طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و دکوراسیون اتاق نشیمن به سبک کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 28 آبان 1399 در ساعت 16 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در شلوغی عصر تکنولوژی، سرشار از نگرانی­ها و مشکلات فراوان، انسان معمولاً دچار اضطراب و مشغله­های ذهنی است و پس از یک روز کاری سخت، به دنبال استراحت آرامش اعصاب است. در چنین شرایطی، یک مکان استراحت مناسب مانند اتاق نشیمن به شما کمک می­کند تا وضع جسمی و روانی خود را بازیابی کنید. اتاق نشیمنی که با سبک کلاسیک دکوراسیون شده است، احساس اعتماد به نفس و آرامش را ایجاد می­کند. طراحی داخلی کلاسیک جذاب، لوکس، راحت و نشانگر سلیقه صاحب آن است.

عناصر سبک کلاسیک برای اتاق نشیمن

عناصر سبک کلاسیک

بسیاری از افراد به اشتباه معتقدند که وقتی تصمیم به بازسازی ساختمان و استفاده از سبک کلاسیک در طراحی اتاق می­گیرند، در چهارچوب تنگی قرار می­گیرند و قادر به بداهه­پردازی و افزودن جزئیات، دکوراسیون و غیره به دلخواهشان نیستند. در واقع، گزینه­های سبک مدرن به شما امکان می­دهد تخیلات خود را برآورده کنید.

فکر نکنید که فقط محافظه ­کاران سبک کلاسیک را ترجیح می­دهند، شخصیت­های خنثی هم که به خاطر مد نمی­خواهند سلیقه و علاقه خود را تغییر دهند هم از علاقه­مندان این سبک هستند. مجری های دکوراسیون داخلی، سبک کلاسیک را با هوشمندی بالا، تخیل غنی و ذائقه پیچیده ترجیح می­دهند. علی رغم این واقعیت که اخیراً، روشنفکران حوزه­های دیگری از طراحی و حتی ترکیبات آنها را انتخاب کرده­اند، به عنوان مثال، فن آوری بالا، اتاق زیر شیروانی یا مینیمالیسم. با این حال، این سبک­ها عمر بسیار کوتاهی دارند و به زودی چیز جدیدی جایگزین آنها می­شود، در حالی که کلاسیک­ها سالهاست که خریداری شده­اند و حتی به ارث رسیده­اند، بدون اینکه ارزش و اعتبار خود را از دست بدهند.

در اشاره به سبک کلاسیک، اولین تداعی معانی به شرح زیر است: یک اتاق تمیز با مبلمان فرفری و حکاکی شده، مبل های نرم و بسیار ظریف و یک طرح سلطنتی. یک نمونه بسیار معمول از استفاده از کلاسیک در طراحی یک اتاق، یک اتاق نشیمن یا یک اتاق با رنگ چوب گرم است که باعث ایجاد احساس گرما و پیوستگی می­شود.

اتاق نشیمن مدرن که به سبک کلاسیک تزئین شده، ترکیبی هماهنگ از مبلمان مدرن و راحت با طراحی محتاطانه­، نوآوری­های فرهنگی، پیشرفت­های تکنولوژیک و طراحی زیبا و لطیف از دیوارها و سقف است.

 

رنگ و بافت در اتاق نشیمن به سبک کلاسیک

طراحی داخلی کلاسیک یک سبک کاملاً متقارن و هماهنگ است که با شکل صحیح، اشیا تزئینی زیبا اما محدود و طراحی خلاق مشخص می­شود. با توجه به این واقعیت که چنین اتاق نشیمنی برای استراحت مناسب برای تمام خانواده در نظر گرفته شده است، کارشناسان برای طراحی آن، رنگ های زیر و ترکیبات مختلف آنها را توصیه می­کنند:

زرد کمرنگ، سبز روشن، سفید، صورتی کمرنگ، سیاه، قهوه­ای، قرمز درخشان، ارغوانی، کرم، عاجی

رنگ در سبک کلاسیک

هنگام طراحی داخلی منزل به سبک کلاسیک در اتاق نشیمن، انتخاب رنگ باید بسیار جدی گرفته شود. هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای دکوراسیون دیوار یا رنگ داخلی برای نقاشی، مهم است که مطابق با رنگ مبلمان و کف باشد. شکل­های متنوع بر روی پارچه و اثاث داخلی زیبا به نظر می­رسند، اما به شرطی که به رنگ­های گرم ساخته شوند. دیوارهای زرد، بنفش، نارنجی و صورتی روشن باید قاطعانه کنار گذاشته شوند. ترکیب مناسب چوب رنگ روشن همراه جزئیات طلایی رنگ با سفید روی دیوارها و سقف است. ترکیبی از رنگ­ها مانند شرابی، برنز و چوب ماهون نیز بسیار محبوب است. رنگ­های خنثی بر روی دیوارها و سقف با مبل و صندلی­های سبز و مبلمان قهوه­ای رنگ متناسب است.

رنگ و بافت در سبک کلاسیک

منسوجات برای اتاق نشیمن به سبک کلاسیک

زمان چیدن یک دکوراسیون داخلی کلاسیک در اتاق نشیمن خود، باید توجه ویژه­ای به انتخاب و خرید منسوجات داشته باشید. پرده، رو بالشی، روکش صندلی و مبل نمی­توانند ارزان و بی­کیفیت باشند. در مورد فرش هم نه مصنوعی باشد و نه ارزان قیمت.

پرده مخملی، ژاکارد، توری، ساتن، تافته، زربافت

علاوه بر این پرده­ های سنگین تزئین شده، و همچنین پرده­های گران­قیمت همراه با قرنیزهای مدرن و خالص و زیبا برای یک اتاق نشیمن کلاسیک مناسب هستند. این دکوراسیون پنجره، زیبایی و لاکچری بودن یک سبک کلاسیک را کاملا نمایان می­کند. پرده­های شفاف مناسب نخواهند بود، زیرا ذات آنها در سبک های ساده طراحی هستند.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات