طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

هر آنچه در مورد سبک عربی در دکوراسیون داخلی باید بدانیم

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 10 آبان 1400 در ساعت 16 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در دنیای امروز ، طراحی دکوراسیون منازل یا دیگر فضاها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است . جالب است بدانید که سبک های گوناگونی نیز به این منظور وجود دارد که افراد می توانند بر اساس سلیقه ی شخصی خود و یا کاربری محیط مورد نظر حق انتخاب داشته باشند .

می توان از ابن سبک ها در بازسازی ساختمان و یا طراحی دکوراسیون داخلی نیز استفاده کرد . یکی از محبوب ترین سبک ها که توانسته در چند سال اخیر طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کند ، سبک عربی نام دارد .

می توان دکوراسیون داخلی منزل را بر این اساس تعیین کرد . شرکت دکوراسیون هیرادانا با سال ها تجربه در زمینه ی دکوراسیون داخلی و طراحی ، قصد دارد تا شما کاربران گرامی را با این سبک پرطرفدار آشنا کند .

سبک عربی چیست ؟

این سبک از طراحی دکوراسیون تا حد زیادی از دکوراسیون یونانی ، ایتالیایی و حتی اسپانیایی الهام گرفته است . خوب است بدانید که گاها می توان به صورت محدود رگه هایی از سبک های غربی را نیز در دکوراسیون عربی شاهد بود . دکوراسیون عربی در بسیاری از کشورهای خاورمیانه نظیر ایران و یا حتی در کشورهای اروپایی نیز کاربرد دارد . هم چنین خوب است بدانید که می توان تا حدی برخی از ویژگی های سبک اسلامی را در این نوع از طراحی دکوراسیون مشاهده کرد .

جالب است بدانید که بسیاری از افراد از دکوراسیون عربی در طراحی ویلا نیز استفاده می کنند . زیرا ظاهر بسیار جذاب و دلپذیری دارد .

 یکی از ویژگی های مثبت این سبک از طراحی دکوراسیون این است ، که می توان در هر فضایی از آن استفاده کرده و هیچ گاه با محدودیت مواجه نخواهید شد .

هر آنچه در مورد سبک عربی در دکوراسیون داخلی باید بدانیم

دکوراسیون داخلی عربی تلفیقی از لوکس بودن و همچنین آرامش را برای یک محیط فراهم می کند .

جالب است بدانید سبک عربی به شاخه های گوناگونی تقسیم می شود که با یکدیگر اندک تفاوت هایی دارند . این بخش ها به شرح ذیل می باشند .

  • دکوراسوین داخلی عربی مدیترانه ای
  • دکوراسیون عربی مدرنیسم
  • سبک عربی مراکشی
  • دکوراسیون عربی اسلامی

حال که با این سبک از طراحی دکوراسیون آشنا شده اید قصد داریم تا شما عزیزان را با یک سری از ویژگی های کلی دکوراسیون داخلی عربی آشنا کنیم .

اهمیت انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی عربی

می توان رنگ ها را بخش بسیار مهمی از هر سبک دانست . در طراحی دکوراسیون عربی معمولا از رنگ های گرم استفاده می شود . به کاربردن این طیف رنگی علاوه بر لوکس بودن ، آرامش خاصی نیز به محیط مورد نظر می بخشد . قرمز ، شکلاتی ، دارچینی ، طلایی ، قهوه ای و یا کرم را می توان یکی از بهترین رنگ ها به این منظور دانست .

فرش ، اسباب منزل ، پرده ها و ... آیتم هایی هستند که شما می توانید از رنگ های مذکور در آن استفاده نمایید .

کاربرد چوب در طراحی عربی

یکی از متریال های پر کاربرد در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی ، چوب است . می توان از چوب در هر قسمتی از منزل استفاده کرد . میز و صندلی ، اکسسوری ، مبلمان بخشی از وسایلی است که می تواند از چوب ساخته شود .

این ویژگی در سبک عربی باعث شده تا بتوان از آن در طراحی ویلا استفاده کرد . زیرا ظاهر بسیار لوکس و زیبایی ایجاد می کند .

نقش و طرح

به کار بردن نقش و طرح های اسلامی در هر جای منزل ، می تواند محیط را هر چه بیشتر به این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی نزدیک کند . می توان از این نقوش در حین بازسازی ساختمان در هر بخشی استفاده کرد . برای آشنایی بیشتر با این نقوش می توانید از شرکت دکوراسیون هیرادانا یاری بجویید .

اکسسوری

انتخاب اکسسوری یکی از مهم ترین قسمت های طراحی دکوراسیون تلقی می شود . این که بتوان اکسسوری مناسب با سبک طراحی انتخاب کرد خود یک چالش محسوب می شود .

همان طور که پیش تر اعلام کردیم دکوراسیون عربی یک سبک لوکس به حساب می آید . از این روی می توان از مجسمه های قیمتی نیز به این منظور استفاده کرد . همچنین استفاده از وسایل شرقی نظیر سماور و یا ظروف با آبکاری طلا نیز می تواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد .

هر آنچه در مورد سبک عربی در دکوراسیون داخلی باید بدانیم

فرش

استفاده از فرش های سنتی با رنگ های گرم یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی دکوراسیون به سبک عربی می باشد . بهتر است فرش به کار برده شده در این سبک از طرح و نقش های گوناگون برخوردار باشد .

خطاطی و خوش نویسی

یکی دیگر از فاکتورهایی که می تواند محیط یک خانه را تا حد زیادی به دکوراسیون عربی نزدیک کند ، استفاده از خطاطی می باشد .

شما می توانید ازخوشنویسی به عنوان یک اکسسوری نیز در محیط استفاده کنید .

نوشتن شعر و یا حتی آیات قرآنی برخی از گزینه هایی است که شما می توانید از آن در طراحی دکوراسیون به کار بگیرید .

کاغذ دیواری و کفپوش

می توان در بازسازی ساختمان نیز از طراحی عربی استفاده کرد . بنابراین برای کفپوش و دیوارها بهتر است از رنگ های گرم و طرح و نقش های اسلامی استفاده شود . رنگ کرم یکی از بهترین گزینه ها به منظور کفپوش می باشد .

مبلمان

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک عربی لازم است تا از مبلمان چوبی و لوکس استفاده شود . رنگ مبلمان نیز باید بخشی از طیف رنگ های گرم نظیر قرمز و قهوه ای باشد .

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم ، لازم است بدانید که لوکس بودن وسایل ، اهمیت بسیار زیادی دارد .

گیاهان

اگر قصد دارید محیط منزل خود را به سبک عربی تزئین کنید ، لازم است در انتخاب و استفاده از گیاهان جسور باشید .

سعی کنید تا حد امکان از گلدان و گیاهان بزرگ در محیط منزل استفاده کنید .

خوب است بدانید با انجام این کار علاوه بر زیباتر شدن محیط ، به آرامش بیشتری نیز دست پیدا خواهید کرد .

نور پردازی

استفاده از لوسترهای بزرگ با تزئینات متنوع می تواند گزینه ی بسیار مناسبی به منظور تامین نورپردازی محیط باشد . شما می توانید از آیتم هایی نظیر فانوس هم به عنوان اکسسوری و هم تامین روشنایی در محیط استفاده کنید . قرار دادن شمع با اندازه ی بزرگ در محیط نیز انتخاب هوشمندانه ای می باشد .

آشپزخانه

استفاده از رنگ های گرم در طراحی دکوراسیون عربی بسیار کاربرد دارد . از این جهت به منظور طراحی آشپزخانه می توانید رنگ کابینت ها را قهوه ای و یا کرم در نظر بگیرید .

اگر محیط آشپزخانه ی شما به اندازه ی کافی جا دارد ، می توانید یک میز غذاخوری چوبی نیز در آن جا قرار دهید .

استفاده از سماور در محیط آشپزخانه نیز ، می تواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد .

هر آنچه در مورد سبک عربی در دکوراسیون داخلی باید بدانیم

فلزات

به کار بردن فلزاتی نظیر نقره و یا مس یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم این سبک از دکوراسیون داخلی می باشد .

شما می توانید به این منظور ظروفی از جنس مس و یا نقره تهیه کنید و آن را در نقاط مختلف خانه قرار دهید .

این فلزات ظاهر بسیار زیبا و در عین حال لاکچری بودن برای محیط منزل شما ایجاد خواهد کرد .

کلام آخر :

در این مقاله شما کاربران محترم را با طراحی دکوراسیون به سبک عربی و ویژگی های آن آشنا کرده ایم . حال شما عزیزان می توانید بنا بر نیاز و سلیقه ی شخصی خود از این سبک در طراحی ویلا و یا حتی بازسازی ساختمان استفاده کنید .

همان طور که پیش تر اشاره کردیم این سبک از طراحی خود به بخش های گوناگونی نیز تقسیم خواهد شد .

شرکت دکوراسیون هیرادانا با سال ها تجربه در زمینه ی معماری و طراحی دکوراسیون می تواند گزینه ی مناسبی به این منظور باشد شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در این شرکت ارتباط برقرار کنید .

4 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات