طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی عربی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 6 آذر 1397 در ساعت 11 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک عربی یکی از سبکها و کانسپت های اصلی طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی شرقی است که نشان دهنده پیچیدگی ، لوکس بودن و فضایی افسانه ای است . سبک دکوراسیون عربی مانند دیگر هنرهای شرقی دارای سه پایه و هدف اصلی است . اصول اسلامی و رعایت فرهنگ اسلامی ، پیروی از سنت ها قدیمی و آثار هنری دست ساز و اینکه طراحی داخلی عربی باید بیانگر سبک زندگی افراد باشد .

در ادامه این بخش از شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا به معرفی سبک عربی در طراحی دکوراسیون داخلی پرداخته ایم. لوکس بودن در سبک عربی از اصول اصلی و بنیادی به حساب نمی آید ولی این هنرمندان و معماران هستند که با توانایی و حس شرقی خود از این سبک یک فضای لوکس و دلربا را بوجود می آورند . آنها با کمک استعداد ذاتی خود محیط و اتاق ها را طراحی میکنند به طوری که نشان دهنده ثروت و شکوه صاحب خانه باشد .

سبکطراحیداخلیعربی :لمسسنتهایاسلامی

از آنجایی که قرآن کتاب اصلی مسلمانان و اعراب درست کردن موجودات زنده ای که خداوند آفریده را نهی و ممنوع کرده هیچگونه نقاشی و مجسمه ای در دکوراسیون عربی وجود ندارد . به همین دلیل هنرمنداد خود را با ایجاد نقش و نگارهای پیچیده و متنوع و انواع پترن ها بیان میکنند . در اکثر این نقش و نگارها الگو و پترن های هندسی با طراحی های واقعی و انتزاعی گیاهان و گلها ترکیب میشود

در هنر عربی و اسلامی از متون قرآنی هم برای ایجاد آثار هنری استفاده میکنند مثل منبت کاری و حکاکی بر روی دکوراسیون . متون قرآنی را میتوان با تزیینات در هم آمیخت که نیاز به مهارت بیشتری دارد .در خلق این آثار هنری بیشتر از رنگ های قرمز ، زمردی ، فیروزه ای ، سبز و آبی استفاده میشود .

تمام سطح دیوارها و سقف ها با نقش و نگارها پوشیده میشود و همچنین ستون ها ، مبلمان ، فرش ها و منسوجات همگی دارای نقش و نگارهایی هستند. در دکوراسیون داخلی به سبک عربی هیچ صندلی و مبل تک رنگ و ساده ای وجود ندارد .

سنت های قدیمی

درگذشته زندگی اعراب به صورت عشایری بوده است که میتوان نمود  آن را در طراحی داخلی عربی در سازه های چادری و سایبان ها ، فرش ها ، کفسازی و تعداد زیاد کوسن ها در ابعاد و رنگ های مختلف دید.

پرده های روی پنجره ها باید دارای الگوها و نقش و نگار شرقی و دارای رنگ روشن و براق باشند .در سبک عربی از منسوجات و پارچه ها بسیار استفاده میشود برای مثال در پرده ها در نزدیکی انتهای پرده آنها را با طنابی میبندند که پرده ها در کنار هم و مقابل هم یک شکل قوس مانند را ایجاد میکنند . قسمت بالای پنجره ها را هم میتوان با پارچه های مختلف تزیین کرد .

در اتاق خواب ها در بالای تخت خواب میتوان از یک سایبان چادری که از ابریشم یا پارچه های سنگین که میتواند به رنگ های سبز ، فیروزه ای ، بنفش که با لبه ها و قاب های طلایی تزیین شده استفاده کرد .

وسایل دست ساز

دکوراسیون عربی با اقلام و وسایل دست ساز پر شده است . در ابتدای تمام این ها فرشها قرار دارند که قیمت بعضی از آنها که از ابریشم ساخته میشوند به ده ها هزار دلار میرسد . در هنر عربی صنعت گران و هنرمندان با هم رابطه ای عجین شده دارند و هنر آنها با هم گره خورده است که باعث ایجاد شاهکارهایی میشود . فرشها عموما کل کف را پوشش میدهند و برخی از آنها هم برای روی دیوار طراحی میشوند .

موزاییک های چوبی عربی در تمام دنیا شناخته شده است  . برش های دقیق چوب ، شکل های هندسی صحیح و الگوهایی که از آنها تشکیل میشود قسمت هایی از دیوارها و ستون ها را پوشش میدهند و برای تزیینات مبلمان از آن ها استفاده میکنند . پایه بیشتر رنگهای سبک عربی آبی تیره است و در کنار آن از رنگ های سنتی دیگر هم استفاده و یا ترکیب میشود .

خاتم کاری و طلاکوبی ها در همه جای دکوراسیون عربی وجود دارد . طلا ، برنز ، عاج و مروارید در کنار رنگ آبی تیره علاوه بر زیبایی خیره کننده ای که دارد در سبک عربی به وفور دیده میشود .

برای آشنایی با تمام اصول در ساختمان اعم از بازسازی ساختمان ، بازسازی منزل ، تعمیرات ساختمان  و غیره با ما در بخش مقالات شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا همراه باشید. 

7 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات