طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب مستر

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 23 دی 1398 در ساعت 10 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی اتاق خواب در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل اهمیت فراوانی دارد . اتاق خواب محلی است که شما پس از بازگشت به منزل بیشتر اوقات خصوصی و شخصی خود را در آنجا سپری میکنید .در طراحی دکوراسیون داخلی برای طراحی اتاق خواب ها به ابعاد و نوع استفاده ی آن توجه میشود .  در دکوراسیون داخلی منازل یکی از اتاق خواب ها که هم از نظر وسعت و هم از نظر امکانات بهتر از اتاق خواب های دیگر باشد را اتاق خواب اصلی یا مستر میگویند و معمولا برای اتاق خواب والدین استفاده میشود . برای طراحی این فضا باید به نحوه ی عملکرد عناصر کلیدی فضا مانند رنگ و متریال ، مبلمان و نورپردازی آن توجه کرد .

1 - نورپردازی در اتاق خواب مستر

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب مستر

نور عنصری است که برای زیبایی و کارکرد اتاق یا به طور کلی هر فضایی لازم است . برای این منظور باید نورپردازی اتاق خواب مستر به گونه ای باشد که بتوان آن را کنترل و تنظیم کرد . یعنی هر زمان که لازم است نور را زیاد کرد تا روشنایی اتاق خواب تامین شود و در مواقع استراحت بتوان آن را کم کرد . علاوه بر طراحی پنجره ها به تناسب ابعاد فضا که نور طبیعی خورشید را وارد فضای اتاق خواب میکند ، توجه به منابع نوری مصنوعی در بازسازی ساختمان و اتاق خواب نیز اهمیت فراوانی دارد .  نوع و شکل استفاده از این منابع نیز با توجه به شکل اتاق خواب صورت میگیرد . چراغ های سقفی ، آباژورها و چراغ هایی که روی میز کنار تخت قرار میگیرند و چراغ های مخفی در کمد دیواری ها از مهم ترین منابع نوری استفاده شده در اتاق خواب هستند . هم چنین میتوان به وسیله ی چراغ های کوچک تزئینی فضاهایی جذاب و دنج را برای اوقات تاریکی و خوابیدن ایجاد کرد .

2 - رنگ و متریال در اتاق خواب مستر

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب مستر

استفاده از رنگ متناسب با سلیقه افراد انتخاب میشود .  ولی به طور کلی برای اتاق خواب مستر که فضایی برای والدین به شمار میرود استفاده از رنگ های خنثی که هم در بزرگ نشان دادن محیط نقشی اساسی دارند و هم میتوانند به راحتی با دیگر عناصر محیط و رنگ ها هماهنگ و ترکیب شوند ، توصیه میشود . البته بر حسب شرایط و علاقه مندی افراد میتوان از رنگ های فعال تر و پویا تر مانند زرد ، نارنجی و رنگ های ملایم مانند آبی و سبز و موارد دیگر برای طراحی داخلی اتاق خواب مستر استفاده کرد . متریال های جذابی مانند چوب ، آجر و سنگ نیز برای جذاب کردن و منحصر به فرد کردن اتاق خواب مستر نیز میتواند انتخاب های خوبی برای این کار باشد . نکته ای که مهم است رعایت هارمونی رنگی و فضایی در اتاق خواب مستر است . تعدد رنگ و متریال در اتاق خواب مستر فضایی شلوغ و بی نظم را به وجود می آورد که این مناسب فضایی مانند اتاق خواب نیست .

3 - مبلمان در اتاق خواب مستر

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب مستر

مبلمانی که در اتاق خواب مستر استفاده میشود باید به تناسب ابعاد و ارتفاع و رنگ های به کار رفته در فضای داخلی اتاق خواب باشد .

برای ایجاد یک دکوراسیون لوکس در اتاق خواب مستر توجه به مبلمان آن اهمیت دارد .

این مبلمان با توجه به سبک طراحی انتخاب میشود .

انتخاب تخت خوابی مناسب برای اتاق خواب های مستر اهمیت بیشتری از دیگر وسایل دارد .

دیگر عناصر محیط با توجه به نیاز های افراد طراحی میشوند .

اگر میخواهید فضایی جهت مطالعه داشته باشید یا اگر میخواهید فضایی برای ریلکس کردن و تماشای تلویزیون داشته باشید یا حتی اگر میخواهید فضایی کوچک و جمع و جور برای انجام کارها در اتاق خواب مستر داشته باشید ، انتخاب میز و صندلی و مبلمان راحتی مناسب برای این کار باید به درستی انجام شود .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات