طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری و طراحی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 4 آبان 1398 در ساعت 13 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معماری از گذشته تا امروز تفاوت های بسیاری کرده است . قدمت معماری به زمان های پیدایش انسان برمیگردد که با استفاده از مصالح اطرافش برای خود یک سرپناه ایجاد کرد اما امروزه با اینکه همان هدف سرپناه بودن برای افراد برقرار است اما معماری و طراحی علاوه بر صنعت ساختمان سازی با دیگر رشته ها و هنر ها نیز مانند هنر های گرافیکی ، نقاشی ، فلسفه ، روان شناسی ، جامعه شناسی ، اقتصاد ، جغرافیا و محیط زیست و ... سر و کار دارد و با آنها در ارتباط است به همین دلیل هم است که ما امروز در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا سعی داریم تا بیشتر به مقوله  چگونگی معماری و طراحی بپردازیم .

معماری

معماری و طراحی جز عواملی است که در طول عمر آدمی بسیار زیاد با آنها سر و کار دارد . شاید بسیاری از اوقات روز مردم با معماری و طراحی درگیر باشند . از منزلی که در آن بیدار میشویم و آماده ی رفتن به سر کار ، مدرسه ، دانشگاه یا هر جای دیگری هستیم و وقتی وارد شهر و جامعه میشویم اولین نکته ای که چشم بیننده را به خود جلب میکند ساختمان های شهری هستند که در سبک ها و رنگ های گوناگون هستند . بعد از آن فضاهایی است که در آنجا کار یا تحصیل میکنیم یا هر مکانی که در طول روز با آنها سر و کار داریم تا وقتی که دوباره شب بعد از گذراندن خستگی ها و سختی های روز به مامن امن خود پناه می آوریم تا خستگی های روز را با آرامش شب تمام کنیم .

هدف معماری نیز چنین است . خلق فضایی که هم زیبا باشد هم راحت باشد ، هم آرامش داشته باشد و هم علاوه بر این ها کارایی های لازم و عملکردهای مورد نیاز افراد را تامین سازد.

طراحی داخلی

طراحی باید به گونه ای باشد که این شرایط را برای یک زندگی ایده آل  و راحت در بازسازی منزل ، دکوراسیون اداری  و دکوراسیون لوکس ایجاد کند . چون معماری به طور مستقیم بر زندگی افراد اثر میگذارد .

برای مثال اینگونه تصور کنید فضای خانه ای را که پنجره های مناسبی در آن وجود ندارد و در نتیجه نور طبیعی روز به طور مناسب وارد فضای های داخلی خانه و دکوراسیون داخلی نمیشود و نور طبیعی روز که منبع انرژی و حس گرمی و روشنایی است نمیتواند به طور موثری نقش خود را در خانه ایفا کند .

یا طراحی سیستم های نوری و نورپردازی خانه چیدمان بدی از بازتاب و تابش داشته باشد که این میتواند شب ها که خانواده به آرامش بیشتری احتیاج دارند این نورها باعث آزار و اذیت آنها شود .

فضاهای داخلی خانه نیز به همین منوال ، یک آشپزخانه ی بد فرم و کوچک که در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه چیدمان آنها نامناسب است ، یا اتاق خوابی که در بازسازی ساختمان و دکوراسیون آن فضاهای کافی برای آنچه مورد نیاز یک اتاق خواب است به وجود نیامده و یا حتی یک سرویس بهداشتی کوچک و حمامی نامناسب ، همگی اینها میتوانند فضای خانه برای افرادی که در آن زندگی میکنند را به فضایی نامطلوب و آزار دهنده تبدیل کند .

شرکت معماری و طراحی داخلی میتواند یک شهر ایده آل را به وجود آورد . ساختمان هایی در زمینه های مختلف مسکونی ، تجاری ، اداری و ... اگر با اصول درست و دقیق و طراحی های زیبا و کارآمد ایجاد شوند ، میتوانند در کنار هم یک شهر ایده آل برای تمام فعالیتها را به وجود آوردند .

معماری با استفاده از عوامل متععدی که با آن در ارتباط است میتواند متناسب با جغرافیا شهر و ساختمان و شرایط اقلیمی آن ، از رنگ ها ، مواد و متریال ، عناصر و امکانات استفاده کند و فضایی مورد نیاز افراد را که به همگی به دنبال فضایی آرامش بخش و راحت برای فعالیت هایشان هستند ، ایجاد کند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات