طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

مبلمان مناسب روف گاردن

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 9 تير 1400 در ساعت 11 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

روف گاردن بخشی نوین در ساختمان های امروزی است که خلع کمبود ارتباط با فضای سبز را برای ساکنین ساختمان جبران می کند . طراحی دکوراسیون کلاسیک یا مدرن روف گاردن دارای نکاتی است که با توجه به آن می توان فضایی دلنشین و آرام بخش را مهیا نمود . یکی از پارامترهایی که در اجرای بام سبز باید مورد توجه قرار گیرد ، مبلمان به کار رفته در آن است . امروزه با توجه به پیشرفت صنعتی جوامع ، المان های مختلفی برای مبله کردن روف گاردن در دسترس قرار دارد که طراحان باید با توجه به عناصر تاثیر گذار بهترین نوع مبلمان را برای آماده سازی بام سبز انتخاب نمایند .

مبلمان مناسب روف گاردن

برای گزینش مبلمان ایده آل برای ساخت بام سبز باید به عواملی مانند ابعاد فضای در اختیار ، شرایط جوی و آب و هوای منطقه ، بودجه لحاظ شده ، جنس مبلمان و موارد دیگری از این دست دقت شود و پس از بررسی تمام موارد و تحلیل اطلاعات به دست آمده ، بهترین نوع مبلمان برای دیزاین فضا تهیه شود .

مشخصه های مبلمان ایده آل روف گاردن

مبلمانی برای استفاده در روف گاردن ایده آل و مناسب می باشد که از ویژگی های زیر برخوردار باشد :

  1. با شرایط آب و هوایی منطقه همخوانی داشته باشد .

برای مبله کردن روف گاردن یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار ، شرایط آب و هوایی است . به عنوان مثال استفاده از مبل های بیرونی که از چوب ساخته شده اند در مناطقی که از بارش فراوان برخوردار هستند ، انتخاب ایده آلی نخواهد بود زیرا طول عمر لوازم چوبی در صورتی که با رطوبت مواجه باشند ، کوتاه تر از حد معمول خواهد بود .

مبلمان مناسب روف گاردن

  1. از نظر ابعاد با فضای روف گاردن تناسب داشته باشند .

برای انتخاب تجهیزات مورد استفاده در دکوراسیون داخلی روف گاردن باید به اندازه ها بسیار توجه شود . استفاده از مبل های بزرگ در فضاهای محدود نامناسب خواهد بود و کاربرد مثبت محیط را تقلیل خواهد داد .

  1. با آنتاتومی بدن انسان هماهنگ باشد .

بهترین نوع مبل برای استفاده ، راحت ترین آنها است چرا که هدف از اجرای روف گاردن ، خلق محیطی آرام بخش برای افراد است که بتوانند در آن استرس ها و فشار روانی حاصل از تلاش روزانه را از خود دور نمایند .

مبلمان مناسب روف گاردن

  1. از قابلیت شستشوی آسان برخوردار باشند .

با توجه به اینکه مبلمان در بام سبز در معرض هوای آزاد قرار دارند ، لازم است به طور متناوب مورد شستشو و نظافت قرار گیرند . از این رو باید انواعی از تجهیزات ، برای اجرای دکوراسیون روف گاردن استفاده شود که به راحتی تمیز شده و در برابر شستشوی مکرر ، مقاوم باشند .

  1. با بودجه در اختیار هماهنگ باشند .

برای مبله کردن بام سبز ، گزینه های زیادی وجود دارد که با فضا و نیازهای یک روف گاردن تناسب داشته باشد اما محدوده انتخاب مبل برای یک بام مشخص ، محدود به پارامترهایی است که با بودجه در نظر گرفته شده ، تناسب داشته باشد .

انواع مبلمان مناسب برای روف گاردن

مبلمان های بیرونی دارای انواع مختلفی هستند که برای طراحی و یا بازسازی ساختمان در بخش روف گاردن می توان بهترین نوع آن را که تناسب بیشتری با محیط در اختیار دارد را لحاظ نمود . مبلمان مورد استفاده در بام سبز می تواند یکی از انواع چوبی ، حصیری ، پلاستیکی و فلزی باشد که انتخاب هر نوع از آنها مزایا و معایب خود را دارد که لازم است طراحان شرکت دکوراسیون داخلی پس جمع آوری اطلاعات لازم در مورد آن تصمیم گیری نمایند .

مبلمان مناسب روف گاردن

به کار گیری مبلمان چوبی در طراحی روف گاردن زمانی ایده آل خواهد بود که برای چیدمان آنها یک آلاچیق در نظر گرفته شود . در این حالت برای مقاوم سازی سطح چوب باید از لایه ای ضد آب استفاده شود تا مانع از کوتاهی طول عمر تجهیزات گردد . مبلمان فلزی روف گاردن می تواند از جنس آلومینیوم ، استیل و یا آهن در نظر گرفته شود که استفاده از انواع آهنی آن بر سایرین برتری دارد . مبلمان پلاستیکی ارزان ترین نوع مبل در دسترس هستند که تنها حسن آنها قیمت پایین آنها است ولی از نظر جلوه ظاهری به هیچ وجه با سایر انواع قابل قیاس نیستند . مبلمان حصیری گزینه ای ایده ال برای استفاده در مناطق شمالی کشور و آب و هوای شرجی هستند .

مبلمان مناسب روف گاردن

گروه معماری هیرادانا جهت طراحی روف گاردن و دکوراسیون داخلی آن و یا جهت بازسازی ساختمان شما در بخش روف گاردن طراحی و اجرای فوق العاده ای برای شما عزیزان در نظر دارد .

6 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات