طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری ساختمان ویلایی لوکس

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 9 دی 1398 در ساعت 9 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه ساختمان های فرسوده و قدیمی جای خود را به دکوراسیون لوکس داده اند و این سبک بازسازی منزل بسیار طرفدار پیدا کرده است . تعمیرات ساختمان باید به گونه ای توسط مجری دکوراسیون لوکس انجام شود که هم فضاها و عناصر نامطلوب و خراب نوسازی شوند و هم بتوان با ایده هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی به کار برده میشود ، فضاهای داخلی را شیک و مناسب کرد . برای طراحی دکوراسیون منازل باید جنبه های زیبایی شناختی و مدرن را شناخت و با توجه به نیاز ساختمان و پروژه آنها را اجرا کرد . احساس زیبایی هم باید در سطوح خانه اعم از سقف ، کف و دیوار ها منتقل شود و هم در انتخاب مبلمان و طراحی آنها و هم عناصر دیگری که در فضای داخلی خانه ها دیده میشود . معماری ساختمان های ویلایی به دلیل وسعت بیشتر فضا و نوع کاربری آن که معمولا فضایی لوکس و شیک است با ساختمان های مسکونی معمولی ممکن است تفاوت هایی داشته باشد که شرکت معماری باید ویژگی های طراحی برای ساختمان های ویلایی را بشناسد و فضایی منحصر به فرد را برای این محیط به وجود آورد .

چشم انداز ویلا و مزیت های سایت

بازسازی ویلا

اولین مسئله در طراحی ویلا ، انتخاب محل مناسب برای ساخت ویلا است . معمولا افرادی که قصد خرید ویلا را دارند میخواهند فضایی برای اوقات فراغت و تعطیلی های خانوادگی خود داشته باشند تا در مواقعی که به استراحت نیاز دارند از آن محیط استفاده کنند . اولین مورد در بحث انتخاب ویلا ، چشم انداز مناسب و دید عالی برای آن است . هم چنین همجواری های سایت و دسترسی به جاده و راه های اصلی، نزدیکی به مراکز خرید ، داشتن امکانات رفاهی و اصلی مانند انشعاب های گاز ، آب و برق که اهمیت بالایی دارد . هر چقدر مزیت های و امکانات ویلا بیشتر باشد ، ارزش مالی ساختمان نیز افزایش پیدا میکند و مشتری به دلیل موقعیت و امکانات ویلا برای خرید آن  بیشتر میشود .

سبک طراحی ویلا

مورد بعدی در طراحی ساختمان های ویلایی و بازسازی ویلا ، سبک دکوراسیون داخلی ویلا است . برای یک ویلا میتوان سبک های مختلفی را اجرا کرد . این مسئله نیز در درجه اول به سلیقه ی مشتری ارتباط پیدا میکند و سپس متناسب با ویژگی ها و شرایط ویلا بهترین سبک برای طراحی ویلا انتخاب میشود . از مهم ترین سبک ها در طراحی ساختمان های ویلایی میتوان به سبک کلاسیک ، مدرن ، ویکتوریایی ، فرانسوی ، مینیمال و خاورمیانه ای اشاره کرد . برای اجرای هر کدام از این سبک ها در ساختمان های ویلایی باید شرایط و ویژگی های طراحی آنها را در تمام ابعاد و فضای بیرونی و درونی ساختمان ، متریال ها و رنگ ها ، مبلمان و عناصر آن اجرا کرد .

رنگ و متریال

همانطور که گفته شد برای این که بدانیم از چه رنگ و متریالی برای ویلا باید استفاده کنیم باید به سبکی که قرار است در ویلا اجرا شود توجه کنیم . برای اجرای دکوراسیون داخلی در ساختمان های ویلایی ، انتخاب رنگ و متریال اهمیت بیشتری پیدا میکند . استفاده از متریال های مجلل و لوکسی مانند سنگ ، چوب ، آجر ، شیشه و سرامیک و کاشی های رنگی میتواند فضاهایی شیک و خاص را به وجود آورند . اما باید دقت شود که تنوع متریالی در ساختمان ویلایی باعث شلوغ شدن و بی نظمی محیط نشود و ترکیب آنها هماهنگ و در تعادل باشند . در مورد رنگ نیز هیچ محدودیتی برای انتخاب آن وجود ندارد و کاملا به نظر طراح و سلیقه مشتری مربوط است . میتوان از رنگ های مختلف با توجه به طیف رنگی و ترکیب آن به شرط از بین نرفتن هارمونی فضایی در فضاهای مختلف خانه استفاده کرد . رنگی که در اتاق خواب کودکان استفاده میشود با رنگ اتاق خواب والدین میتواند تفاوت داشته باشد . هم چنین رنگ فضای نشیمن با طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه  و دیگر فضاهای خانه میتواند تفاوت کند و فضاهایی متنوع و ممتاز را ایجاد کنیم .

ایده ها ، جزئیات و امکانات ویژه

طراحی دکوراسیون ویلا

در طراحی ویلای لوکس باید حداکثر خلاقیت را به کار برد تا شاهد فضایی زیبا و جذاب باشیم تا افراد در آنجا بتوانند احساس راحتی و آسودگی داشته باشند . در طراحی این ویلاهای لوکس باید امکانات مختلف سایت را برای رفاه حال مشتری طراحی و اجرا کرد . طراحی استخر های روباز یا سرپوشیده به همراه سونا و جکوزی ، سالن های تمرین و زمین هایی برای ورزش ، فضای سبز زیبا و مطبوع در داخل و بیرون ساختمان ، توجه به جزئیات طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان از جمله موارد مهم در طراحی ساختمان های ویلایی لوکس است .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات