طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا و ساخت ویلای تخصصی در لواسان

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 22 اسفند 1400 در ساعت 12 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همانطور که می دانید لواسان یکی از خوش آب و هواترین مناطق در کشور ما محسوب می شود که برای ساخت ویلا در زمره ی محبوب ترین مناطق نیز قرار گرفته است . این به این دلیل می باشد که این منطقه دارای امکانات رفاهی عمومی خوبی می باشد و همچنین از حداقل امکانات لازم نیز برخوردار است . از طرفی دارای آب و هوای بسیار خوبی بوده و طبیعت زیبایی نیز دارد . همین دلایل باعث شده تا افراد مشمول به داشتن یک ویلا در این منطقه متمایل شده تا بتوانند آخر هفته ها و تعطیلات خود را در جایی زیبا با آب و هوایی خوب بگذرانند .

 طراحی-ویلا-6

مراحل درست طراحی ویلا :

  • پیدا کردن زمین مناسب برای ویلا

اولین قدم برای ساخت یک ویلا و یک طراحی ویلای زیبا ،پیدا کردن منطقه ای مناسب و یک زمین خوب در آن منطقه می باشد . این منطقه باید ویژگی هایی داشته باشد تا بتوان گفت مناسب برای ساخت ویلا می باشد . اولین ویژگی ای که زمین و منطقه ی یک ویلا باید داشته باشد طبیعت بکر و چشم انداز زیبا می باشد . چرا که ویلاها به طور کلی خانه های بزرگی هستند که در طبیعت ساخته شده تا حس و حال خوب آن را به ما انتقال دهند . از طرفی منطقه ی مورد نظر باید دارای آب و هوایی خوب باشد . برای مثال در منطقه ای که کل فضل ها گرم بوده و یا همیشه برف می بارد را نمی توان منطقه ای مناسب برای ساخت ویلا دانست . منطقه ای که تمامی فضل ها را تجربه کرده و در حالت کلی آب و هوایی آزاردهنده ندارد گزینه ی بهتری می باشد . امکانات عمومی مانند پمپ بنزین و درمانگاه و ... نیز باید در دسترس باشد تا در صورت لزوم افراد بتوانند به آن مراجعه کنند و امکانات معمولی ای مانند آب و برق و گاز نیز باید در منطقه باشد وگرنه ویلا از کوچکترین امکانات بی بهره خواهد ماند و آن تاثیری که باید بگذارد و هدفی که دارد یعنی تامین رفاه افراد برآورده نخواهد شد . برای مثال لواسان را در ایران می توان جز مناطقی دانست که برای ساخت ویلا بسیار مناسب بوده و از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد . چرا که هم دارای آب و هوا و طبیعت خوبی بوده و هم امکانات رفاهی را به صورت کامل تامین می نماید .

طراحی-ویلا-3

  • تعیین مساحت مورد نظر

مساحتی که یک زمین خواهد داشت می تواند یک دید کلی از اینکه این ویلا قرار است در چه ابعاد با چه امکاناتی باشد را به ما می دهد . مسلما هر چقدر مساحت زمین بزرگتر باشد ویلا دارای امکانات بیشتری خواهد بود و رفاه افراد را بیشتر تامین می کند . اما در اندازه های نرمال و معمولی نیز می توان ویلاهایی زیبا و شگفت انگیز طراحی و اجرا نمود . برای اینکه در ابعاد مورد نظر ویلا بتواند کاربرد بهتری داشته باشد لازم است که به یکسری نکات توجه نمایید . از جمله ی این نکات می توان به این موارد اشاره نمود که میان فضاهای داخلی و محوطه ی خارجی و ابعاد آن ها باید تناسب وجود داشته باشد ، میان رنگ هایی که برای المان های مختلف انتخاب می شود نیز باید هماهنگی وجود داشته باشد ، سبک انتخابی برای ساخت ویلا و متریال های انتخابی و طراحی محوطه باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند ، عملیات متره و برآورد باید به صورت دقیق انجام شود ، فاکتورهای مختلف مانند اقلیم و جهت تابش خورشید و جهت وزش باد و ... نیز باید کاملا بررسی شوند .

  • انتخاب یک سبک مناسب برای طراحی ویلا

بعد از بررسی و تحلیل تمامی موارد بالا باید با مشورت با کارفرما و بررسی ویلاهای اطراف یک سبک مناسب را برای طراحی ویلا انتخاب نمایید . انتخاب سبک به شما این اجازه را می دهد که با دید بازتری شروع به طراحی کنید چرا که هر سبک دارای ویژگی های مخصوص خودش می باشد و با آگاهی از آن ها و استفاده از آن ها در طراحی می توانید یک ساختمان شیک که تمامی قسمت هایش در هماهنگی کامل و همخوانی با یکدیگر می باشند را طراحی نمایید . البته که باید برای انتخاب سبک به اقلیم منطقه و چشم اندازها و طبیعت آن نیز توجه نمایید. این امر سبب می شود که رفاه افراد بیشتر تامین شده و آن ها بیشترین استفاده را از محیط اطراف خود ببرند .

  • شناسایی سبک ها و شیوه های مختلف طراحی ویلا

ویلاها علاوه بر اینکه دارای سبک های مختلفی در طراحی می باشند که از جمله ی آن ها می توان ویلا مدرن ، ویلا کلاسیک ، ویلا مینیمال و ... اشاره نمود دارای شیوه های مختلفی برای طراحی نیز می باشند . در واقع ویلا انواع مختلفی دارد که عبارتند از : ویلاهای دوبلکس ، ویلاهای تریبلکس ، ویلا باغ ها ، ویلا جنگلی ، ویلا ساحلی و ... . هر کدام از این نوع ویلاها مشخصات مختلفی دارند و در طبیعت های مختلفی طراحی می شوند و دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند . آگاهی از آن ها سبب می شود تا در تمامی مناطق بتوانید سبک و شیوه ی بهتری را برای طراحی ویلا در نظر بگیرید تا نتیجه ویلایی با کیفیت و حرفه و تخصصی باشد .

  • و ...

 طراحی-ویلا-2

شناخت تفاوت های ویلا با خانه های شهری چه مزیتی دارد ؟

از نظر فنی و قوانین شهرداری و ضوابط مربوطه ای دو باهم تفاوت های زیادی دارند . بعضی از نکات در طراحی هست که در خانههای شهری با توجه به جلوه ی بصری شهر و حریم ها و ... نمی توان استفاده شان کرد در حالی که طراحی آن ها در ویلا ایرادی ندارد . به همین دلیل طراحی ویلاها اغلب دارای خلاقیت بیشتری بوده و دست معمار و کارفرما بیشتر باز است و نتیجه ی کار نیز نتیجه ای زیباتر و امروزی تر خواهد بود .

آیا طراحی محوطه ی ویلا مهم است ؟

همانطور که گفتیم طبیعت و چشم انداز ویلا دارای اهمیت بسیاری می باشد . این نکته فقط مربوط به طبیعت بکری که در طاراف ویلا و منطقه وجود دارد نیست بلکه به محوطه ی خود ویلا نیز مربوط می شود . بعضی از امکانات هست که در درون ساختمان نه و بلکه در بیرون ساختمان در سایت ویلا طراحی می شود . از جمله ی این موارد می توان به استخرهای روباز ، زمین بازی ، فضایی برای نشستن در حیاط و ... اشاره نمود . درواقع در طراحی زمین ویلا باید خلاقیت به خرج داده و آن را به زیباترین شکلی که می توان طراحی نمود چرا که یکی از دلایل جذابیت و ارزش هر ویلا حیاط و درواقع چگونگی زمین آن است .

طراحی-ویلا-4

آیا طراحی کوراسیون داخلی ویلا با طراحی خود ویلا ارتباط دارد ؟

دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی هر ویلا باید مطابق با سبک ساخت ویلا باشد . برای مثال اگر طراحی ویلا مدرن است باید دکوراسیون داخلی آن نیز مدرن باشد و اگر ساختمان ویلا به سبک کلاسیک طراحی شده است بهتر است که دکوراسیون داخلی آن نیز به سبک کلاسیک باشد . این کار باعث هماهنگی بیشتر میان داخل و خارج ساختمان شده و جلوه ای یکپارچه و هماهنگ و در نتیجه شیک به آن می بخشد و به ارزش آن می افزاید . همچنین چگونگی فضاهای داخلی ویلا می تواند روی کیفیت آن تاثیر بگذارد . از آنجایی که ویلاها نسبت به خانه های معمولی دارای فضاهای بیشتر و اغلب بزرگتی هستند می توان با دست بازتری آن ها را طراحی نمود و عناصر به طور زیباتری در فضاها چید .

 طراحی-ویلا-5

کلام آخر

شرکت دکوراسیون و طراحی ویلای هیرادانا از شرکت های تخصصی و حرفه ای ایران می باشد که کارنامه ی درخشان و پرباری در زمینه ی طراحی ویلا ، دکوراسیون داخلی ویلا ، طراحی نمای ویلا و تمامی زمینه های مربوطه دارد و شما می توانید همین امروز با دفتر شرکت دکوراسیون و طراحی ویلا هیرادانا ارتباط برقرارکرده و با دریافت مشاوره از آن ها از خدماتشان بهره برده و صاحب ویلایی شیک و زیبا و با کیفیت شوید .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات