طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

مزایا و معاب طراحی شهرک های ویلایی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 در ساعت 11 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ویلا به ساختمانی گفته می شود که از چهار جهت آزاد است و اتصالی به ساختمان های اطراف ندارد . ویلاها متشکل از ساختمان بنا و حیاط هستند و طراحی داخلی آنها به دو بخش طراحی ساختمان و محوطه سازی تقسیم می گردد. حال چنانچه تعدادی ویلا که اغلب شکل طراحی یکسان دارند با هم و در کنار هم ساخته شوند و ساکنین ملزم به رعایت قوانین خاص و ویژه ای باشند، یک شهرک ویلایی پدیدار خواهد شد .

 مزایا و معاب طراحی شهرک های ویلایی

در شهرک های ویلایی ، فضاها به صورت اختصاصی برای هر ویلا طراحی می شود و هیچ ارتباطی بین فضای آزاد ویلاها با یکدیگر وجود ندارد. اما قوانین حاکم بر شهرک ویلایی برای تمام طراحی ویلا کلاسیک یا مدرن یکسان تعریف می شود و کلیه ساکنین باید قوانین وضع شده را به درستی اجرا نمایند . در حقیقت شرایط حاکم بر شهرک ویلایی تداعی کننده شرایط واحدهای آپارتمانی است با این تفاوت که گسترش شهرک ها بر خلاف آپارتمان ها به صورت افقی است نه عمودی .

مزایا و معاب طراحی شهرک های ویلایی

مزایا و معایب شهرک های ویلایی

در طراحی ویلا مدرن و کلاسیک که موقعیت مکانی آنها در یک شهرک قرار دارد طرفداران و منتقدانی وجود دارد . هر گروه مزایا و معایبی را برای ویلاهای شهرکی عنوان می کنند که بهتر است خریداران با در نظر گرفتن کلیه این موارد، تصمیم نهایی خود را اتخاذ نمایند .

مزایای شهرک های ویلایی

طرفداران ویلاهای شهرکی مزایای زیر را برای این ویلاها عنوان می کنند :

  • تامین امنیت ساکنین

در ساخت و طراحی ویلای شهرکی ، بخشی تحت عنوان نگهبانی و حراست در نظر گرفته می شود به این ترتیب تمامی ورود و خروج ها در محوطه شهرک و ویلاها تحت کنترل خواهد بود و از ورود افراد متفرقه جلوگیری به عمل خواهد آمد . در نتیجه نیازی به سرکشی مداوم به ویلا وجود نداشته و امنیت از طریق نگهبانان و مسئولان حراست شهرک به طور کامل تامین می گردد .

  • قیمت مناسب

طراحی ویلا در شهرک های ویلایی به صورت متحدالشکل انجام می شود. به همین علت هزینه اجرا چه در مرحله طراحی و چه در زمان ساخت به حداقل کاهش می یابد. خرید عمده مصالح مصرفی نیز باعث کاهش هزینه تمام شده خواهد شد. به همین دلیل قیمت عرضه ویلاهای شهرکی پایین تر از ویلاهای مستقل بوده و برخی افراد، خرید این ویلاها را ترجیح می دهند.

مزایا و معاب طراحی شهرک های ویلایی

  • تامین به موقع آب، برق و گاز

ساخت ویلاهای شهرکی تابع قوانین و مقرارات خاصی است که بدون در نظر گرفتن آن ها امکان تکمیل پروژه برای شرکت معماری وجود ندارد . تامین منابع آب، برق و گاز برای ویلاها نیز یکی از ضروریات تکمیل و ساخت ویلاهای شهرکی محسوب می گردد . بنابراین انتخاب ویلاهای شهرکی جهت سکونت ریسک تامین این منابع را به صفر می رساند .

  • کیفیت بالای زمین شهرک ویلایی

ساخت ویلا در زمین هایی که کیفیت لازم را ندارند یکی از دغدغه های خریدارن ویلا است . با توجه به اینکه مجوز ساخت شهرک ویلایی فقط برای زمین های مرغوب صادر می شود ، کیفیت بالای زمین شهرک مورد اطمینان خواهد بود .

معایب شهرک های ویلایی

شهرک های ویلایی دارای معایبی نیز هستند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • هزینه شارژ بالا

در شهرک های ویلایی تامین منابع مالی برای پرداخت دستمزد پرسنل شاغل در شهرک ، از طریق دریافت مبالغ شارژ از هر ویلا تامین می شود . که با توجه به وسعت شهرک ویلایی مبلغ شارژ متغییر خواهد بود . این در حالی است که مالکین ویلاهای غیر شهرکی از پرداخت این مبلغ معاف هستند .

  • قوانین دست و پا گیر در شهرک های ویلایی

همان طور که گفته شد ، در شهرک های ویلایی قوانین و مقرارات خاصی وضع می شود که گاها از نظر مالکین خوشایند نیست . در حالیکه دارندگان ویلاهای خصوصی با این مشکل مواجه نیستند وساکنین آن ها از استقلال بیشتری نسبت به ساکنین ویلاهای شهرکی برخوردار هستند .

انواع شهرک های ویلایی

 مزایا و معاب طراحی شهرک های ویلایی

به طور کلی شهرک های ویلایی را می توان با توجه به موقعیت قرار گیری آن ها به سه نوع ساحلی، جنگلی و معمولی تقسیم بندی نمود. هر کدام از انواع فوق ویژگی های منحصر به فردی دارند و افراد باید با توجه به نیاز و علاقه مندی خود نوع ویلای مناسب خود را خریداری نمایند .

ویلاهای ساحلی که در ساحل دریاها ساخته می شوند دارای تراس های قابل چیدمان و بزرگ هستند و داشتن چشم انداز دریا در این ویلاها، از ویژگی های مهم و فریبنده محسوب می شود. بهره گیری از نسیم دریا ویژگی مورد انتظار اکثر علاقه مندان به ویلاهای ساحلی است.ویلاهای جنگلی اغلب در نواحی خوش آب و هوا ساخته می شوند . این ویلاها تامین کننده هوای مطبوع و دید مطلوب برای خریداران هستند .

 

 

5 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات