طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

متاورس در معماری چیست ؟

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 27 بهمن 1400 در ساعت 17 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تکنولوژی تاثیر چشمگیری در نوع و سبک زندگی افراد دارد ، گوشی های هوشمند ، اینترنت و متاورس پیشرفت هایی می باشند که در ابتدا علمی و تخیلی به حساب می آمدند . اما اکنون کاملاً به حقیقت پیوسته و در نوع و سبک زندگی افراد نقش زیادی دارند ، امروزه یکی از مباحث پر گفت و گو در شبکه های اجتماعی اصطلاح متاورس می‌ باشد .

متاورس چیست ؟

طبق گفته آقای متیو بال ( شخصی که به این فضا اشراف کاملی دارد و یکی از مدیران سایت متاورس پرایمر نیز می‌ باشد ) متاورس شبکه ای گسترده در جهان و شبیه ساز های سه بعدی پایدار می باشد . این مجموعه می‌ تواند به طور همزمان تعداد بالایی از افراد را بدون آنکه در یک مکان حضور فیزیکی داشته باشند . یعنی به صورت مجازی در خود جای دهد یا به عبارت ساده‌ تر ترکیبی از چندین عنصر فناوری است که کاربران در آن در یک دنیای دیجیتال زندگی می کنند .

متاورس در معماری چیست ؟

طراحی و ساخت ویلا در متاورس موضوعی است که این روزها در فضای مجازی بسیار پر بازدید است .

طراحی ویلا چیست ؟

برای اینکه درک بهتری از طراحی دکوراسیون داخلی ویلا داشته باشیم ، ابتدا لازم است با معنای این واژه آشنا شویم ؛ واژه ویلا ریشه ای فرانسوی دارد و از دوران باستان به خانه های گفته می شود که در بالاترین سطح آسایش زندگی و طراحی های خاص و منحصر به فرد و دور از عادت و طرح های ساده همیشگی ، طراحی دکوراسیون داخلی و اجرا شوند که اغلب از چهار جهت فضای باز دارند . علاوه بر آن طراحی و چیدمان هوشمندانه و انتخاب متریال های با کیفیت بالا در ساخت بنا این فضا را به فضای مسکونی خصوصی منحصر به فرد تبدیل می‌ کند . ویلا مرز میان مکان سکونت افراد با طبیعت را کمرنگ می کند و باعث پیوند میان انسان و طبیعت میگردد .

طراحی ویلا با توجه به نیاز ساکنین انجام می‌ شود . اما به طور کلی اغلب دارای فضاهای مختلفی از جمله هال و پذیرایی ، اتاق خوابها و آشپزخانه می باشد . این امکانات می تواند با توجه به خواست کارفرما تغییر پیدا کند .

متاورس در معماری چیست ؟

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به صورت یک طبقه یا به اصطلاح فلت ، دوبلکس و تریبلکس انجام می شود که این موارد با توجه به خواست کارفرما و میزان بودجه در نظر گرفته شده طراحی و اجرا می گردد .

طراحی ویلا اغلب با استفاده از چه سبکی انجام می شود ؟

طراحی ویلا با توجه به ابعاد فضا ، خواسته و نیاز کارفرما ، میزان بودجه و ... با استفاده از سبک های مختلفی قابل طراحی دکوراسیون داخلی و اجرا میباشد . از پرکاربرد ترین سبک ها در طراحی و بازسازی پروژه های ویلایی می توان به طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن و طراحی کلاسیک اشاره کرد . هر یک از سبک های نامبرده شده دارای ویژگی ها و خصوصیات مختص خود می باشند .

طراحی ویلا مدرن

سبک مدرن یکی از بهترین و پرکاربردترین سبک ها در بازسازی و طراحی ویلا به شمار می‌آید . از مهمترین ویژگی های طراحی به این سبک می توان به ایجاد فضایی زیبا ، آرام بخش ، کاربردی و عملکرد گرایانه در اوج سادگی و به دور از طرح های شلوغ و پیچیده اشاره کرد ‌، در واقع اولین چیزی که در طراحی ویلا به این سبک به آن توجه می شود ، عملکرد است در این سبک کاربردی و عملکرد گرایانه بودن فضا ها است که حرف اول را می زند و اولویت اول طراح میباشد . در طراحی ویلای مدرن فرم از عملکرد پیروی می کند و فرم و ظاهر در درجه دوم قرار دارد . یعنی زمانی می‌ توان یک طراحی ویلای مدرن را درست ، اصولی و موفق دانست که تمام فضاها کاربردی و مطابق با نیاز کاربران طراحی شده باشد و بر اساس سبک زندگی و سلیقه آنان باشد .

متاورس در معماری چیست ؟

چه رنگ هایی مناسب طراحی ویلای مدرن است ؟

در طراحی ویلا به این سبک اغلب از ترکیبی از رنگ‌ های غنی ، روشن و خنثی استفاده می‌ شود . از پرکاربردترین رنگها در بازسازی و طراحی ویلای مدرن می توان به رنگ سفید ، مشکی ، خاکستری ، طوسی ، قهوه ای ، آبی و ... اشاره کرد .

در انتخاب رنگ طراحی ویلای مدرن شما مطابق با سلیقه شخصی خود می توانید از انواع رنگ ها استفاده کنید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که رنگ ها در کنار یکدیگر یا به اصطلاح در ترکیب با هم ظاهر خوبی داشته باشند و تعادل بصری ایجاد کنند .

از دیگر ویژگی های این سبک می توان به استفاده از پنجره های بزرگ و سرتاسری اشاره کرد که این ویژگی یک امتیاز برای بازسازی ویلا به سبک مدرن به شمار می‌ رود . زیرا باعث می‌ شود زمانی که شما در فضای داخلی ویلا هستید ، دید مناسبی به طبیعت و محوطه اطراف ویلای خود داشته باشید و علاوه بر آن باعث می شود که در طول روز نور طبیعی خوبی وارد فضای داخلی شود و زمانی که شما در داخل ویلا هستید از نور طبیعی بهره مند شوید . برای غروب ها و شب نیز از نورپردازی مصنوعی استفاده می شود .

 

نورپردازی مصنوعی در سبک مدرن به چه صورت اجرا می شود ؟

برای طراحی و اجرای نورپردازی در سبک مدرن می‌ توان از انواع چراغ های دیواری و سقفی ، نور های نقطه ای ، مخفی و نورپردازی کف استفاده کرد

طراحی ویلای کلاسیک چیست ؟

یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار در بازسازی و طراحی ویلا سبک کلاسیک می باشد ، طراحی و اجرای درست و اصولی این سبک باعث ایجاد فضایی لاکچری و باشکوهی می‌گردد ‌. طراحی داخلی به سبک کلاسیک بر اساس نظم ، تعادل و تقارن انجام می‌گیرد . در این سبک با استفاده از طرح های زیبا ، شلوغ و پیچیده فضایی لاکچری و سلطنتی ایجاد می شود این سبک مناسب فضاها با متراژ بالا می باشد .

ویژگی های سبک کلاسیک چیست ؟

از مهمترین ویژگی های این سبک می توان به ایجاد تقارن در طراحی ، تعادل ، استفاده از تزیینات ، طراحی نقطه کانونی ، ستون و سرستون ، استفاده از متریال های طبیعی و باکیفیت اشاره کرد .

در بازسازی ویلا به سبک کلاسیک ، خصوصیات و ویژگی ها با جزئیات کامل و دقیق انجام می گردد در اصل جزئیات ظریف ، زیبا و پیچیده هستند که در نتیجه ظاهری فوق العاده زیبا ایجاد می کنند .

چه رنگ هایی در طراحی ویلای کلاسیک پرکاربرد می باشند ؟

رنگ هایی که در طراحی این سبک استفاده می‌ شوند ، از طبیعت گرفته شده اند . بنابراین بسیار زیبا و آرام بخش می باشند . در اصل تمام رنگ ها باید آرام بخش و ملایم انتخاب شوند و حس آرامش به فضا های داخلی ببخشند .

از پرکاربردترین رنگ ها در ویلای کلاسیک می توان به رنگ بژ ، طلایی ، خاکستری ، کرمی ، زیتونی ، نقره ای ، آبی و قهوه ای اشاره کرد .

اگر قصد استفاده از رنگ سفید برای طراحی داخلی را دارید ، پیشنهاد می کنیم که از نوع مات آن استفاده کنید و یا با ترکیب آن با رنگ گرم و ملایم آن از حالت خنثی به گرم نزدیک کنید تا به این ترتیب فضای گرمتری ایجاد شود و محیط از حالت مدرن و و مینیمالیستی دور شود .

چه رنگی دیزاین و طراحی سقف کلاسیک می باشد ؟

برای دیزاین و طراحی سقف در این سبک از تنالیته های مختلف رنگ سفید و سایه روشن شیری و کرم استفاده میشود .

طراحی سقف باید نرم و صاف باشد و در گچ کاری سقف از طرح های زیبا و پیچیده مناسب این سبک استفاده می‌ شود . سقف طراحی شده به سبک کلاسیک دارای تزیینات و جزئیات زیادی می باشد .

طراحی ستون و سرستون های زیبا

یکی دیگر از ویژگی های طراحی ویلا به این سبک طراحی ستون و سرستون های زیبا و مناسب این سبک می باشد . در اصل طراحی ستون در سبک کلاسیک برگرفته از روم و یونان باستان است .

طراحی ستون در سبک کلاسیک به چه صورت است ؟

 امروزه در معماری کلاسیک این ویژگی را با استفاده طراحی ستون در قسمت ورودی ویلا ، فضاهای داخلی و کابینت بندی آشپزخانه و ... پیاده می کنند .

در دکوراسیون کلاسیک ویلا از چه متریال هایی استفاده می شود ؟

در بازسازی و طراحی ویلا به سبک کلاسیک از متریال های با کیفیت بالا استفاده می شود . یکی از پرکاربرد ترین متریال ها در این سبک ، چوب طبیعی می باشد ، یکی از ویژگی های این متریال ایجاد فضایی گرم و صمیمی است . علاوه بر آن چوب دارای ظاهری بسیار زیبا و طبیعی است که حس بودن در طبیعت را وارد فضاهای داخلی می کند ‌.

در طراحی آشپزخانه به سبک کلاسیک ، اغلب از کابینت های تمام چوب استفاده می شود ، کابینت های تمام چوب سبک کلاسیک یکی از گران قیمت ترین و محبوب ترین کابینت های آشپزخانه می باشد . این کابینت ها دارای ستون ، سرستون ، پاخور ، جزئیات و کنده کاری های بسیار زیبا و پیچیده هستند .

یکی دیگر از متریال های طبیعی پرکاربرد در این سبک سنگ طبیعی می باشد . از سنگ برای دیزاین و طراحی کانتر آشپزخانه ، کفپوش و ... استفاده می شود .

کفپوش مناسب سبک کلاسیک چیست ؟

برای کفپوش فضاهای داخلی در این سبک از متریال هایی نظیر لمینت ، پارکت ، چوب و سنگ طبیعی استفاده می شود .

شرکت طراحی ویلا هیرادانا یکی از بهترین شرکت های معماری در داخل و خارج از کشور می باشد ، شرکت طراحی ویلا حرفه ای و با تجربه هیرادانا با ارائه بهترین و متفاوت ترین طرح ها از صفر تا صد طراحی و اجرای پروژه ویلایی همراه شما عزیزان می باشند .

متاورس در معماری چیست ؟

 

برای دیدن نمونه کارهای طراحان تیم هیرادانا میتوانید به قسمت پروژه های سایت مراجعه فرمایید و یا از طریق شماره ی 09125754921 با ما درتماس باشید .

 

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات