طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری منحصر به فرد کلیسای روبان

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 30 مهر 1399 در ساعت 16 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

موضوعی که ما در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم ، ساختمان کلیسایی کوچک است با طراحی نمای مدرن و مینیمال که بر روی تپه ای در ژاپن واقع شده است و بنای جذاب آن چشم هر بینده ای را به سمت خود خیره می کند. تیم ما در گروه معماری  و بازسازی ساختمان هیرادانا مطالبی را در مورد این بنای شگفت انگیز جمع آوری کرده است تا با شما به اشتراک بگذارد پس برای آشنایی بیشتر با این کلیسای مدرن ، مینیمال و منحصربه فرد با ما در شرکت معماری هیرادانا همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

معمار و سبک طراحی کلیسای روبان

این کلیسای دنج و ساده توسط معماری خلاق ، توانا و هنرمند ژاپنی ، یعنی هیروشی ناکامورا به سبک مینیمالیستی در منطقه ی کوه های جنگلی نزدیک شهر هیروشیمای ژاپن ، در سال 2013 طراحی و در نهایت اجرا شده است.

از آن جایی که سبک طراحی این کلیسا مینیمال است ، فرم کلی بنا نشان دهنده ی هویت اصلی آن نیز می باشد و زیبایی آن در نهایت سادگی به نمایش گذاشته شده است همچنین در طراحی آن المان ها ، رنگ ها و یا متریال های اضافی به کار نرفته است.

طراحی منحصر به فرد و خیره کننده

کلیسای روبان

به طور کلی طراح این کلیسای خاص و جذاب ، نمایی مینیمال و مدرن را به گونه ای خلاقانه و هنرمندانه برای مردم به نمایش گذاشته است به صورتی که انگار روبان هایی جدا از هم قرار دارند و سرانجام در هم تنیده شده و در نهایت با هم یکی می شوند و در بالاترین نقطه ی ساختمان ، یعنی در ارتفاع 15 متری به هم می رسند ، به عبارت دیگر طراح زبردست ما با در هم آمیختن دو فرم پیچیده و یا همان راه پله های مارپیچ ، فرمی آزاد و ساده را طراحی کرده است.

یکی دیگر از نکاتی که این کلیسای نقلی جذاب را جذاب تر و شگفت انگیزتر می کند ، نحوه ی کاربری اصلی آن ، یعنی نحوه ی برگزاری جشن و مراسم عروسی است که این مراسم به گونه ای منحصر به فرد ، متفاوت و در نهایت به زیبا ترین شکل ممکن برگزار می شود. به این صورت که عروس و داماد هر کدام از یکی از این راه پله های مارپیچ به سمت بالا حرکت کرده و در نهایت در بالاترین نقطه نیز به دیدار هم می رسند.

طراحی منحصر به فرد

طراحی راه پله ها با چند نقش متفاوت !

طراحی راه پله ها

یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیزی که در طراحی این کلیسای باشکوه به چشم می خورد در مورد نقش راه پله های عجیب و پیچیده به هم آن است که علاوه بر نقش خودش ، نقش سقف ، دیوارها ، کف و لبه ی پشت بام را بر عهده دارد.

طراحی نمای مدرن و مینیمال کلیسای روبان

طراحی نمای مدرن کلیسا

در طراحی نمای مدرن و مینیمال این کلیسای کوچک و بسیار زیبا پانل های چوبی ای به رنگ سفید دیده می شوند که به صورت عمودی بر روی نمای بنا قرار داده شده اند. از آن جایی که این کلیسا بر روی تپه ای که در نزدیکی دریای داخلی ژاپن است واقع شده و ویژگی سایت آن به گونه ای می باشد که در معرض وزش نسیمی که از طرف دریا می وزد قرار گرفته است ، طراح خردمند از پوشش آلیاژ بر روی تیتانیوم در طراحی خود به کار برده است . علاوه بر ایجاد مقاومت لازم در برابر وزش نسیمی که از سوی دریا می وزد از دیگر نکات مثبتی که در انتخاب این نوع پوشش می توان به آن اشاره کرد این است که این آلیاژ به دلیل انعطاف پذیری بالا بسیار مناسب پوشش قسمت های منحنی شکل بنا می باشد.

همچنین همان طور که کمی قبل تر هم گفتیم ، این کلیسا بسیار ساده است و در عین حال نیز بسیار جذاب و چشم نواز. یکی دیگر از دلایل سادگی آن را می توانید در به کار بردن تنها یک متریال برای دیوارها ، سقف ، قرنیزها  و قاب پنجره ببینید.

سخن پایانی

در آخر باید بگویم که شما ممکن است با نگاه اول به ساختمان این کلیسا فکر کنید هر لحظه امکان فروپاشی آن وجود دارد اما این گونه نیست و معمار توانا ، هیروشی ناکامورا به همراه گروه هنرمندش محاسبات سازه ای این ساختمان را درست و بی نقص انجام داده اند ، دقیقا مانند طراحی کانسپت و حجم عالی و بی نظیرش.

 

8 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات