طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

خرید و قیمت موکت اداری با صدها طرح متفاوت

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 1 اسفند 1401 در ساعت 14 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

موکت اداری چیست؟ خرید موکت اداری و قیمت آن

موکت اداری ( office caroet ) یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین موارد در طراحی دکوراسیون اداری می باشد. همانطور که میدانید دکور اداری یک شرکت تاثیر بسیار چشمگیری در ایجاد حس و حال خوب در کارکنان و همچنین مراجعین دارد. کفپوش فضاهای اداری با استفاده از متریال های مختلف قابل اجرا می باشد که یکی از محبوب ترین آنها موکت های اداری هستند که ما امروز در این مقاله از شرکت دکوراسیون هیرادانا قصد داریم نکاتی را درباره خرید موکت اداری، راهنمای استفاده از موکت های اداری مدرن خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. با پاسخ سوالات زیر با ما همراه باشید.

موکت-اداری-2

  • موکت اداری چیست؟

  • چرا موکت اداری بدون پرز بخریم؟

  • کدام موکت اداری مناسب محل کار شماست؟

  • قیمت موکت اداری؟

  • انواع موکت اداری خارجی و ایرانی و بهترین برند موکت اداری در ایران

  • راهنمای خرید موکت اداری و نکات مهم در خرید موکت اداری

  • راهنما نظافت و شستشوی موکت های اداری تجاری

طراحان در شرکت ها و دفاتر کاری در کنار ایجاد فضای زیبا و رسمی همواره در تلاش‌ اند محیطی سرشار از انرژی و سرزنده فراهم نمایند تا با این کار علاوه بر اینکه فضا از حالت یکنواختی خارج شود، باعث ایجاد نشاط روحی و انرژی مثبت در کارکنان گردد و به دلیل استفاده گسترده از کفپوش ها در یک فضای کاری، انتخاب درست و اصولی آن می ‌تواند تاثیر چشمگیری در محیط کار و تجاری از خود برجای بگذارد.

موکت-اداری-3

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب کفپوش ها تاثیر گذار می باشد، قیمت کفپوش است. در واقع می ‌توان گفت که خرید موکت اداری ارزان و با دوام یک انتخاب مقرون به صرفه است. یک نکته مهم دیگر این است که موکت های اداری دارای خاصیت ضد اشتعال می باشند و این موضوع ایمنی خرید را تا حد چشمگیری بالا میبرد.

موکت-اداری-4

انتخاب طرح و رنگ موکت اداری

موکت های اداری دارای انواع رنگ ها و طرح های مختلفی می باشد. اینکه کدام رنگ و یا کدام طراحان را انتخاب کنید به دکوراسیون اداری و دفتر کار و شرکت شما بستگی دارد. البته علاوه بر نوع دیزاینتان، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که رنگ موکت ارتباط مستقیمی با تمیزکاری و شستشو موکت دارد. بنابراین بهتر است هنگام انتخاب رنگ این موضوع را در نظر داشته باشید.

موکت-اداری-5

بسیاری از شرکت ها و ادارات رنگ سازمانی خود را دارند و برای طراحی داخلی نیز رنگ موکت را بر اساس آن انتخاب می کنند. علاوه بر آن باید به این نکته توجه داشته باشید که رنگ های تیره نور را جذب کرده و رنگ های روشن باعث می شود که فضا از آنچه که هست بزرگتر به نظر آید. اما اگر قصد دارید که یک فضای حرفه‌ ای را دیزاین کنید، پیشنهاد ما به شما عزیزان انتخاب رنگ های خنثی می باشد.

موکت-اداری-6

موکت اداری بدون پرز!

در فضاهای مسکونی به علت راحتی و حتی زیبایی بیشتر و نرم بودن کفپوش از موکت اداری بدون پرز استفاده میکنند اما در ادارات که تردد بالاست استفاده از موکت اداری بدون پرز، اشتباهی بزرگ است. زیرا قسمت های پر تردد تر، پرز خود را از دست داده و زیبایی موکت نیز از بین می رود و نیز پرز بلند باعت زمین خوردن افراد نیز خواهد شد.

موکت-اداری-7

کدام موکت مناسب دفتر کار است؟

موکت هایی که برای طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای اداری مورد استفاده قرار میگیرد، باید دارای الیاف کوتاه باشند و از ماکت هایی که در ایران به نام موکت های پرز بلند معروف می باشد، پیشنهاد می شود که استفاده نکنید. زیرا این موکت ها در حرکت میزها و صندلی های چرخدار و غیره اختلال ایجاد می کنند و رد آنان بر روی موکت باقی خواهد ماند. علاوه بر موارد نام برده شده موکت‌ های الیاف بلند آلودگی را بیشتر و زودتر نشان می‌ دهند. بنابراین به تمیزکاری بیشتری احتیاج دارند.

موکت-اداری-8

یکی از پرکاربردترین موکت ها در فضاهای تجاری، موکت هایی که نوع بافت آنها لوپ است، می باشند. زیرا این موکت ها اغلب دارای الیاف کوتاه بوده و در صورتی که قصد دارید از موکتهای کات پایل نیز استفاده کنید، باید از الیاف کوتاه آن برای فضاهای کاری استفاده شود.

موکت های اداری علاوه بر اینکه تاثیر چشمگیری در زیبایی و جذابیت فضا از خود برجای می‌ گذارند، به دلیل کیفیت بالا و همچنین نرم بودن آن، احساس بهتری در افرادی که بر آن قدم می گذارند دارند.

موکت-اداری-9

قیمت موکت اداری

موکت های اداری دارای انواع قیمت های مختلفی می باشند، که شما می توانید متناسب با بودجه خود آنان را خریداری نمایید. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید، که موکت هایی که دارای قیمت پایینی بوده و ارزانتر می‌ باشند، محدودیت‌ ها و دردسرهای بیشتری داشته و به احتمال قوی دوام کمتری دارند و به احتمال زیاد شما در چند سال بعد مجبور به تعویض آن خواهید شد. 

قیمت موکت اداری بستگی به عوامل مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به نوع الیاف، نوع موکت، اندازه مورد نیاز موکت، کیفیت و برند موکت، طرح موکت و ... اشاره نمود. هر چه کیفیت یک موکت بهتر باشد نتیجتا قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.

اما به طور کلی می توان گفت موکت های رول نسبت به موکت های تایل قیمت کمتری دارند. به همین دلیل اصولا در فضاهای اداری که دارای مساحت زیادی می باشند از این موکت استفاده می شود تا هزینه تمام شده به صرفه باشد.

استعلام ارزان ترین و با کیفیت ترین موکت اداری: 09125754921

موکت-اداری-10

انواع موکت های اداری

موکت ها دارای انواع ایرانی و خارجی می باشند که نوع موکت ایرانی آن دارای قیمت مناسب تری نسبت به نوع موکت اداری خارجی است. به طور کلی موکت های اداری در دو نوع موکت رول و موکت تایل به بازار ارائه می شوند.

موکت-اداری-11

  • موکت رول اداری

موکت های رول همان نوع قدیمی و سنتی می ‌باشند که از قدیم در بازار موجود بوده است. این موکت ها به صورت متری در رول هایی با تنوع رنگ و طرح بالا عرضه می گردند. موکت های رول اصولا به صورت بافت لوپ در فضاهای اداری مورد استفاده قرار می گیرند. محل هایی که دارای پستی بلندی می باشند می توانند با استفاده از این نوع موکت به خوبی پوشش داده شوند. 

همچنین قیمت موکت های رول نسبت به موکت های تایل کمتر بوده و به همین دلیل برای فضاهایی که دارای مساحت زیادی می باشند می توانند گزینه ای مناسب محسوب شوند.

  • موکت تایل اداری

امروزه موکت هایی که دارای قطعات هم اندازه بوده و عمدتاً به شکل چهارگوش و مربع در بازار عرضه می گردد، به موکت هایی با نام موکت های تایل معروف می باشند و برای افرادی که به دنبال خرید یک موکت اداری مدرن خاص و زیبا هستند مناسب می باشند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که اگر فضای اداری شما پر رفت و آمد می باشد موکت تایلی اداری گزینه مناسبی برای شما می باشد.

در واقع موکت تایل دارای زیره ای پلاستیکی با ضخامت زیاد بوده که به شکل تایل هایی مربعی می باشد. موکت های تایل هم به صورت ساده و هم به صورت طرح دار در بازار موجود می باشند. اینکه شما از کدام نوع موکت تایل را استفاده کنید بستگی به نوع سلیقه شما دارد.

موکت های تایل دارای مزیت های مختلفی می باشند که یکی از جمله آن ها می توان به تعویض و همچنین جابجایی راحت آن ها اشاره نمود. همچنین دسترسی به قسمت های مختلف کف مانند تاسیسات الکتریکی و ... در اداراتی که با استفاده از موکت های تایل کف آن ها پوشیده شده است آسان می باشد.

موکت-اداری-12

نکات مهم و قابل توجه در انتخاب موکت اداری کدامند؟

 توجه به بافت موکت

یکی از جمله مواردی که در انتخاب موکت اداری باید به آن توجه نمود چگونگی بافت موکت است. اغلب آن موکت هایی که دارای بافت لوپ می باشند برای دفاتر کار ترجیح می دهند. این نوع از موکت ها به گونه ای هستند که حلقه های مختلف بافت آن ها بریده نشده و روی آن ها باقی می ماند. این نوع از موکت ها همچنین برای فضاهایی که رفت و آمد در آن ها زیاد است مناسب تر می باشد و این به این دلیل است که تحمل بار آن زیاد است.

موکت-اداری-13

توجه به چگونگی طرح موکت

یکی دیگر از موارد مهمی که در انتخاب موکت اداری باید به آن توجه نمود چگونگی طرح موکت است. در انتخاب طرح موکت باید به این نکته توجه نمود که چگونگی آن تاثیر زیادی روی چگونگی دکور اداری خواهد گذاشت و به همین علت هم باید با سبک فضا هماهنگ باشد و هم از نظر زیبایی شناسی، زیبا بنظر برسد.

موکت-اداری-14

 چگونگی رنگ موکت تجاری

موکت های اداری در رنگ های مختلف در بازار موجود می باشند اما به طور کلی توصیه می شود تا از موکت هایی با رنگ های تیره استفاده شود تا آلودگی و کثیفی را کمتر از آنچه که هست نشان دهد. این به این دلیل است که در فضاهای اداری رفت و آمد بیشتر بوده و امکان آلودگی موکت نیز بیشتر می باشد و اگر از موکت هایی با رنگ روشن استفاده کنید به طور مداوم نیاز به شست و شوی آن ها حس خواهد شد که این کاری دشوار است.

موکت-اداری-15

توجه به کیفیت موکت

زیبایی موکت اهمیت بسیاری دارد اما باید گفت که کیفیت آن اهمیت بسیار بیشتری دارد. مهم است که موکت های اداری از نظر کیفیت بسیار بادوام و مرغوب باشند تا در مدت کوتاه نیاز به تعویض آن ها حس نشود. در فضاهای اداری تردد اصولا با کفش بوده و همین نکته آسیب پذیری کفپوش ها را بیشتر می کند و از همین رو اهمیت به کیفیت آن ضروری تر است.

موکت-اداری-16

ضد آلودگی بودن موکت

همانطور که می دانید در فضاهای اداری تردد زیاد می باشد و به همین علت امکان آلوده شدن کفپوش های آن نیز بیشتر است. با توجه به همین نکته بهتر است که هنگام تهیه موکت اداری بررسی شد که موکت مورد نظر دارای خاصیت ضد آلودگی می باشد.

توجه به الیاف موکت

موکت های دارای الیاف های متفاوتی می توانند باشند که بعضی از آن ها عبارتند از الیاف نایلون و الیاف پلی پروپیلن. این نوع الیاف ها را می توان بدون اغراق از بهترین الیاف ها برای محیط های کاری دانست چرا که نسبت به کثیف شدن و آلودگی مقاومت خوبی داشته و تمیز کردن آن ها نیز آسان می باشد.

موکت-اداری-17

آسانی نظافت موکت

همانطور که پیش تر نیز گفته شد رفت و آمد در محیط کاری نسبتا زیاد بوده و به همین دلیل موکت ها در معرض آلودگی مداوم هستند. با توجه به همین نکته می توان گفت که نظافت کردن آن ها از روی موکت به طور مداوم نیز نیاز است و به همین دلیل بهتر است از موکت هایی برای پوشش کف فضای تجاری خود استفاده کنید که به راحتی قابل تمیز شدن بوده و نظافت آن ها دردسر و وقت زیادی را نمی خواهد.

محل مناسب جهت نصب موکت اداری

به غیر از مکان های مرطوب و مکان هایی که احتمال رطوبت در آنجا بالاست در سایر قسمت ها میتوان از موکت اداری ارزان استفاده کرد. در راه پله ها به علت تردد بهتر است از موکت اداری با کیفیت تر استفاده کرد که پرز بلند نباشنذ و خطر زمین خوردن را کاهش دهند.

موکت-اداری-18

نحوه نظافت موکت اداری

موکت تایل را می توان با جاروبرقی تمیز نمود و این یکی از جمله مزیت های آن می باشد. درواقع به طور کلی پاکیزه کردن موکت تایل به آسانی انجام می شود و همین نکته سبب محبوبیت آن میان مصرف کنندگان شده است. با جاروبرقی می توان حد زیادی از آلودگی و کثیفی را از سطح موکت تایل پاک نمود. حال اگر این موکت ها دارای لکه شدند و یا مایعاتی روی آن ها ریخت می توان با دستمال های مرطوب و جاذب به خوبی آن آلودگی ها را از سطح این نوع موکت پاک نمود. اگر لکه عمق زیادی روی موکت داشت نیز می توانید با مواد شوینده مخصوص این کار را انجام دهید که سریعا اثر خود را گذاشته و لکه را ناپدید می کند.

شست و شوی موکت تایل نیز بسیار آسان می باشد چرا که موکت تایل از قطعات مختلف تشکیل شده و در صورت آلوده شدن قسمتی از آن می توان همان قسمت را برداشت و شست تا کثیفی های آن پاک شود.

بعضی از آلودگی ها و روش های از بین بردن آن ها از روی موکت اداری عبارتند از:

لکه چای

لکه چای را بهتر است که با استفاده از ترکیب سرکه سفید و ماده شوینده مخصوص از روی موکت تمیز کنید. در این صورت هم سریعا از روی موکت تمیز شده و هم آسیبی به بافت موکت نمی رسد.

آدامس

یکی از روش های برداشتن آدامس از روی موکت استفاده از قالب های مکعبی یخ می باشد. با استفاده از یخ و کشیدن آن روی آدامس می توانید آن را آهسته آهسته از روی موکت اداری بردارید بدون آنکه آسیبی به موکت برسد.

جوهر

یکی از بهترین روش های پاک کردن لکه ی جوهر از روی موکت اداری خصوصا موکت اداری ایرانی، استفاده از شیر برای این کار می باشد.

جمع بندی کفپوش موکت اداری

همانطور که می دانید فضاهای کاری به دلیل اینکه در ارتباط مستقیم با مشتریان خود می باشند نیاز دارند که دارای دکوری خاص و زیبا باشند تا تاثیر خوبی روی مشتریان بگذارند. یکی از جمله عناصری که چگونگی آن اهمیت بسیاری دارد کفپوش فضا می باشد. می توان برای پوشش کف فضاهای کاری از انواع متریال ها و پوشش ها استفاده نمود که یکی از جمله این موارد موکت ها در انواع موکت اداری مدرن، موکت اداری خارجی، موکت اداری ایرانی ، موکت اداری رولی و موکت اداری تایلی می باشند. موکت اداری در کل باید دارای ویژگی های مختلف مفیدی باشد تا بتواند رفاه لازم را برای مشتریان و کارمندان تامین کند. 

جهت خرید موکت اداری ارزان و موکت اداری مدرن در انواع موکت رول اداری و موکت تایل اداری و در جنس های موکت اداری خارجی و موکت اداری ایرانی، با شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا از طریق شماره 09125754921 در تماس باشد.

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات