طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و بازسازی دکوراسیون اداری

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 27 اسفند 1399 در ساعت 14 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به دلیل اینکه افراد ساعاتی طولانی از روز خود را در محیط های کارشان میگذرانند پس لازم است طراحی داخلی اداری به گونه ای انجام شود که افراد با حضور در این محیط ها احساس راحتی و آسایش داشته باشند و تصور کنند که در خانه های خود حضور دارند و بدون استرس ها و اضطراب های کاری بتوانند به انجام امور کاری شان بپردازند .

دکوراسیون اداری

اصول طراحی و بازسازی دکوراسیون اداری

در طراحی دکوراسیون اداری باید دقت داشت که حوزه فعالیت این اداره در چه زمینه ای است ، افرادی که به این اداره مراجعه میکنند چه کسانی هستند . چه روحیه ی تیمی در این دفتر حاکم است و روابط کارکنان با یکدیگر و کارکنان با مدیران و هم چنین کارکنان با مشتری در این اداره به چه صورتی است . در طراحی یک محیط اداری باید به این نکته ها توجه داشت تا مجری بتواند یک بازسازی ساختمان مناسب با حوزه فعالیت آن شرکت را طراحی و اجرا کند .

رنگ و متریال

اصول طراحی و بازسازی دکوراسیون اداری

در محیط های اداری به دلیل جنبه ی کاری و فعالیت این شرکت ها استفاده از رنگ های شیک و مدرن میتواند بسیار موثر باشد . استفاده از ترکیب های رنگی مناسب میتواند شخصیت اداره را ایجاد کند . ترکیب رنگی ، رنگ های خنثی مانند قهوه ای ، کرم ، خاکستری شخصیتی شیک و ساده همراه با پرستیژی منحصر به فرد را به شرکت می بخشد . در بعضی از ادارات ممکن است با توجه به زمینه فعالیتشان بخواهند از رنگ های شادتر و مهیج تر استفاده کنند . ترکیب رنگی زرد و سفید و آبی در کنار رنگ های برجسته تر نارنجی و قرمز میتواند برای دست یافتن به دکوراسیون لوکس مفید باشد .

اما در کنار رنگ حضور متریال ها نیز بسیار مهم است . ترکیب مناسب رنگ و متریال باعث جذاب شدن دکوراسیون داخلی اداره می شود .

اصول طراحی و بازسازی دکوراسیون اداری

متریال چوب میتواند متریالی مناسب باشد . چوب متریالی گرم و پر انرژی است و با حضورش در فضای داخلی اداری یا شرکت میتواند گرما و انرژی را به داخل شرکت بکشاند . در کنار متریال چوب ، متریال آجر و سنگ نیز برای طراحی داخلی دفاتر مناسب میباشد .

نور در دکوراسیون داخلی اداری

اصول طراحی و بازسازی دکوراسیون اداری

نور عامل مهمی در تعمیرات ساختمان و دکوراسیون اداری مدرن یا کلاسیک است . به دلیل شرایط کاری افراد در این فضاها ، محیط هایی که نوری کم را دارند میتواند برای آنها اذیت کننده باشد . از دو طریق میتوان نور را در داخل این شرکت ها ایجاد کرد . اولی با طراحی پنجره های وسیع و بزرگ و دومی با استفاده از منابع نوری مصنوعی .

حضور پنجره های بزرگ و وسیع در داخل دفاتر اداری باعث میشود گرما و نور طبیعی خورشید به طور طبیعی وارد فضای دفتر شود و محیط را باطراوت و گرم کند . اما باید این نکته را نیز مد نظر داشت که این نور خورشید نباید به گونه ای باشد که مزاحم کار افراد در این محیط ها شود . چیدمان درست دکوراسیون اداری و مبلمان آن و طراحی و جایگیری مناسب این پنجره ها یا استفاده از پرده ها و مانع های نوری در زمان های لازم میتواند به این حل این مشکل کمک کند .

نورپردازی مصنوعی در داخل دفتر نیز باید به گونه ای باشد که ضمن رعایت موارد فوق ، فضایی دل نشین و مطبوع را در داخل دفتر ایجاد کند .

مبلمان مناسب در دکوراسیون اداری

اصول طراحی و بازسازی دکوراسیون اداری

استفاده از میز ها و صندلی های سخت و ناراحت میتواند در دراز مدت عوارض و آسیب های زیادی را به استفاده کنندگان از آن وارد کند . چون کارکنان مجبورند ساعاتی طولانی را پشت میزها و صندلی های خود بنشینند استفاده از صندلی های راحتی مناسب کار و میز هایی که بتوان ارتفاع آن را با توجه به شرایط افراد تغییر داد برای این محیط ها ضروری است .

هم چنین حضور مبل ها و کاناپه های راحتی و تخت شو در فضاهای استراحت کارکنان بسیار اهمیت دارد تا در بین فعالیتشان چند ساعتی را به استراحت بپردازند .

 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات