طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری ساختمان لوکس مسکونی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 24 آذر 1398 در ساعت 11 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تعمیرات ساختمان و بازسازی ساختمان به همراه طراحی دکوراسیون داخلی از عوامل و مولفه های مهم در صنعت ساختمان سازی و بازسازی منزل به شمار میروند . در هر کدام از این بخش ها در روند طراحی و اجرا در کنار این که شباهت هایی دارند ، تفاوت هایی نیز دارند که شرکت معماری  هیرادانا در تمام این بخش ها با داشتن تیمی حرفه ای فعالیت میکند .

برای اینکه در دکوراسیون داخلی منازل با طراحی یک دکوراسیون لوکس ، فضایی جذاب و منحصر به فرد را ایجاد کنیم باید بدانیم که این کار دارای پروسه ای است که باید رعایت شود . یعنی باید با یک طراحی اصولی و مناسب و در نظر داشتن عوامل مهمی که یک دکوراسیون لوکس را ایجاد میکنند مانند رنگ ها ، متریال ها و مبلمان استفاده شده ، در به وجود آمدن یک فضای لوکس تلاش کنیم .

عوامل مختلفی در معماری ساختمان لوکس مسکونی نقش دارند که به طور خلاصه انها را بیان میکنیم .

شکل و فرم خانه و ابعاد آن  

برای ایجاد دکوراسیون لوکس در ساختمان های مسکونی باید در ابتدای کار ابعاد دقیق و درست فضاها را به دست آوریم . با این کار فرم کلی خانه دست ما می آید تا با توجه به شکل و فرم خانه طراحی ها انجام شود . مسلما ایده هایی که برای یک ساختمان مسکونی بزرگ در نظر داریم ، برای ساختمان های مسکونی کوچک مناسب نیستند و برای طراحی ساختمان های کوچک باید ایده های متناسب با آن متراژ و ابعاد را خلق کرد .

این ابعاد در تمام قسمت های خانه میتواند طراحی ها را تحت تاثیر قرار دهد . فضاهای نشیمن ، اتاق خواب ، طراحی و اجرای کابینت آَشپزخانه ، سرویس ها و حمام طراحی های متفاوتی در ساختمان های کوچک و بزرگ میتوانند داشته باشند .

دکوراسیون لوکس

رنگ در معماری ساختمان لوکس مسکونی

از عوامل مهم در ایجاد دکوراسیون لوکس در معماری ساختمان های لوکس استفاده از رنگ در فضاهای داخلی است . در انتخاب رنگ برای دکوراسیون لوکس و لاکچری باید تمام جنبه های آن رعایت شود . رنگ برای سطوح خانه اعم از کف ، سقف و دیوار کاربرد دارد . هم چنین رنگ مبلمان و عناصر دیگر خانه نیز در ایجاد این دکوراسیون مناسب برای فضاهای لوکس موثرند .

رنگ های انتخابی برای این فضاها باید با نظر طراح و سلیقه ی کارفرما طراحی شوند . طیف های رنگی تیره و روشن میتواند در این فضاها استفاده شود . فقط باید هماهنگی و ترکیب بین رنگ های دیوار ها و مبلمان حتما در نظر گرفته شود تا تداخل رنگی باعث از بین رفتن هارمونی رنگی و فضایی برای ساختمان ما نشود .

رنگ های خنثی مانند نقره ای ، بژ ، سفید و مشکی یا استفاده از تم های روشن این رنگ ها مانند طلایی و کرم و یا تم های تیره این رنگ ها مانند قهوه ای و شکلاتی هر کدام میتوانند رنگ های مناسبی برای طراحی های ساختمان های لوکس باشند .

متریال در معماری ساختمان لوکس مسکونی

متریال هایی هستند که برای ایجاد یک طراحی دکوراسیون لوکس  در ساختمان های مسکونی بسیار مناسب و جذاب هستند . شاید این متریال ها هزینه ی بیشتری را در بر داشته باشند اما برای داشتن یک دکوراسیون لوکس حضور انها میتوانند بر داشتن این فضا نقش بسیار مهمی داشته باشد .

استفاده از این متریال ها باید در جای مناسب و فضای درست به کار برده شود . به طور مثال استفاده از سنگ های زینتی و لوکس برای استفاده در فضاهایی که میخواهیم برجستگی فضایی ایجاد کنیم مناسب است . سنگ های زینتی برای فضای آشپزخانه میتواند فضایی شیک و لاکچری را ایجاد کند . یا حضور سنگ های طبیعی برای یک سمت از دیوار فضاهای داخلی خانه میتواند بسیار ممتاز و ایده آل باشد . پس استفاده ی مناسب و به جا از این متریال ها بسیار مهم است .

در انتخاب متریال ها باید به هماهنگی آنها با رنگ کلی خانه ، مبلمان و ابعاد خانه توجه شود .

طراحی دکوراسیون لوکس

مبلمان در معماری ساختمان لوکس مسکونی

برای فضاهای لوکس مبلمان مناسب این فضا وجود دارد . مبلمان لوکس که در متریال ، رنگ و نقش ویژگی ها و ظرافت های خاص خود را دارند . این مبلمان دارای تزئینات ممتازی است که زیبایی و جذابیت خاصی را برای مبلمان فضاهای لوکس به وجود آورده است . در انتخاب رنگ و بافت آنها باید به رنگ ها و متریال های به کار رفته در بازسازی خانه  توجه داشت تا بتوانیم با هماهنگی این موارد فضایی جذاب را ایجاد کنیم .

10 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات