طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و ساخت ویلا در چابهار

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 25 خرداد 1400 در ساعت 10 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

چابهار یکی از شهرهای ساحلی واقع شده در کنار دریای مکران می باشد که از آب و هوای بسیار مطبوعی برخوردار است . وجه تسمیه چابهار برگرفته از چهار بهار است زیرا این شهر در تمام فصول سال از آب و هوای بهاری دارد . طراحی داخلی و ساخت ویلا در چابهار مانند سایر شهرهای ساحلی کشور ، امری متداول و مرسوم است و بیاری از تجار و بازرگان فرصت پیش روی خود را غنیمت شمرده و با خرید یک ویلا در این شهر ساحلی ، هم از آب و هوای فوق العاده آن استفاده می نمایند و هم رونق کسب و کار خود را پیگیری می کنند .

طراحی و ساخت ویلا در چابهار

ویلاها را می توان ساختمان های دوستدار طبیعت دانست چرا که هدف اصلی ساخت آنها ایجاد ارتباط موثر با طبیعت است . استفاده از فضای یک ویلا به دلیل ترکیب متناسب محیط آن با عناصر موجود در طبیعت ، حس نشاط و آرامش را برای کاربر به ارمغان می آورد که این احساس خوشایند در ساختمان های دیگر دست نیافتنی است . ساخت ویلا باید بر اساس اصول خاصی صورت گیرد و حصول نتیجه مطلوب نیازمند نقشه کشی و برنامه ریزی برای ساخت است . مهندسان شاغل در شرکت طراحی ویلا برای طراحی و نقشه کشی ساخت ویلا در هر منطقه از کشور ، به وضعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی آن دقت نظر داشته و از مصالح و طرح های متناسب استفاده می نمایند . چنانچه ویلایی منطبق با استانداردهای موجود ساخته شود ، از نظر اقتصادی ارزشمند بوده و در مقابل عوامل طبیعی از مقاومت قابل قبولی برخوردار خواهد بود .

مراحل ساخت یک ویلای استاندارد

طراحی ویلا مدرن و کلاسیک منوط به طی نمودن مراحل مختلفی است که باید یک به یک و مرحله به مرحله پیگیری و انجام شوند .در ادامه گام های لازم برای ساخت و اجرای ویلا تشریح می گردد.

  • گام اول : طراحی و نقشه کشی

طراحی و نقشه کشی اولین اقدامی است که در راستای بازسازی ساختمان و ساخت ویلا باید صورت گیرد. روشن است که بدون تدوین برنامه منظم جهت ساخت ، نمی توان سازه ای استاندارد که امکانات رفاهی لازم را برای کاربران فراهم آورد ، ارائه نمود .

  • گام دوم : گودبرداری

گودبرداری برای انجام پروژه در حقیقت اولین گام اجرایی جهت تحقق هدف است . برای انجام این کار ابتدا محل سازه با استفاده از گچ و ریسمان تعیین می شود تا در زمان پی کنی و اجرای فونداسیون مشکلی به وجود نیاید . سپس تجهیزات لازم به محل پروژه منتقل شده و کار گودبرداری آغاز می گردد .

  • گام سوم : اجرای اسکلت

پس از اتمام مرحله گودبرداری نوبت بتن ریزی و اجرای اسکلت سازه است . این کار با استفاده از میلگردهای مقاوم صورت خواهد گرفت و یک تیم متخصص در زمینه آرماتور بندی مسئول اجرای این مرحله خواهند بود . لازم است از بتن بسیار مرغوب در اجرای اسکلت بهره گیری شود تا طول عمر بنا افزوده شده و مقاومت لازم در برابر بلایای طبیعی وجود داشته باشد .

  • گام چهارم : دیوار کشی

دیوار کشی و تکمیل طراحی مرحله بعدی از ساخت هر سازه ای می باشد . در این مرحله تمامی ورودی ها و خروجی ها و پنچره ها مشخص می شوند . همچنین سیستم تهویه نیز درگام چهارم نصب خواهد شد .

  • گام پنجم : اجرای سقف

برای اجرای سقف دو حالت پیش روی متخصصان قرار دارد . در روش اول سقف شیروانی برای ویلا انتخاب می شود که اجرای آن کمی پیچیده بوده و نیازمند تخصص است . اما نوع دیگر سقف ، شیروانی نبوده و به آن سقف معمولی گفته می شود که این نوع سقف را در همان زمان اجرای اسکلت سازه ، ایجاد می نمایند .

  • گام ششم : نماسازی

طراحی و ساخت ویلا در چابهار

اجرای نما با استفاده از متریال گوناگونی قابل انجام است . سنگ ، چوب ، آجر ، سیمان و ... انواع مصالحی هستند که می توانند در اجرای نما مورد استفاده قرار گیرند . استفاده از سنگ علی رغم قیمت بیشتر ، به دلیل طول عمر بالاتر ارجحیت دارد .

  • گام هفتم : دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی باید با توجه به نمای بیرونی سازه صورت گیرد . چنانچه نمای مدرن در سازه اجرا شده باشد ، لازم است دکوراسیون داخلی نیز از این سبک طراحی پیگیری نماید .

  • گام هشتم : محوطه سازی

محوطه سازی یکی از ضروری ترین بخش های ساخت یک ویلا محسوب می شود که با گل کاری و نصب آلاچیق و آبنما و سایر المان های مربوطه انجام می شود .

 

 

8 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
anita : chabahar
0 0
chahar bahare vaghean ba daryaie zibao tamiz
مدیریت : پاسخ
0 0
واقعا همینطوری
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات