طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکات دکوراسیون مهم در مغازه

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 8 تير 1400 در ساعت 12 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از چالش هایی که صاحبان مشاغل با آن رو به رو هستند طراحی دکوراسیون مغازه است . سبک دکوراسیون ، رنگ اصلی مورد استفاده در دکوراسیون ، دکور ویترین مغازه ، دکوراسیون داخل واحد تجاری و ... مسائلی هستند که باید در گام اول راه اندازی هر کسب و کاری درباره آن تصمیم گیری شود . اهمیت انتخاب درست در این برهه زمانی به این دلیل است که می تواند زمینه ساز موفقیت و یا شکست کسب و کار نوپا گردد و همچنین در صورت بروز انتخاب نادرست ، اصلاح آن و تغییر به شکل ایده آل کسب و کار ، نیازمند صرف زمان و هزینه مجدد خواهد بود که این امر خود باعث لطمه به تجارت تازه تاسیس می گردد .

 نکات دکوراسیون مهم در مغازه

برای برخورداری از دکوراسیون موفق در تجارت و کسب و کار باید به نکات مهمی در این رابطه توجه شود . در ادامه به بررسی نکاتی در این رابطه پرداخته می گردد که ممکن است در نگاه اول بدیهی به نظر برسد اما با ساده انگاری در مورد این نکات ، نتیجه طراحی با آنچه که انتظار می رود تفاوت زیادی خواهد داشت .

نکات مهم و کلیدی در رابطه با ویترین مغازه

ویترین و نوع دکور آن عاملی است که مزیت رقابتی برای کسب و کار ایجاد می کند . یکی از مواردی که در تعیین میزان فروش نقش عمده دارد ویترین مغازه است . گاهی در بین واحدهای تجاری در یک صنف شاهد موفقیت یک مغازه و عدم رونق در واحد تجاری دیگر هستیم . یکی از عوامل موثر و مهم به وجود آورنده این حالت میزان جذابیت ویترین مغازه برای مشتریان است .

 نکات دکوراسیون مهم در مغازه

صاحبان مشاغل برای انتخاب دکور مناسب برای کسب و کار لازم است در رابطه با مشتریان و نیازهای آنها آگاه بوده و نحوه چیدمان و دکوراسیون ویترین را هماهنگ با آن تنظیم نمایند . نکته مهم در این رابطه دقت به مد روز و المان هایی است که مشتری را با یک نگاه متقاعد به بازدید از داخل مغازه نماید . دکوراسیون کلاسیک و یا مدرن شیک و گیرا تصمیم گیری خرید را برای خریداران آسان می نماید .

طراحی بخش ورودی واحد تجاری

پس از ویترین مغازه که ارتباط اولیه را با مشتریان برقرار می کند ، بخش دیگری که در لحظات اول مشتری به آن توجه می نماید ، ورودی واحد تجاری است . ایجاد طراحی صمیمی و گیرا می تواند حس خوشایندی را در بدو ورود به مشتری القا نماید . نباید از تاثی نورپردازی حرفه ای در این بخش به هیچ عنوان غافل شد ، نورپردازی صحیح نمود بهتری از فضا در ذهن مشتری ایجاد می نماید .

 نکات دکوراسیون مهم در مغازه

چیدمان مناسب محصولات و عرضه صحیح آنها

یکی از مواردی که باید همواره در کسب و کارها به آن توجه ویژه ای مبذول گردد ، نحوه چینش محصولات و معرفی آنها به مشتریان است . لازم است تا محصولاتی که با اقبال بیشتری رو به رو هستند در معرض دید قرار داشته باشند تا مشتریان به سادگی آن را رویت نمایند .

سمت راست در هر مغازه مهم ترین بخش آن محسوب می شود که در طراحی داخلی آن باید به شدت محتاطانه عمل نمود چرا که مطالعات انجام شده ثابت کرده اند که اغلب مشتریان پس از ورود به واحد تجاری اول به سمت راست توجه نشان می دهند . لذا ضروری است در چیدمان این بخش با ظرافت عمل شود تا نتیجه مورد انتظار حاصل گردد .

 نکات دکوراسیون مهم در مغازه

سیرکولاسیون حرکتی واحد تجاری

مسیری که مشتریان باید برای دسترسی به اجناس عرضه شده طی نمایند بسیار پر اهمیت است و این صاحبان مشاغل و طراحان هستند که نحوه دسترسی و حرکت مشتری در مغازه را تعیین می کنند . طراحان اغلب برای اینکه مشتریان از محصولات بیشتری در حین حرکت بازدید نمایند ، چینش محصولات پر طرفدار را به گونه ای انجام می دهند که مشتریان برای بازدید از آن مسافت بیشتری را در واحد تجاری طی نمایند و در این بین با محصولات عرضه شده بیشتری در مغازه آشنا شوند .

 نکات دکوراسیون مهم در مغازه

صندوق در واحد تجاری

انتخاب محل مناسب برای صندوق جهت محاسبه هزینه محصولات خریداری شده بسیار مهم است . بهتر است صندوق واحد تجاری در جایی واقع شود که مشتری بتواند از آن جا کل محصولات را یک بار امرور نموده و از نظر بگذراند تا در صورت فراموش نمودن محصول خاص با دیدن دوباره آن در جهت خرید اقدام نماید . طراحان شرکت معماری بر این عقیده هستند که محل قرار گیری صندوق باید در سمت چپ مغازه باشد و از فضای استراتژیک سمت راست واحد تجاری برای جای گیری این المان استفاده نشود .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات