طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکات مهم در طراحی داخلی اتاق خواب

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 27 دی 1399 در ساعت 15 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بعد از یک روز طولانی و سخت برای رهایی از کارهای روزانه هیچ چیز به اندازه خوابیدن در یک محیط امن و آرام لذت بخش نیست اتاق خواب یک محیط خصوصی در یک خانه است، بسیاری از مهمانان نمی توانند آن را ببینند اما این بدان معنا نیست که باید با دقت کمتری طراحی شود! در واقع، ما یکی از مهمترین کارها را برای سلامتی خود در اتاق خواب انجام می دهیم بله درسته خوابیدن و یک طراحی داخلی اتاق خواب خوب باعث آرامش بیشتر شب های شما می شود .

برای کشف بهترین طراحی اتاق خواب، ما نیازمند چندین فاکتور مهم هستیم .

دکوراسیون اتاق خواب

اولین اقدام مهم

برای اینکه مطمئن شوید اتاق خواب شما برای سبک زندگی شما مناسب می باشد، ابتدا باید به این فکر کنید که چگونه از فضای موجود بعد از بازسازی ساختمان و طراحی داخلی منزل استفاده خواهید کرد . اگر شما فقط می خواهید بخوابید، پس تختخواب برای شروع کافی خواهد بود. اتاق خواب شما نیازمند یک کمد خوب و فضای نگه داری مناسب نیاز خواهید داشت. و اگر دوست دارید می توانید در اتاق خواب خود لباس هایتان را آویزان کنید، ممکن است شما نیز بخواهید صندلی یک نفره و یا دو نفره داشته باشید که این مورد بستگی به سلیقه خودتان دارد . در هر صورت ، سعی کنید مبلمان را در اتاق خواب خود نگه دارید .

 

اتاق خواب شما شلوغ نباشد

اتاق خواب فضایی برای استراحت و شارژ مجدد است بنابراین آخرین چیزی که شما می خواهید جای مناسب برای لباس ، جواهرات و وسایل دیگر است! چند جعبه ، سبد و ظروف کوچک برای نگهداری وسایل شخصی خود بگذارید. آنها به شما کمک می کنند تا در همه زمانها فضای مرتب و منظم داشته باشید .

و اگر به خصوص اتاق خواب شما کوچک است، مبلمان را با چندین کارکرد انتخاب کنید . مثلا کنار تختخواب خودتان می توانید یک تخته مبل بگذارید با این اقدام در واقع شگفت زده خواهید شد. 

 از الگوهای مختلف استفاده کنید

استفاده ازایده ها و الگوهای مختلف برای طراحی داخلی کلاسیک یا مدرن اتاق خواب همیشه راه حل مناسبی می باشد. الگوها باعث می شوند تا شما فضای مورد علاقه خودتان را پیدا کنید به عنوان مثال؟ کاغذ دیواری با رنگ آبی روشن، تختخواب سفید ساده و چند لوازم جانبی هماهنگ در اطراف اتاق شما مناسب است . هنوز اتاق خواب باید فضایی آرامش بخش باشد . بنابراین از الگوهای بسیار شلوغ خودداری کنید و نتیجه نهایی را تسکین دهنده چشم ها کنید . حتی ممکن است با استفاده از بافت ها و الگوهای آرامش بخش علاقه خود را به یک پالت تک رنگ برسانید .

دکوراسیون اتاق خواب

فضای اتاق خواب هنگام خواب باید نور نداشته باشد

برای اینکه ما بتوانیم خوب بخوابیم ضروری است که فضای اتاق خواب نور کمتری داشته باشد و اگر اتاق خواب شما دارای نور زیادی می باشد اصلا نگران کننده نیست شما می توانید از پرده های ضخیم استفاده کنید و فضای اتاق خواب خود را تاریک کنید . تلویزیون ، تبلت و تلفن هوشمند نیز باید از اتاق خواب شما دور باشند. و در واقع ، آنها حتی از منبع دیگر نور نیز بدتر هستند! در حقیقت ، نور آبی صفحه نمایش آنها می تواند مانع از تولید ملاتونین شود، هورمونی که به زمان مغز ما می گوید زمان خواب است. بنابراین استفاده از وسایل الکترونیکی در اتاق خواب می تواند به کیفیت خواب شما آسیب برساند .

پارچه های لایه ای (ملحفه)

ملحفه به زیبایی و تمیزی رختخواب شما کمک میکند، لایه بندی مهم است. ملحفه خود را در جای مناسب قرار دهید. تمام این پارچه های اضافی یک هدف دارند. ابتدا آنها بافت و الگوی اضافه می کنند و سپس به ترسیم طرح رنگ به هم کمک می کنند. اما مهمتر از همه ، آنها گرما و دلپذیری را به شما اضافه می کنند و این باعث می شود که دراز کشیدن و بالاخره استراحت بعد از یک روز طولانی ، لذت واقعی به دست آورید.

 کتابخانه های خلاق

گیاهان به اتاق خواب خود اضافه کنید

این نه تنها یک ایده طراحی داخلی اتاق خواب است بلکه گیاهان همیشه گزینه خوبی برای زندگی دادن به فضای داخلی هستند. اما آیا می دانستید که گیاهان می توانند خانه شما را نیز سالم تر کنند؟ برخی از گیاهان تمیزکننده محیط هستند که به طور طبیعی قادر به پاک کردن هوا از وی او سی و آلرژن ها هستند و باعث می شوند هوا تمیزتر و سالم تر شود. بنابراین ، انتخاب گیاهان مناسب برای اتاق خواب شما نه تنها یک قطعه تزئینی را به فضای شما اضافه می کند ، بلکه به شما در بهتر خوابیدن نیز کمک خواهد کرد.

فرش و قالیچه دست بافت

فکر می کنم خیلی لذت بخش باشد هنگامی که پایمان را از تخت خواب بیرون می گذاریم روی سطح نرم و لطیفی پاهایمان را بگذاریم فرش و قالیچه بهترین روش ممکن می باشد که به شما این آرامش را می دهد. اگر کف اتاق خواب شما کاشی و یا سرامیک می باشد از یک قالیچه بر روی آن استفاده کنید تا هم به طراحی دکوراسیون شما کمک می کند و هم از قرار دادن پاهایتان بر روی آن لذت می برید .

 

سقف اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

رنگ های روشن در اتاق خواب بسیار مهم است و به زیبای اتاق خواب شما کمک می کند زیرا فضای اتاق خواب را بیشتر جلوه می دهد. مخصوصا در اتاق خواب های کوچک همیشه سعی کنید رنگ سقف و دیوار ها یک رنگ باشد این کار خطوط تیره را از بین می برد و به چشم شما این حس را می دهد که اتاق بزرگ تر از آن چیزی هست که فکر میکنید .

بنابراین شما آماده هستید تا در طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق خواب خود قدم بگذارید؟ اگر به یک مشاوره حرفه ای نیاز دارید ، با یکی از طراحان داخلی ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا در تماس باشید.

 

 

 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات