طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا جنگلی با بهترین شرکت طراحی ویلا در ایران

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 22 اسفند 1400 در ساعت 11 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ویلاها به خودی خود دارای انواع مختلفی می باشند که امروزه یکی از انواع پر طرفدار آن ویلاها و کلبه های جنگلی می باشند . این ویلا ها به دلیل این که در بستر جنگل ساخته شده و زمین جنگل ممکن است دارای پستی بلندی ها و ایرادات و مزایایی باشد ، باید در ساخت آن ها کمال دقت را داشت و از مهارت کافی برخوردار بود . همچنین در طراحی ویلا جنگلی به دلیل این که اصولا مناطق جنگلی از یکسری امکانات مناطق دیگر برخوردار نیستند ، برای مثال ممکن است منطقه ای جنگلی از آب و برق و گاز برخوردار نباشد و یا از امکانات رفاهی عمومی مانند سوپرمارکت و درمانگاه و ... دور باشد ، باید برای آن ها این شرایط را بررسی نموده و امکانات حداقلی آن ها را تا جایی که می شود فراهم نمود تا افراد به کمترین مشکل و دشواری برخورد کنند . در طراحی ویلا به طور کلی فقط معماری و طراحی پلان اهمیت ندارد . بلکه ویلا باید دارای یک طراحی نمای خاص باشد . همچنین دکوراسیون داخلی ویلا باید به گونه ای ویژه و متفاوت از خانه های معمولی صورت بگیرد تا جلوه ای طبیعی به خود بگیرد .

 طراحی ویلا جنگلی با بهترین شرکت طراحی ویلا در ایران

نکاتی که در طراحی ویلا های جنگلی باید به آن ها توجه کرد :

  • استفاده از بام هایی که شیب دار یا دارای لبه هایی جلو آمده هستند

استفاده از بام هایی که شیب دار هستند و یا طراحی دکوراسیون بام هایی که از حجم کلی ساختمان کمی جلوتر آمده اند سبب می شود تا هنگام برف و بارون ساختمان آسیبی نبینید . درواقع ساختمان را در امان نگه می دارد .

  • ایجاد گربه رو

از آنجایی که این ویلاها جنگلی بوده یعنی در مناطقی ساخته می شوند که خاک آن دارای رطوبت و ریشه ی گیاهان می باشد . پس بهتر است که همکف آن را به سطح زمین نچسبانده و کمی از زمین فاصله دهیم . از این طریق می توان باعث شد تا رطوبت و هوای مرطوب از زیر ساختمان عبور کند و آسیبی به ساختمان نرسد .

  • استفاده از متریال های مناسب

همانطور که گفتیم این نوع ویلاها در بستری با شرایطی خاص ساخته می شود . به همین دلیل برای آن که بتوان عمر این ویلاها را بیشتر نمود . متریال های استفاده شده در ساخت ویلاهای جنگلی درواقع باید به گونه ای باشند که از ساختمان ویلا در برابر رطوبت ، سرما و یخ زدگی محافظت کنند . این متریال ها را همچنین برای هماهنگی بیشتر می توان در طراحی نما و دکوراسیون داخلی استفاده نمود .

طراحی ویلا جنگلی با بهترین شرکت طراحی ویلا در ایران

  • استفاده از روش پیش ساختگی

این تکنیک در واقع به این صورت است که متریال ها و همچنین تکنیک های ساخت با نصب در محل و ... باعث بالا رفتن سرعت و روند طراحی ویلا و ساخت آن شده و یکی از مزیت هایی که دارد این است که باعث کمتر آلوده شدن جنگل و بستر پیرامون ویلا می شود . در واقع می توان گفت با این تکنیک آسیب کمتری به طبیعت ما می رسد .

  • طراحی تراس ها و بالکن ها

بستر و شرایط جنگل به گونه ای است که میطلبد تا ویلا دارای فضاهایی ارتباطی میان بستر و ویلا باشد . به همین دلیل می توان در طراحی ویلا جنگلی از تراس ها و بالکن ها استفاده نمود . این فضاها به عنوان فضایی واسطه و نیمه بسته و نیمه باز شناخته می شوند و می توانند گزینه ی خوبی برای ارتباط بیرون با درون ویلا باشند .

طراحی ویلا جنگلی با بهترین شرکت طراحی ویلا در ایران

  • توجه به نوع نورگیری توسط ویلا

در طراحی ویلا جنگلی اصولا به این موضوع که انرژی زیادی مصرف نشود اهمیت زیادی داده می شود . به همین دلیل ویلاهای جنگلی به گونه ای ساخته می شوند که بهترین نور را دریافت کرده و در زمستان تمام خانه نور بگیرد و گرم شود و در تابستان نیز نور مستقیم دریافت نکند .

  • آب و هوای منطقه

یکی از نکاتی که در طراحی دکوراسیون تمامی ساختمان ها بسیار اهمیت دارد ، آب و هوا و شرایط جوی منطقه ای ی باشد که در آن قصد ساخت یک ساختمان و ویلا را داریم . به همین دلیل در طراحی ویلا جنگلی نیز باید ابتدا منطقه و شرایط آب و هوایی آن را بررسی نموده . سپس دست به طراحی زد . البته که این ویلاها اغلب به صورت اقامتگاه های گردشگری می باشند و بیشتر معماری خاص آن ها مورد توجه قرار می گیرد . اما به هر حال برای حفظ ایمنی ساختمان و عمر بیشتر آن بهتر است که به شرایط جوی اهمیت داده و با توجه به آن نکاتی را در طراحی ویلا رعایت نماییم .

 طراحی ویلا جنگلی با بهترین شرکت طراحی ویلا در ایران

انواع متریال های مورد استفاده در طراحی ویلا جنگلی :

  • چوب

چوب را می توان جز هماهنگ ترین و همچنین سازگارترین مصالحی دانست که می توان در طراحی ویلا جنگلی از آن بهره برد . چرا که این متریال خود از دل جنگل بیرون آمده و از نظر ظاهری و بافت با بستر ویلا یکی می باشد و از طرفی پایدار بوده و دسترسی به آن نیز آسان می باشد . اما خوب چوب هم معایبی دارد که برای استفاده از آن در ساخت ویلا جنگلی باید آن معایب را تا جای ممکن رفع نموده و آن را بهبود بخشید .

  • بتن

بتن را نیز می توان یکی دیگر از مصالح پرکاربرد و مناسب برای ساخت و طراحی ویلا جنگلی دانست . چرا که این متریال دارای استقامت و استحکام خوبی می باشد و با اکثر شرایط جوی و ... سازگار می باشد . از طرفی امروزه بیشتر ویلاهای جنگلی به سبک مدرن طراحی دکوراسیون شده و این متریال در این سبک جایگاه ویژه و پر استفاده ای دارد . در کنار هم قرار گرفتن بتن ، شیشه و چوب می تواند ساختمانی زیبا و جذاب را پدید بیاورد .

  • کامپوزیت

کامپوزیت را می توان متریالی دانست که به دلیل بافت و ظاهر یکنواخت و سردی که دارد ، دارای هماهنگی کمی با بستر ویلا می باشد . اما در آن دسته از ویلاهای جنگلی که حکم اقامتگاهی تفریحی و کوچک را داشته می توان از این متریال برای طراحی خاص تر آن استفاده نمود .

  • سنگ

سنگ نیز مانند چوب ، متریالی می باشد که از دل خود جنگل و طبیعت بیرون آمده است به همین دلیل دارای هماهنگی شگفت انگیزی با بستر ویلا می باشد . از طرفی استفاده از سنگ در طراحی نمای ساختمان ویلا باعث می شود تا از صلبیت آن کم شده و ویلا و طبیعت یکی دیده شوند . این متریال دارای مقاومت خوبی نیز می باشد .

  • و ...

 طراحی ویلا جنگلی با بهترین شرکت طراحی ویلا در ایران

نمونه های ویلا جنگلی ها در ایران :

  • ویلا چوبی رامسر

این ویلا را در واقع می توان یک کلبه چوبی دانست که به صورت چهارفصل می توان از آن استفاده نمود . دارای سقف شیروانی بوده و با چوب ساخته شده است تا دارای هماهنگی با محیط پیرامون خود باشد . در طراحی دکوراسیون این ویلای کوچک از تراس استفاده شده است و می توان در آن نشست و چشم انداز اطراف را خیره شد . ویلا چوبی رامسر دارای یک اتاق خواب و دوبلکس می باشد و از آن کوه و جنگل به خوبی قابل مشاهده می باشد . همچنین یکی دیگر از ویژگی های این ویلا این است که فاصله ی کمی تا دریا دارد و به خوبی بوی دریا را با ترکیب بوی جنگل و طبیعت از آن می توان استشمام نمود .

  • کلبه چوبی در ماسال

این کلبه یا ویلای کوچک در ماسال نیز از چوب ساخته شده است و با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه دارای سقفی شیروانی می باشد . واقع در نزدیکی منطقه ییلاقی اولسبلنگاه ماسال می باشد . از آنجایی که به دلیل سیاست های منطقه برای حفظ پاکیزگی آن از برق در آن خبری نمی باشد . برای این ویلا پنل های خورشیدی تهیه شده است که برق ویلا را تامین می کنند .

  • ویلا چوبی نکا

طراحی ویلا مدرن نکا به صورت مثلثی و با متریال چوب به صورت دوبلکس طراحی شده است . این ویلا به دلیل طرح خاص و امکانات کوچک ولی ویژه ای که دارد و چشم انداز و لنداسکیپ زیبایی که دارد می تواند گزینه ی خوبی برای اقامت باشد .

  • و ...

طراحی ویلا جنگلی با بهترین شرکت طراحی ویلا در ایران

کلام آخر

مهندسین طراحی ویلا هیرادانا بهترین خدمات در زمینه های طراحی دکوراسیون ویلا مدرن و کلاسیک ، روستیک و ..، ساخت ویلا و دکوراسیون داخلی ویلا و تمامی خدمات مرتبط با آن را ارائه خواهند داد .

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات