طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

هارمونی و ترکیب رنگی در طراحی و بازسازی نما

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به طور حتم به این مسائل واقف هستید که برای داشتن یک ساختمان زیبا در مرحله اول باید یک نمای جذاب و گیرا برای ساختمان و یا آپارتمان خود طراحی و اجرا نمایید . حال این طراحی نما و یا بازسازی نما برای اینکه بتواند زیبایی و جذابیت داشته باشد باید مجموعه ای از نکات طراحی و اجرا را رعایت کرد . با کمی تحقیق و دانش در باب طراحی و اجرای نمای ساختمانی و بازسازی نمای ساختمانی میتوان دریافت که متریال هایی که در ساختمان و طراحی و اجرای نما بکار میرود سهم زیادی از جذابیت و زیبایی نما را دارند .

در این مقاله شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان هیرادانا سعی در توضیحی مختصر در باب ترکیب متریال ها و هارمونی که رنگ های مختلف این متریال ها با هم ایجاد میکنند . ولی در ابتدا بهتر است که متریال های مختلف و در سبک های اصلی طراحی نما مانند نمای کلاسیک و یا نمای رومی و همچنین نماهای مدرن را بررسی کنیم .

طراحی و اجرای نمای کلاسیک و رومی

شرکت طراحی و اجرای نمای هیرادکو به طور کامل سبک های مختلف نما و ویژگی های اصلی آنها را در بخش مقالات توضیح داده است که شما عزیزان میتوانید به طور کامل در مورد هر یک از سبک های طراحی نما را مطالعه نمایید . با این وجود در طراحی و اجرای نمای کلاسیک و رومی متریال اصلی و غالب سنگ های نما میباشند . در اصل سنگ است که نمای رومی و کلاسیک را تعریف مینماید . حال اگر نمای ساختمان شما کلاسیک باشد و یا بازسازی نمای خود را میخواهید در سبک رومی انجام دهید برای انتخاب نوع رنگ و کیفیت سنگ باید به کاربری و جزییاتی که نمای طراحی شده شما دارا میباشد ، توجه ویژه ای داشته باشید . به طور کلی نماهای کلاسیک و رومی را با یک متریال سنگ طراحی و اجرا میکنند و ترکیب رنگی خاصی در این نماها وجود ندارد به بیان دیگر برای رسیدن به یک نمای کاملا کلاسیک و زیبا باید از یک و یا نهایتا دو نوع سنگ و رنگ استفاده کنید و در صورتی هم که از دو نوع رنگ استفاده کردید نباید تفاوت رنگی بین این دو وجود داشته باشد .

سنگ های سفید ، کرم و طیف قهوه ای بیشترین استفاده را در نماهای کلاسیک و رومی دارند . اگر میخاهید از این نوع سنگ ها و رنگ ها استفاده نماید همانطور که پیشتر اشاره داشتیم حتما باید به نوع کاربری و طولی و یا عمودی بودن ساختمان خود دقت نمایید زیرا این مسائل در نهایت زیبایی و جذابیت نمای شما را تضمین میکنند .

 

طراحی و اجرای نمای مدرن

در طراحی و اجرای نمای مدرن و بازسازی نمای مدرن متریال ها نقش بسیار بسیار مهمی دارند و ترکیب و هارمونی که بین رنگ های مختلفی از این متریال ها برقرار میشود به همین دلیل باید کمپوزیسیونی که بین رنگ های مختلفی ایجاد میشود را رعات نماید . برای رسیدن به یک نمای جذاب و گیرا در سبک مدرن باید دانش مناسب و بالایی در طراحی و اجرای نما داشته باشید به همین دلیل شرکت بازسازی نما و معماری هیرادانا پیشنهاد مینماید با طراحان و گروه های معتبر و با سابقه همکاری نمایید . در بسیاری از نماهای مدرن از ورقه های کامپوزیتی برای پوشش نما استفاده میشود . ورقه های کامپوزیتی را میتوان در انواع رنگ ها و ابعاد تهیه نمود به همین دلیل دست شما را در انتخاب بهترین رنگ برای نمای خود باز میگذارد ولی رعایت هارمونی در بین ورقه های کامپوزیتی هم بسیار مهم است برای مثال ورقه های طوسی و یا خاکستری برای بهتر دیده شدن باید در بخش هایی که کادر در نما وجود دارد را با رنگ های تیره و یا ورقه های مشکی تکمیل نمود .

برای رسیدن به بهترین نوع هارمونی بین رنگ های مختلفی که در بازسازی و طراحی نما ، باید دقیقا نوع متریال غالب و بافت آن و دیگر متریال هایی که استفاده میشود با توجه به حجم مصرفی هر یک از آنها را بررسی کنید . در ادامه با خلاقیت و روح معمارانه باید طراحی و ترکیب میان رنگ ها و متریال های مختلف را با توجه به کنتراستی که در کنار هم ایجاد میکنند را در طرح های 3 بعدی و 2 بعدی نشان داد . در نهایت با توجه به پیشنهادات طراح و خواسته و سلیقه کارفرما طرح های سه بعدی و دو بعدی تغییر میکنند تا طرح نهایی و هارمونی اصلی رنگی برای بازسازی نما شما تایید شود .  

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات