طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی پلان ویلا مینیمال

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 1 مهر 1402 در ساعت 12 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پلان ویلا مینیمال 

طراحی پلان ویلا به سبک مینیمال در راستای طراحی ویلا مینیمال محقق می شود که می توان گفت این سبک از سبک های محبوب طراحی ویلا محسوب می شود.

مدرن گرایی و ارتباط بسیار زیاد با فضاهای طبیعی سایت ویلا باعث رواج و محبوبیت هرچه بیشتر این سبک شده است.

مینیمالیسم در طراحی و اجرای ویلا رویکردی عمل گرایانه  است که تنها بر مبنای نیازهای سکونتی و خدماتی ساکنان شکل می گیرد و دارای کمترین اجزای ساختاری و جدا کننده های متمایز است. به همین دلیل تقسیم بندی های فضایی -کالبدی بسیار کاهش میابد.

معماری مینیمالیستی در پلان

معماری مینیمالیستی به طور کلی در یک جمله تعریف می‌ شود: ساده سازی یک ساختمان تا حد نیازهای عملکردی و فرم های پایه ای تشکیل شده  از احجام مکعب مستطیلی و راست گوشه با کمترین پیچیدگی.

طراحی پلان ویلا مینیمالیسم

 به تبع طراحی ویلا مدرن با گرایش مینیمال که دارای سادگی افراطی در تمام اندازه ها از طراحی پلان و دکوراسیون داخلی ویلا گرفته تا طراحی نما ویلا در اوج سادگی صورت میگیرد.

این حداقل گرایی و سادگی باعث تمرکز حواس بر زیبایی های طبیعی در اطراف ویلا میشود که می توان گفت ماهیت ویلا سازی را توجیه میکند و شیشه بندی های گسترده و باز شوهای کشویی و شفاف شیشه ای باعث تقویت هرچه بیشتر این امر می گردد.

پلان ویلا به سبک مینیمال شالوده طراحی داخلی مینیمال را شکل می دهد. پلان باز و نبود اجزای کالبدی جداکننده و سیرو کوراسیون آزاد در تمام ساختمان از ویژگی شاخص آن می باشد.

تمایزات کاربری در اغلب بخش ها با تغییرات بسیار کم کفسازی، مبلمان و اختلاف سطح صورت می گیرد.

پلان ویلا به سبک مینیمال بیشتر از هندسه های ساده فضاها شکل می گیرد و چیدمان ها به طور عملکرد گرایانه و هدفمند می باشند و می توان گفت که  ممکن است بهینه سازی و تراکم در بعضی از فضاسازی ها با کمترین هدر رفت فضایی وجود داشته باشد  و بیشتر بخش‌ها  باز  و بزرگتر صورت می گیرد و باعث میشود انرژی سیال ما بین مبلمان و فضاها جریان یابد.

هدف از پلان مینیمال ویلا

در حقیقت هدف دستیابی به فضا های متمایز و ساده می باشد که حسی از نظم و آرامش را صرف نظر از ابعاد فضا بر انگیزد.

پلان ویلاها به سبک مینیمال دارای ویژگی های زیادی می باشد و ویژگی بارز آن  عبارتند از؛ پلان های باز طبقات، دیوارهای داخلی مینیمال و تاکید بر دید و منظره ها و بهره مندی حداکثری از فضاها.

طراحی پلان ویلا مینیمالیسم

این ویژگیها را افراط در خصوصیات طراحی ویلای مدرن می توان تعبیر کرد و در تضادی آشکار با طراحی داخلی کلاسیک و تزیینات مرزبندی های فضایی کالبدی و تجمل گرایی قرار داد.

خط های اصلی محور بندی و تقسیم بندی در پلان ویلا ها به صورت مستقیم و با صراحت صورت می‌گیرد.

طراحی پلان ویلا به سبک مینیمال مرزبندی کالبدی فقط در حدی که نیاز است صورت میگیرد و بیشتر فضاها انعطاف‌ پذیر و برای هدف های گوناگونی تعریف می‌شود.

طراحی ویلا های کوچک به سبک مینیمال

طراحی  پلان ویلا مینیمالیسم

طراحی پلان ویلا کوچک بهتر است به سبک مینیمالیست صورت بگیرد تا بیشترین استفاده از فضاهای موجود به عمل آید و فضای محیط حدود داخلی روشن تر و بزرگتر به نظر آید بخصوص چند منظوره بودن فضاها برآورد نیازهای گوناگون را محقق میسازد.

نمونه پلان ویلا به سبک مینیمال

خانه شیشه ای فیلیپ جانسون یکی از اولین خانه های مینیمالیست در تاریخ است که در سال ۱۹۴۹ ساخته شده است و ویژگی های مینیمالیستی این پلان مینیمال را با یک پلان مستطیل ساده به نمایش میگذارد  و هیچ پیچیدگی در فضای داخلی و پوسته خارجی نیست و بنا فقط دارای یک نمای شیشه ای ساده است و سقف صاف ویلا را ستون‌های فولادی ساده نگه می‌دارد.

طراحی پلان ویلا مینیمالیسم

این چیدمان یک پلان باز است که با مقادیر زیادی از نور طبیعی در فضای داخلی جریان دارد و دیوار های موجود در ویلا تنها مربوط به حمام ویلا هستند. جهت طراحی مینیمال ویلایتان با ما همراه باشید.

در این مقاله از گروه معماری هیرادانا به بررسی طراحی پلان ویلا به سبک مینیمال پرداختیم. امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت ببرید.

6 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات