طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکات انتخاب کف پوش مناسب روف گاردن بخش دوم

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 14 تير 1400 در ساعت 15 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

در مقاله انتخاب کف پوش مناسب روف گاردن بخش اول از گروه معماری هیرادانا ، کف پوش های چوبی و چمن مصنوعی معرفی شده و اطلاعات لازم در مورد استفاده از این نوع کف پوش ارائه گردید . در ادامه سایر انواع کف پوش یعنی کامپوزیت ، پی وی سی و کاشی های پلاستیکی معرفی شده و معایب و مزایای به کارگیری هر یک در اجرای دکوراسیون کلاسیک و مدرن ، تشریح می گردد .

نکات انتخاب کف پوش مناسب روف گاردن بخش دوم

  • ·      کامپوزیت

از نظر بسیاری از طراحان ، کامپوزیت ها مناسب ترین متریال قابل استفاده در کف سازی روف گاردن هستند . تنوع بالای این محصول آن را تبدیل به کف پوشی کاربر پسند نموده است . بهترین نوع کف پوش کامپوزیت که در میان مصرف کنندگان محبوبیت ویژه ای دارد ، کامپوزیت طرح چوب است . با انتخاب این نوع کف پوش می توان از زیبایی بصری چوب بهره مند شد و در عین حال از مشکلات کف پوش های چوبی دور ماند . همچنین این کف پوش وزن کمتری در مقایسه با کف پوش های چوبی داشته و نصب آن نیز به سهولت صورت می گیرد .

نکات انتخاب کف پوش مناسب روف گاردن بخش دوم

کف پوش کامپوزیت طول عمر مفید مناسبی دارد و بسیار مقاوم است . تهیه این محصول به سادگی امکان پذیر است و با تمامی سبک های طراحی داخلی هماهنگی دارد . نگهداری از این نوع کف پوش مستلزم هزینه زیادی نیست و شستشو و نظافت آن نیز به سادگی امکان پذیر است . کامپوزیت ها گرما را به خود جذب می نمایند و دمای محیط را بالا می برند به همین دلیل استفاده از آنها در تمام شرایط آب و هوایی امکان پذیر نیست .

نکات انتخاب کف پوش مناسب روف گاردن بخش دوم

  • ·      پی وی سی

پی وی سی نوعی از کف پوش مورد استفاده در طراحی روف گاردن است که می توان آن را در سایر بخش های ساختمان نیز به کار برد . این نوع از کف پوش ها در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارند اما در مقابل از نظر حس زیبایی شناختی دارای ضعف بارزی هستند که سبب محدودیت استفاده از آنها شده است . پی وی سی ها نیاز به مراقبت و نگهداری چندانی ندارند و نصب و مونتاژ آنها نیز در اسرع زمان ممکن امکان پذیر است . تنوع بالای طرح و رنگ این محصول به عنوان مزیتی برای آن عنوان می گردد . هزینه بالای نصب و مونتاژ کف پوش پی وی سی یکی از اصلی ترین معایب آن به شمار می رود .

نکات انتخاب کف پوش مناسب روف گاردن بخش دوم

  • ·      کاشی های پلاستیکی

کاشی های پلاستیکی نوع بادوام و زیبایی از کف پوش های مورد استفاده در روف گاردن هستند . استفاده از این کف پوش در تمامی شرایط آب و هوایی امکان پذیر است اما به دلیل جذب بالای گرما ، استفاده از این محصول در مناطق با درجه حرارت بالا مورد استقبال واقع نشده است . کف پوش های پلاستیکی دارای تنوع بسیار زیادی هستند و می توانند پاسخی درخور به هر سلیقه و فردی ارائه دهند . نصب و نگهداری از این کف پوش ها به سادگی صورت می گیرد و هزینه زیادی را نیز برای کاربران در پی نخواهد داشت . علی رغم مزایای یاد شده برای این نوع کف پوش ، این محصول اقبال بلندی در میان سایر انواع کف پوش نداشته و تنها در موارد خاص مورد استفاده در طراحی روف گاردن ها قرار می گیرد .

نکات انتخاب کف پوش مناسب روف گاردن بخش دوم

نحوه انتخاب کف پوش روف گاردن در طراحی ویلا و ساختمان

برای انتخاب درست کف پوش برای بازسازی بام ها و یا ساخت روف گاردن های نوین ، باید به عوامل مختلفی دقت شود . به عنوان مثال وزن باری که می توان به سازه تحمیل نمود ، پارامتر بسیار مهمی در گزینش کف پوش روف گاردن می باشد که بی توجهی به آن جبران ناپذیر خواهد بود . میزان بودجه در اختیار عامل اساسی دیگری است که در انتخاب متریال مناسب برای کف پوش روف گاردن تعیین کننده است . در صورت وجود محدودیت تامین منابع مالی ، باید در انتخاب کف پوش به این مسئله توجه جدی صورت گیرد .

نکات انتخاب کف پوش مناسب روف گاردن بخش دوم

شرایط جوی و آب و هوای منطقه نیز در انتخاب کف پوش تاثیر گذار هستند و نمی توان بدون توجه نمودن به این عامل ، متریالی شایسته و مناسب برای کف سازی روف گاردن برگزید . پس از بررسی تمام عوامل یاد شده باید شرایط موجود با مزایا و معایب هر نوع کف پوش مورد قیاس واقع گردد و در نهایت بهترین نوع کف پوش برای روف گاردن در نظر گرفته شود .

شرکت دکوراسیون هیرادانا در زمینه های طراحی ویلا ، دکورسیون کلاسیک ، دکوراسیون مدرن و صفر تا صد ساختمان شما همراهتان است .

8 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
ویداا : کف پوش روف گاردن
0 0
اقای موسوی کف پوشی که برای ما استفاده کردید بر خلاف قبلیه که بیچارمون کرد عالی بود . الان اومدم سایتتون نمونه کارهاتون رو به خواهرم نشون بدم انشالله که سمنان تشریف بیارید .
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات