طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

فرایند طراحی د اخلی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 16 فروردین 1396 در ساعت 19 : 56 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فرایند طراحی داخلی

بررسی دقیق سایت

در صورتی که قبل از شناخت کامل فرصت های موجود در سایت اقدام به طراحی داخلی ساختمان کنیم نتیجه ای جز یک طرح که هماهنگی با سایت ندارد نخواهیم گرفت . در واقع حاصل این کار یک حجم و سبکی است که بر روی زمین استوار شده اما امکان بهره گیری از مزیت هایی چون زاویه دید مناسب و یا زاویه ی تابش مناسب نور خورشید و در نتیجه اتاق هایی تاریک و مرده ، استفاده از منابع طبیعی و انرژی های محیط و ... وجود ندارد .

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/photo_2017-04-05_12-02-57.jpg

بعد از انجام یک برنامه ریزی دقیق برای اجرای بازسازی ساختمان باید ابتدا سایت مورد نظر را دقیق تجزیه و تحلیل کنیم ، مواردی که مورد بررسی قرار میگیرد شامل گزینه هایی از قبیل درختان و گیاهان موجود در سایت ، شیب و عوارض زمین پروژه ، نوع و جهت وزش بادهای قالب ، دسترسی های سایت ، همسایگی های موجود در سایت ، عقب نشینی های لازم برای سایت و ساختمان ، قوانین و استاندردهای لازم برای ساختمان سازی در منطقه و هر مورد دیگر که میتواند ما را در داشتن یک طرح ایده آل با بهترین چشم انداز یاری کند میشود .

آشنایی با زمین پروژه

در مرحله ی اول باید زمین مورد نظر برای ساخت خانه با ابعاد و اندازه های دقیق برداشت شود چرا که زمین ما محدوده و چهار چوب ما برای ساخت خانه است . لازم است تا به طور دقیق و جزئی از تمامی بخش ها بازدید کرد تا شناخت کافی از محله برای آغاز کار طراحی داخلی خانه داشت .

ترسیم کردن نقشه ی زمین مورد نظر

 در این بخش میتوانیم یک نقشه به صورت حدودی از زمین رسم کرده و موارد مورد نظر از قبیل معابر و دسترسی ها ، درخت ها و پوشش گیاهی ، منابع آلودگی های صوتی و بصری ، ساختمان های همسایه و ... را مشخص کرد .

طراحی فضاهای خارجی

در این گام باید تصمیمات مورد نیاز در خصوص نحوه ی استفاده از فضاهای خارجی گرفته شود به طور مثال مشخص میکنیم که یک تاب برای استراحت و یا یک میز در بخشی از باغ قرار بگیرد و حتی یک چتر به عنوان محافظ در بالای آن تعبیه شود میتوان یک اتاقک چوبی در بخشی از باغ در نظر گرفت . به طور کلی قبل از اینکه بخواهیم فضاهای داخلی را طراحی کنیم بهتر است تا ایده هایی را برای استفاده از محوطه ارایه کنیم این ایده ها میتواند به صورت دیاگرام  ترسیم و تا حدودی جایگذاری شود . باید معابر و چشم اندازهای خارجی جایگذاری شود و مطابق با آن بهترین چشم اندازها را بخش های پر اهمیت تر در نظر گرفت . 

از پروژه های بازسازی و دکوراسیون طراحی نمای ساختمان و دکوراسیون لوکس شرکت معماری هیرادانا دیدن فرمایید

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات