طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و اجرای نمای ساختمان های تجاری

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 9 مرداد 1400 در ساعت 11 : 57 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی نما یکی از مهمترین مراحل در اجرای پروژه می باشد . زیرا افراد به محض ورود به بنای شما و یا حتی عبور از خیابان ابتدا آن را مشاهده می‌ کنند . بنابراین می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد حال اگر بنای طراحی شده برای یک مجتمع تجاری نیز باشد ، باید آنقدر جذاب ، خاص ، دعوت کننده و متفاوت طراحی شود تا توجه افراد را به محض مشاهده به خود جلب کند .

در این مقاله شرکت دکوراسیون هیرادانا قصد داریم توضیحاتی در مورد طراحی نمای مجتمع تجاری خدمت شما عزیران ارائه دهیم با ما همراه باشید ؛

یکی از عوامل مهم و تعیین کننده نوع نما در طراحی نمای ساختمان کاربری ساختمان می باشد ، که از میان آن ها‌ می توان به ساختمان های تجاری را اشاره کرد که به عنوان مراکزی که در همه جای دنیا مورد توجه میگیرند و اهمیت بسیاری دارند ، باید نمایی خاص و مناسبی داشته باشند تا در شهر های بزرگ به چشم آمده و دیده شوند .

طراحی و اجرای نمای ساختمان های تجاری

  • انواع سبک های طراحی نمای تجاری

انواع سبک های مختلفی برای طراحی نمای یک پروژه وجود دارد ، از پرکاربرد ترین انها می توان به سبک های زیر اشاره کرد ؛

۱ _ طراحی به سبک کلاسیک ( در طراحی و دکوراسیون کلاسیک شما شاهد طرحی متقارن ، طراحی ستون و سرستون های زیبا و نمایی مجلل و لاکچری هستید که در اغلب موارد از سنگ برای اجرای پروژه نما استفاده می شود )

۲ _ طراحی‌ به سبک مدرن ( در طراحی نمای مدرن طراحی در اوج سادگی انجام می گیرد و دیگر مانند سبک کلاسیک تقارن و یا طرح های پیچیده ای در کار نیست . اما طراحی به گونه ای انجام می شود که تعادل در نما حفظ شود تا در هنگام مشاهده نما توجه شما تنها به بخشی از نمای ساختمان جلب نشود در طراحی اغلب نما های این سبک شما شاهد پنجره‌ های یکسره و بزرگ و همچنین استفاده از متریال های مختلف مانند  شیشه ، آجر و … غیره هستید )

۳ _ طراحی به سبک مینیمال ( طراحی های سبک مینیمال بسیار ساده تر از سبک مدرن میباشند ، رنگ سفید از پرکاربرد ترین رنگ ها در این سبک است . در طراحی نمای این سبک به دلیل رعایت قانون اول آن یعنی طراحی در اوج سادگی اغلب از یک یا نهایتا دو متریال استفاده می شود همچنین از احجام ساده و راست گوشه مانند مکعب نیز در این سبک استفاده می شود ) شود .

طراحی و اجرای نمای ساختمان های تجاری

انواع متریال نمای ساختمان های تجاری :

۱- یکی از نما های پرکاربرد در کشور ما نمای آجری می باشد که در بیشتر ساختمان های مسکونی و تجاری و... می توان از‌ آنها استفاده کرد و حتی شما می توانید نمای آجری را به راحتی با نما های دیگر ترکیب کنید و یک نمای فوق العاده زیبا و خاص به وجود آورید .

  • چرا استفاده از آجر در ایران رایج می باشد ؟

. در دسترس بودن آن

. هزینه پایین

. وجود انواع مختلفی از آجر های مهندسی شده با مقاومت بالا

. نزدیکی به فرهنگ عامه مردم

. تنوع بالا در رنگ و طرح

۲- نمای تجاری فلزی

هدف طراحان از استفاده از فلز در نمای ساختمان های تجاری طراحی یک نمای لوکس می باشد .

عمدتاً صفحات فلزی که در این نوع نما مورد استفاده قرار می گیرد از جنس فولاد ، آلومینیوم و آهن می باشد و در برابر عوامل طبیعی و محیطی مقاومت بسیار زیادی دارد .

اجرای نمای فلزی بر روی ورق های آهن است که معمولاً در نمای فلزی از ورق آهن با ضخامت حداقل ۲ میلیمتر استفاده می‌ شود .

قابلیت اجرای آن به شکل یکپارچه از مزیت های اصلی آهن در اجرای نمای فلزی می باشد .

۳ - نمای تجاری شیشه ای

شیشه یکی از مدرن ترین متریال ها در طراحی نما ساختمان می باشد که در اجرای نما های تجاری به علت شکوه و زیبایی خاصی که دارد بسیار پرکاربرد است .

به روش های مختلف می توان از شیشه ها در نماهای مدرن استفاده کرد ، گاهی در چارچوب های مشخص شده در نما مورد استفاده قرار می گیرد و گاهی هم دارای چارچوب های جدا از هم برای خود می باشند که به این نوع نما شیشه ای ، کرتین وال نیز گفته می شود .

نمای کرتین وال چیست ؟

نمای کرتین وال یک محصور کننده در جهت قائم ساختمان است که هیچ باری را به غیر از وزن خود و فشار های محیطی تحمل نمی کند .

مزایای نمای شیشه ای :

. عایق صوتی

. تنوع در رنگ

. بار مرده ی کم

. بهره وری بیشتر از نور طبیعی

. عایق در برابر اشعه ی ماورابنفش

۴- نمای تجاری کامپوزیتی

یکی از پرکاربرد ترین مصالحی که اغلب در ساختمان‌ های تجاری مصرف می شود ، کامپوزیت ها می باشند که از مزایای آن به اجرای آسان ، وزن پایین ، مقاومت بالا ، تنوع بالا در طرح و رنگ اشاره کرد . به همین دلیل نیز مورد توجه طراحان شرکت دکوراسیون ها می باشد .

طراحی و اجرای نمای ساختمان های تجاری

نمای کامپوزیت نمای بسیار متفاوت و مدرنی می باشد و به طور کلی می توان گفت استفاده از این نما در کنار مسائل زیبایی و اجرایی جنبه های شخصی را پوشش داده و همین موضوع باعث موفقیت و محبوبیت نماسازی شده است .

۵ – نمای تجاری بتنی

 در طراحی نمای مدرن و مینیمال بتن ها جز مصالح بسیار محبوب و پرکاربرد می باشد .

بتن هماهنگی بسیاری با مصالحی مانند شیشه ، چوب و آهن ایجاد می کند و به راحتی با این مصالح ترکیب می شوند .

از مهم ترین ویژگی های نمای بتنی مقاومت فشاری بالا می باشد .

مهندسان برای بالا بردن مقاومت کششی نمای بتنی از الیاف شیشه کمک می گیرند .

7 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات