طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معیار های اصلی در طراحی ویلا کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 9 اسفند 1399 در ساعت 15 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک کلاسیک یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار در طراحی ویلا می باشد . این سبک  به دلیل ویژگی‌ هایی که دارد و همچنین طرح های زیبا و پیچیده اش در هر فضایی که طراحی و اجرا شود باعث ایجاد فضایی بسیار باشکوه و مجلل می گردد .

ما در این مقاله شرکت معماری هیرادانا قصد داریم معیار های اصلی طراحی ویلا کلاسیک را به شما عزیزان ارائه دهیم با ما همراه باشید ؛

  • معیارهای اصلی طراحی ویلای کلاسیک

    ۱ _  الگوی هایی که در طراحی ویلای کلاسیک ،  پرکاربرد می باشد اغلب به صورت گلدار ، راه راه و شطرنجی می باشد که هم در داخل و هم در محوطه ویلا بسیار پرکاربرد می باشد .

 ۲ _ در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا و المان های آن  از خطوط منحنی  برای القای احساس ارامش مورد استفاده قرار می گیرد ، این خطوط منحنی می تواند در پارچه کوسن و بالش ها و روتختی مورد استفاده قرار بگیرند .

معیار اصلی در طراحی ویلا کلاسیک

۳ _ قرنیز های دیوار و گچبری های سقف و ستون ها باید کاملاً قدرتمند و با ظرافت طراحی و اجرا شوند . رنگ مورد استفاده برای آنها معمولاً سفید می باشد .

۴ _ در تمام المان های دکوراسیون کلاسیک باید نظم ، تناسب و تقارن به خوبی رعایت شود .

  • ویژگی های معماری و طراحی ویلای کلاسیک

در طراحی این سبک از ویلا ها از تزیینات ، ابزارها و مصالح بسیار زیادی استفاده می گردد همچنین جزئیات در این سبک نسبت به سایر سبک های  طراحی  مانند سبک مدرن  و ...  بیشتر است و  به همین منظور طراحی ویلا ها با استفاده از این سبک می‌تواند هزینه‌ های بسیار زیادی همراه داشته باشد .

معیار اصلی در طراحی ویلا کلاسیک

یکی از روش های کاهش هزینه در استفاده در این سبک در طراحی داخلی و طراحی نمای ویلا ، تغییر متریال نمای ویلا میباشد . در نمای ویلا می‌توان از متریال سیمان سفید نیز  استفاده کرد زیرا این متریال  به نسبت دیگر مصالح ها بسیار کم هزینه تر است .

همچنین در طراحی داخلی نیز می توان با استفاده از تغییر متریال باعث کاهش هزینه ها شد به عنوان مثال در آشپزخانه به جای کابینت های تمام چوب می توان از کابینت های ممبران که به نسبت قیمت بسیار کمتری دارند استفاده کرد .

یکی از ویژگی های مهم در طراحی ویلای کلاسیک ، استفاده از متریال هایی مانند چوب ،  آجر و سنگ و یا هر نوع مصالح طبیعی و سنتی می باشد .

طراحی نما و طراحی داخلی  این سبک بسیار پیچیده تر از سبک مدرن می‌باشد . در طراحی داخلی این بناها  از تکنولوژی و امکانات به‌روز شده استفاده می‌شود .

معیار اصلی در طراحی ویلا کلاسیک

در نمای ساختمان ویلا از نورپردازی نیز به صورت اصولی و بسیار کاربردی استفاده میشود  و در  طراحی بنا از تناسب و نظم بهره برده می شود .

در طراحی نمای کلاسیک معمولاً از رنگ های سفید و رنگ کرم استفاده می کنند . در طراحی ویلای کلاسیک باید در انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی بسیار زیاد دقت داشته باشید زیرا  در این سبک از طراحی نمی‌توانید مانند سبک مدرن از هر رنگی استفاده کنید بلکه در این سبک برای نشان دادن عظمت و قدرت  طراحی می‌توان از رنگ های خنثی استفاده کرد . رنگ های غنی و سنگین در این سبک پرکاربرد می باشند .

معیار اصلی در طراحی ویلا کلاسیک

رنگ هایی که  در دکوراسیون لوکس ویلا کلاسیک استفاده می شوند باید دارای احساس قابل اعتماد بودن ، رسمیت ، ظرافت و قدرت  باشد .

رنگ های بسیاری برای طراحی ویلای کلاسیک مناسب و پرکاربرد است که این رنگ ها شامل رنگ هایی مثل زرشکی , یشمی ، کرم ، قهوه ای  بژ ، سرمه ای ، صورتی ، برنز ، طلایی ، سفید ( البته در این سبک اغلب از تنالیته های رنگ سفید مانند عاجی یا استخوانی استفاده می شود ) و مشکی می باشد. استفاده یک یا دو رنگ از موارد نام برده شده  در کنار هم فضای زیبایی را خلق می نماید و  نمی‌ توان تمام رنگ ها را به طور همزمان در کنار هم استفاده کنید .

معیار اصلی در طراحی ویلا کلاسیک

  • فرش های سنتی

در دکوراسیون داخلی  ویلاهایی که به سبک سنتی  طراحی و ساخته می شوند اغلب از فرش های دستباف و سنتی استفاده می‌ کنند .

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات