طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نورپردازی در طراحی دکوراسیون

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 7 دی 1398 در ساعت 14 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل ، نورپردازی یکی از اصلی ترین عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار میرود . نورپردازی باعث میشود فضاها و محیط ها خود را بهتر نشان دهند و به خانه گرما ، انرژی و آرامش را هدیه میکند . نورپردازی یک اصل است که در تمام دکوراسیون داخلی منزل به کار میرود و همه ی فضاهای خانه به حضور نور احتیاج دارند . فقط میزان نور ، شدت و رنگ و فرم منابع نوری در هر فضا میتواند متناسب با شرایط محیطی آن قسمت تفاوت داشته باشد . نورپردازی در ساختمان برای دو منظور به کار میرود . اولی برای طراحی فضاهای بیرونی ساختمان که شامل نورپردازی حیاط و محوطه آن ، پارکینگ و نمای ساختمان میشود . شما با نگاهی به این موارد میتواند اهمیت نورپردازی در فضاهای بیرونی ساختمان را متوجه شوید . یک نمای نورپردازی شده به وسیله نور های رنگی و با جایگیری مناسب آنها در نما میتوانند ساختمانی زیبا و مجلل را در شب به نمایش گذارند .

دومین مورد کاربرد نورپردازی که اهمیت بیشتری دارد مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی خانه است که میتواند یک دکوراسیون لوکس را برای خانه به ارمغان آورد .

در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی  هیرادانا ما توجه زیادی به این اصل داریم و با رعایت اصول طراحی و مهندسی نورپردازی ساختمان در دو بخش بیرونی و درونی ساختمان را اجرا میکنیم . در این مقاله بیشتر با بحث نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی منازل آشنا میشویم .

نورپردازی در فضای نشیمن

نورپردازی نشیمن

مدل های مختلفی برای نورپردازی در فضای نشیمن وجود دارد . اولین مورد نورپردازی اصلی و عمومی فضا است که معمولا از طریق نورهای قرار گرفته در سقف که یا نورهای مخفی است یا با استفاده از منابع نوری در دیدرس مانند لامپ ها و لوستر ها تامین میشود .این نورها روشنایی عمومی و کلی فضا را بر عهده دارند .

نورپردازی بعدی که به صورت مترکز انجام میشود برای قسمت هایی از فضای نشیمن است که میخواهیم آن را برجسته کنیم . به عنوان مثال در طراحی دکوراسیون داخلی یک دکور شیشه ای که توسط این نورهای مترکز جلوه ای زیبا به آن داده میشود یا برای نشان دادن یک تابلو یا عکس که بر روی دیوار قرار دارد از این مدل نور پردازی استفاده میکنیم .

برای نورپردازی فضای نشیمن باید به این نکته توجه شود که چون این فضا محل اصلی تجمع و نشست های خانوادگی یا مهمانی ها است ، باید فضایی نورانی و درخشان را ایجاد کنیم و از ایجاد فضاهایی تاریک و دلگیر جلوگیری کنیم .

نورپردازی اتاق خواب ها

نورپردازی اتاق خواب

برای نورپردازی اتاق خواب ها باید به نوع فعالیت و کاری که در آنجا انجام میشود توجه شود . به این معنا که اگر اتاقی است که تنها محلی برای استراحت و خواب افراد است باید فضایی ملایم را به واسطه ی نورها ایجاد کنیم تا افراد بتوانند از آن فضا بهترین استفاده را بکنند . یا اگر اتاق خواب کودکان یا اتاق خوابی است که محل مطالعه و کار افراد نیز به شمار میرود پس باید نورپردازی را برای آن به وجود آوریم که هم روشنایی کافی برای انجام این امور را فراهم کرده باشیم و هم در مواقع لازم بتوان نور آن را کم کرد .

نورپردازی در آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه

آشپزخانه نیز مکانی است که به نور زیاد برای انجام امور در آنجا نیاز است . چون آشپزخانه محلی برای پخت و پز و شستن است پس باید نور کافی برای انجام دادن این کار ها داشته باشد .در دکوراسیون آشپزخانه نورپردازی ها هم میتوانند به صورت مخفی در زیر کابینت ها ، در سقف و در بالای پیشخوان آشپزخانه ایجاد شوند و هم میتوان از منابع نوری در دیدرس استفاده کرد . اما اصولا استفاده از نورهای مخفی برای این محیط پیشنهاد میشود .

نورپردازی در سرویس بهداشتی

در سرویس بهداشتی حضور آینه برای دیدن چهره افراد الزامی است . نورپردازی که در این مکان صورت میگیرد نیز باید به گونه ای باشد که افراد به راحتی بتوانند بدون اینکه سایه و تاریکی ایجاد شود ، چهره خود را در آینه ببینند . چراغ های دیواری برای استفاده در سرویس های بهداشتی توصیه میشوند و بهتر از نورهای سقفی و در دید عمل میکنند .استفاده از لامپ های فلوئورسنت برای سرویس های بهداشتی پیشنهاد میشود .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات