کرد. این سبک دارای ظاهری زیبا ،بدون پیچیدگی و ساده می باشد سبک مدرن بر فرم های مرتب، الگو های معاصر و ایجاد جریان یکدست میان فضاهای خارجی و داخلی استوار می باشد که باعث ایجاد فضایی بسیار آرام و راحت می شود.

  • ویژگی های سبک مدرن

یکی از ویژگی های اصلی این سبک استفاده از پنجره های بزرگ می باشد در این سبک فضاهای داخلی را بیرون برده و فضاهای خارجی را به داخل خانه می آورند، این عبارت کمی عجیب به دلیل طراحی در و پنجره های بزرگ در طراحی ویلا و خانه های سبک مدرن می باشد که باعث می شود به راحتی از فضای داخلی خانه فضای بیرون را مشاهده کرد. در بیشتر موارد برای پنجره ها نیز از پرده استفاده نمی کند و یا از نورگیر سقفی استفاده می شود.

دکوراسیون سبک مدرن

 این سبک به دلیل دارا بودن وسایل و مبلمان نوآورانه بسیار خاص می‌باشد وسایل این سبک ساده و بدونه ایجاد پیچیدگی و طرح های شلوغ میباشد.

به طور کلی در  بازسازی و دکوراسیون داخلی به سبک مدرن فضاهای خانه نباید شلوغ باشد و وسایلی که کاربردی ندارند می توان حذف کرد .

هندسه های برجسته که دارای ظاهری بسیار زیبا هستند به  این سبک از دکوراسیون یک جذابیت خاصی بخشیده است در کنار این موارد پارچه های سنگین و بافت داری همچون کشباف و کرباس که مخصوص این سبک دکوراسیون هستند زیبایی فضا را چند برابر می کند.

استفاده از رنگ ها

دکوراسیون مدرن

 در واقع باید گفت که در سبک مدرن برخلاف طراحی داخلی کلاسیک دست شما در انتخاب رنگ ها باز تر می باشد .رنگ سفید پر کاربرد ترین رنگ در سبک مدرن است اما از سایر رنگ ها نیز می توان در این سبک استفاده کرد رنگ های خنثی نیز در این سبک پرکاربرد می باشند.

 اگر فضای خانه شما کوچک است پیشنهاد ما استفاده از دکوراسیون داخلی به سبک مدرن و رنگ سفید می باشد. به طور کلی سبک مدرن برای فضاهای کوچک سبکی ایده آل محسوب می شود.

 در طراحی های سبک مدرن  چندان محدودیتی در انتخاب رنگ ها داشته و می توانید به راحتی رنگ‌های مورد علاقه خود را با یکدیگر ترکیب کرده و فضای زیبا ایجاد نمایید .از ترکیب رنگ های پرکاربرد در این سبک می توان به ترکیب رنگ سفید_ مشکی و طوسی _زرد و غیره اشاره کرد.

  •  نورپردازی

    دکوراسیون سبک مدرن

در طراحی داخلی منزل نورپردازی بسیار حائز اهمیت است نورپردازی در دکوراسیون به سبک مدرن حالتی نمایشی می بخشد نورپردازی که در این سبک استفاده می شود دارای جذابیت هنری و ویژه‌ای می باشد زیرا در دکوراسیون سبک مدرن کانون توجه روشنایی و نورپردازی می باشد.در این سبک میتوان از لامپ و چراغ ها و لوستر مای مدرن استفاده کرد .

  •  آشپزخانه سبک مدرن

    دکوراسیون سبک مدرن

 برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها به سبک مدرن باید همه چیز ساده و در عین حال زیبا طراحی شود در واقع آشپزخانه‌های این سبک تمایل به نمایش گذاشتن آینده دارند در اینگونه آشپزخانه ها وسایل نمایشی و براق یا مات ،جدید با لبه های برش خورده به نمایش گذاشته می شود .

  کابینت های آشپزخانه  مدرن امروزی در انواع براق، مات  و شاین و غیره وجود دارند  این کابینت ها بسیار ساده طراحی شده اند  به گونه ای که حتی در برخی از مدل‌های آن از دستگیره  استفاده نشده است .

  • طراحی پذیرایی به سبک مدرن

    دکوراسیون سبک مدرن

 اتاق پذیرایی فضایی برای بیان  سلیقه و حس هنری صاحب خانه می باشد بنابراین دکوراسیون آن از اهمیت بالایی برخوردار است. برای چیدمان اتاق پذیرایی به سبک مدرن می توان از مبل و کاناپه طراحی شده برای این  سبک استفاده کرد در کنار چیدمان مبل و میز  در پذیرایی می توان از چند شمع با رنگهای روشن برای مدرن تر نشان دادن فضا استفاده کنید . مبلمان کلاسیک و استیل برای پذیرایی های سبک مدرن  به هیچ عنوان مناسب نمی باشد .

  •  طراحی اتاق خواب به سبک مدرن

    دکوراسیون سبک مدرن

در اتاق خواب های این سبک معمولاً از تخت های کوتاه استفاده می شود و در کنار آن از دو پا تختی و چراغ خواب استفاده کنید. تخت و میز آرایشی برای اتاق خوابهای سبک مدرن نیز باید ساده و به دور از طرح های پیچیده باشد .سبک مدرن سبکی مناسب برای طراحی اتاق خواب می باشد زیرا به دلیل فضای آرام بخش و راحتی که ایجاد می نماید می‌توانید در این  فضاها به راحتی استراحت کنید .

برای اینکه فضای اتاق خواب حالت یکنواختی به خود نگیرد می‌توانید از آینه های زیبای دکوراتیو استفاده کنید و البته ترکیب رنگ نیز ایده جالب و مناسبی می باشد . شما می توانید با ترکیب رنگ های مورد علاقه تان فضا هم فضا را از حالت یکنواختی خارج کرده و هم فضایی  زیباتر ایجاد کنید .

  • سخن آخر

به طور کلی اگر بخواهیم ویژگی های این سبک را در چند خط به طور خلاصه به شما عزیزان معرفی کنیم باید بگوییم که در این سبک هر چه کمتر از وسایل استفاده شود بهتر است البته این به این معنا نیست که دکوراسیون های این سبک بسیار خلوت و بی روح هستند ، نخیر ، بلکه  در طراحی داخلی مدرن کاربردی بودن وسایل در اولویت اول قرار دارد در این سبک مبلمان باید دارای خطوط صاف و ساده باشند و روکش آنها نیز به رنگ های خنثی انتخاب شود .

دکوراسیون سبک مدرن

پارچه هایی که برای روکش مبل استفاده می شود اغلب از جنس نخ ،کتان ،پشم و غیره می باشد تا طبیعی تر به نظر آید و دیگر وسایل که همراه مبلمان در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود نیز باید ساده و بدون وسایل اضافی باشد به طور کلی در این سبک همه چیز ساده و بدون زرق و برق انتخاب می شود‌ .

9 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات