طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلاهای ساحلی در کشور عمان همراه شرکت معماری هیرادانا

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 29 آبان 1400 در ساعت 12 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی ویلا در مناطق ساحلی به خصوص در سواحل کشور عمان از جذابیت بسیار بالایی ،به دلیل دید بی نظیری که به دریا دارد و همچنین هوای دلپذیر و آرامش کم نظیری که می‌توان در سواحل این مناطق به آن دست یافت ، برخوردار است و امروزه به پدیده ای رایج تبدیل شده است . بنابراین بسیاری از افراد این مناطق را برای گذراندن اوقات فراغت و یا زندگی در این مناطق انتخاب می کنند .

سواحل به دلیل اینکه فضای بسیار مناسبی برای تفریح و استراحت ، آفتاب گرفتن و همچنین فعالیت‌های ورزشی و ... است ، یکی از بهترین مناطق برای طراحی پروژه های ویلایی می باشد .

فاصله نواحی ساحلی از فضاهای شلوغ شهری و همچنین پتانسیل بالای آنها برای گذراندن اوقات فراغت اقامت های کوتاه مدت و یا طولانی مدت را در فصول گرم و معتدل مناسب می سازد . بنابراین طراحی داخلی ویلا های ساحلی به گرایشی غالب و همچنین تاثیر گذار در زمینه ویلاسازی تبدیل شده است .

طراحی ویلاهای ساحلی در کشور عمان همراه شرکت معماری هیرادانا

به طور کلی معماری در کشور عمان سبک مختلفی از معماری مدرن و معماری اسلامی را در خود جای داده است این کشور در حال توسعه ، طراحی و اجرای سازه های جدید و بروز می باشد .

  • طراحی ویلا

یکی از خاص ترین و خلاقانه ترین پروژه ها پروژه های طراحی ویلا می باشد در واقع می‌توان گفت که طراحی ویلا مبتنی بر تعامل با طبیعت می باشد بنابراین طراحی ویلا با هدف تعامل کامل با طبیعت و لذت بردن از فضای اطراف ویلا طراحی و اجرا می گردد .

پروژه های طراحی ویلا یکی از مهم ترین و خاص ترین پروژه ها میباشد که باید طبق قوانین و استانداردها و توسط افراد با تجربه و حرفه ای طراحی و اجرا گردد .

در واقع می توان گفت که پروژه های ویلایی جزو پروژه‌های می باشند که در آن طراح می تواند با دستی باز اوج هنر و خلاقیت خود را به نمایش بگذارد .

شرکت طراحی ویلا هیرادانا یکی از بهترین شرکت های معماری در ایران و خارج از کشور به خصوص کشور عمان می باشد ، شرکت معماری هیرادانا با در نظر داشتن کادری مجرب و حرفه ای در زمینه طراحی ویلا ، بازسازی ویلا و محوطه سازی آماده ارائه بهترین خدمات و مناسبترین قیمت در ایران و خارج از کشور می باشد .

  • مراحل طراحی ویلا

۱ _ نقشه هوایی

در واقع می‌توان گفت که مهمترین بخش پیش از اجرا مکان یابی و نقشه هوایی است که در این مرحله تمام فضاهای موجود کاملا بررسی می شوند .

۲ _ کانسپت ، طراحی پلان و انتخاب سبک طراحی

پس از ارائه کانسپت ها و انتخاب یکی از طرح ها توسط کارفرما مراحل طراحی معماری ویلا شروع می شود که طرحهای انجام شده در این مرحله طراحی فاز یک نام دارد .

این طرح ها شامل انواع کانسپت ، طراحی دکوراسیون داخلی ویلا ، طراحی نمای ویلا و لنداسکیپ می‌ شود .

در این مرحله طراحی پلان توسط معمار انجام می شود ، طراحی پلان و متراژ آن ارتباط مستقیمی با سلیقه ، کاربری و همچنین میزان بودجه افراد و سبک انتخابی دارد در این مرحله تمام فضاهایی که افراد قصد دارند که در طراحی ویلای آنها انجام شود اعلام می شود و مهندس متناسب با فضا طرح مناسب را طراحی می کند .

از پرکاربردترین فضاها در طراحی ویلا می‌توان به طراحی آلاچیق ، زمین بازی ، استخر و ... اشاره کرد .

در مرحله بعدی نقشه های فاز دو طراحی می شوند که شامل مراحل مختلف از جمله بزرگنمایی بخش‌های مختلف مانند سرویس بهداشتی ، اتاق خوابها ، آشپزخانه و جزئیات و نقشه های اجرایی ، تیپ بندی در و پنجره ، نازک کاری ، سازه و تاسیسات و ... می باشد .

پس از این مرحله پروژه وارد مرحله اجرایی می‌ شود .

به طور کلی ویلا ها به صورت فلت یا یک طبقه ، دوبلکس و تریپلکس طراحی و اجرا می شود .

طراحی ویلاهای ساحلی در کشور عمان همراه شرکت معماری هیرادانا

  • محوطه سازی ویلا

به طور کلی ماهیت طراحی ویلا به گونه‌ای است که باید محوطه ای جهت ایجاد فضای سبز در اطراف بنا در نظر گرفته شود .

محوطه سازی ویلا در پروژه های ویلاسازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد زیرا همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم یکی از اهداف اصلی طراحی ویلا ایجاد فضایی در ارتباط با طبیعت است بنابراین محوطه سازی تاثیر چشمگیری در رسیدن به این اهداف دارد .

محوطه سازی ویلا با توجه به سبک انتخابی ، اندازه فضا ، درخواست افراد و میزان بودجه طراحی و اجرا می شود .

از پرکاربردترین المانهای محوطه سازی ویلا ها می توان به طراحی استخر ، آلاچیق ، زمین بازی و ... اشاره کرد .

سبک طراحی محوطه ویلا باید در تناسب با اقلیم منطقه باشد و از گیاهانی متناسب با آن منطقه استفاده شود تا محوطه ای زیبا ایجاد شود .

محوطه سازی با توجه به پتانسیل محوطه و متراژ زمین انجام می‌گیرد و بدیهی است که هر چه متراژ فضا بزرگتر باشد تجهیزات بیشتری در آن قرار گرفته و ویلا حالت کاربردی تری طراحی می‌شود .

  • انتخاب رنگ

یکی از مهمترین انتخاب ها در طراحی ویلا انتخاب رنگ می باشد زیرا رنگ ها تاثیر چشمگیری بر روحیه افراد دارند بنابراین باید به درستی انتخاب شوند تا تاثیرات مثبتی بر روحیه ساکنین داشته باشد .

انتخاب رنگ به عوامل بسیاری از جمله سبک انتخابی برای طراحی دکوراسیون داخلی ، اندازه فضا ، سلیقه شخصی و … دارد به عنوان مثال اگر فضای ویلای کوچک باشد توصیه می شود که از رنگ های روشن تری برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده شود .

به طور کلی در مناطق ساحلی طراحی ویلا به سبک مدرن پرکاربردتر می باشد زیرا این سبک دارای معماری باز و ترکیب رنگ های روشن با احجام ساده و کاربردی و شیشه بندی های گسترده است که این امر باعث می شود دید بیشتری به فضای اطراف داشته باشد .

در طراحی داخلی رنگ هایی را انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند و یا به گونه ای باشند که در فضا تعادل ایجاد کنند از  پرکاربردترین رنگ ها در طراحی ویلا های ساحلی در کشور عمان می توان به رنگ هایی مانند سفید ، آبی ، قهوه ای و ... اشاره کرد .

  • نکات مهم در طراحی ویلا ساحلی

در پروژه های طراحی و بازسازی ویلا باید به ضوابط آن منطقه و حریم های دریایی و مجاز توجه داشته باشیم به عنوان مثال باید به حدود حریم ها بر مبنای میزان جزر و مد دریا ، خطرات موج و طوفان های دریایی ، سستی زمین های ساحلی ، حفظ حریم های بصری ، فاصله از خط ساحلی و حداکثر مساحت اشغال زمین توجه کرد .

به طور کلی نوع خاک سایت و بافت زمین در انتخاب نوع سازه تاثیر گذار می باشد به عنوان مثال سواحل ماسه‌ای دارای بافتی نرم با مقاومت خیلی کمی هستند بنابراین باید تمهیدات سازه ای همچون شمع کوبی و مقاوم سازی بستر برای این مناطق اجرا شود تا تنها بتوان ویلای کوچک و سبکی را بر روی آنان احداث کرد اما بستر های سنگی و همچنین شنی بسترهای مناسبی برای پروژه‌های ویلا سازی می باشند در این نوع بستر ها حتی هتل های ویلایی با ابعاد وسیع و ارتفاع بیشتری را میتوان بنا کرد .

طراحی ویلاهای ساحلی در کشور عمان همراه شرکت معماری هیرادانا

  • جهت گیری

در طراحی و بازسازی ویلا های ساحلی جهت‌گیری کلی بنا باید به سمت دریا و کشیدگی آن به گونه‌ ای باشد که تا جای امکان بیشتر فضا ها در مسیر وزش نسیم های ملایم ساحلی قرار بگیرند .

برای بهره گیری بیشتر از طبیعت ساحلی آرام بخش و زیبا باید فضا به گونه ای طراحی شود که مرز فضاهای داخل و خارج بنای ویلا کمرنگ باشد یعنی در طراحی از بازشوهای بزرگ و کشیده استفاده کنیم تا فضاهای دارای دید به دریا و مناطق ساحلی را به فضاهای داخلی ویلا دعوت کنیم تا فضای زیباتر و آرام بخش تری را در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا ایجاد نماییم .

از دیگر فضاها که با طراحی آن می‌توان از فضاهای اطراف بهره بالاتری گرفت و همچنین فضای زیباتری را طراحی کرد استفاده از تراس و ایوان های بزرگ می باشد ، با طراحی فضاهای سایه دار و محفوظ از تابش آفتاب و بارندگی می توان فضایی خنک و زیبا با منظره فوق العاده برای لذت بردن از طبیعت اطراف ویلا در شبانه روز طراحی کرد .

طراحی روف گاردن نیز ایده جالبی برای لذت بردن همزمان از فضای سبز زیبا با منظره رو به دریا برای ویلاهای ساحلی می باشد ، که باید مورد توجه شرکت معماری مجرب قرار بگیرد .

به دلیل اینکه در نواحی ساحلی دارای آب و هوایی مرطوب می‌باشد تهویه طبیعی در این گونه فضاها امری ضروری به شمار می رود این امر هم باعث می شود که نسیم های خنک و لطیف ساحلی وارد فضاهای داخلی شود که در نتیجه باعث ارتقای سلامت جسمی و روانی ساکنین می گردد و علاوه بر آن باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و طراحی پایدار می‌گردد .

توصیه می شود طراحی ویلا به گونه ای باشد که از سطح زمین بالاتر قرار گرفته و بر روی پیلوت طراحی و اجرا شود تا جریان هوایی در زیربنا برقرار شود و باعث کاهش میزان رطوبت فضاهای داخلی گردد .

  • انتخاب متریال برای طراحی ویلا

یکی دیگر از مهمترین مراحل در طراحی و اجرای پروژه های ویلایی انتخاب متریال مناسب می باشد .

در ابتدا باید گفت که در طراحی ویلاهای ساحلی شیشه پر کاربرد ترین متریال میباشد از این متریال به منظور استفاده بیشتر از مناظر زیبای اطراف ویلا و استفاده از نور طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد که در قالب پنجره های سرتاسری و بزرگ و درب های کشویی شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد که باعث می‌شود فضای ویلا ارتباط قوی تری با فضای اطراف داشته و دید مناسب تری به ساحل داشته باشد .

یکی دیگر از پرکاربرد ترین متریال ها در طراحی ویلا های ساحلی استفاده از چوب می باشد . از چوب برای طراحی نمای ویلا ، طراحی تراس و ... استفاده می شود ، چوبهای قابل استفاده در این پروژه ها چوب های مهندسی و تقویت شده با کیفیت و دوام بالا می باشند .

از دیگر متریال های پرکاربرد در طراحی پروژه های ویلایی ساحلی بتن می باشد ، بتن ها در برابر فرسایش و خوردگی و همچنین رطوبت دوام و مقاومت بالایی از خود نشان می دهند و علاوه بر آن به دلیل شکل پذیری و اجرای نسبتاً آسان به شکل یکجا و یا قطعات پیش ساخته شده مورد استفاده قرار می گیرند .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات