طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی در سبک پست مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 17 دی 1398 در ساعت 12 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تا حالا با سبک مدرن در بازسازی منزل و طراحی دکوراسیون داخلی آشنا شده ایم و ویژگی ها و شرایط طراحی و اجرای آن از طریق رنگ ها ، متریال ها ، استفاده از خطوط ، فرم ها و نورپردازی را شناخته ایم .

اما سبکی دیگر در طراحی دکوراسیون داخلی منازل وجود دارد که بر خلاف روند طراحی سبک مدرن است و اصطلاحا به آن سبک پست مدرن میگویند .

1-    تاریخچه سبک پست مدرن

در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 میلادی این سبک توسط طراحانی که از پیروی از قوانین و قواعد معماری مدرن خسته شده بودند و دست به تغییر و تحولی در این سبک زدند و از قید و بندهای روتین و عادی زندگی که در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن وجود داشت ، آزاد گشتند ، پایه گذاری شد .

طراحان بازسازی منزل در این سبک معتقدند که طراحی نیازی به پیروی از قوانین ندارد و میتوان از رنگ ، بافت ، متریال ، خطوط و عناصر در انواع و مدل های مختلف استفاده کرد و همه ی آنها را در هم آمیخت بدون این که نگران تناسب انها بود .

 دکوراسیون داخلی پست مدرن

2-    ویژگی های طراحی به سبک پست مدرن

شرکت معماری و طراحی داخلی هیرادانا ویژگی های این سبک را برای شما بیان میکند .

  • پیچیدگی و تناقض

در این سبک تقریبا همه چیز پیچیده است و سادگی خاصی در آن دیده نمیشود . تمام قوانین سخت معماری در این سبک در هم میشکند و میتوان از انواع خطوط شکسته و منحنی ، زوایای سخت ، استفاده از ترکیبات نامتقارن و متضاد ، استفاده از ترئینات و عناصر غیر ضروری ، مقیاس ها و ابعاد گوناگون فضایی استفاده کرد.

منظور از تناقض نیز این است که لازم نیست هر عنصر ، متریال یا رنگ با ترکیبات درست خود در طراحی جای بگیرند ، بلکه میتوان از تضاد های متنوع و جذاب برای طراحی فضاهای پست مدرن استفاده کرد .

  • نقش رنگ

رنگ ها نقشی برجسته و اصلی در سبک پست مدرن دارند . طراحان این سبک به استفاده از رنگ های سر زنده و شاداب و پر هیجان با طیف های مختلف رنگی روشن آن با ترکیب کنتراست قوی اعتقاد دارند . این رنگ ها زرق و برق و جلوه ای خاص را در چشم بیننده ایجاد میکنند .

هم چنین هیچ محدودیتی از نظر ترکیب و تناسب رنگی برای استفاده از رنگ در این فضاها وجود ندارد .

برای این منظور رنگ هایی خاص و منحصر به فرد مانند خردلی ، نارنجی تیره ، فیروزه ای ، زرد روشن ، حتی رنگ های متالیک با کنتراست های عجیب و خاص میتوانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند و جلوه ای زیبا به فضا بخشند .

  • اشیا و عناصر غیر ضروری

بر عکس سبک مدرن که هر عنصری باید کارایی و عملکرد داشته باشد تا در فضا قرار بگیرد ، در سبک پست مدرن چنین اصلی وجود ندارد و بر عکس ، عناصری غیر عادی برای افزایش دید بصری و جلوه بخشیدن به فضا و تزئین محیط در دکوراسیون لوکس منازل قرار میگیرند .

  • تبدیل عناصر عادی به عناصری غیر معمول

پست مدرن علاقه دارد عناصری معمول که در خانه قرار دارند را به عناصری غیر معمول و جذاب در بازسازی ساختمان  تبدیل کند .

به طور مثال یک صندلی ساده و کاربردی با چهار پایه را طراحان این سبک به یک صندلی بدون پایه و تنها با استفاده از خطوط شکسته و منحنی تبدیل میکنند و آن را در فضا قرار میدهند .

  • اشکال و خطوط

عدم تقارن خطوط و عناصر محیط ، زوایای تند و مبهم ، عدم استفاده از خطوطی صاف و منظم از ویژگی های این سبک هستند . عناصر نیز میتوانند از این ویژگی پیروی کنند . در این سبک استفاده از نقاشی هایی که در سبک پست مدرن اجرا شده اند به عنوان عنصری برای برجستگی و جذابیت فضا در دکوراسیون داخلی منازل به کار میرود .

طراحی  پست مدرن

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات