طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا به سبک کلاسیک و ویژگی های آن

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 25 مرداد 1400 در ساعت 15 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک کلاسیک یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار در معماری می باشد که از زمان های گذشته به دلیل ظاهر زیبایی که دارد همواره مورد توجه عموم قرار گرفته است .

در واقع اگر شما قصد ایجاد یک فضای فوق العاده باشکوه و مجللی را دارید اولین سبکی که معماران به شما عزیزان پیشنهاد می کنند سبک کلاسیک می باشد .

ما در این مقاله شرکت دکوراسیون هیرادانا قصد داریم نکاتی را درباره طراحی ویلا به سبک کلاسیک خدمت شما عزیزان ارائه دهیم با ما همراه باشید ؛

  • طراحی ویلا به سبک کلاسیک

یکی از لوکس ترین و لاکچری ترین سبک ها در طراحی ویلا سبک کلاسیک می باشد ، این سبک به دلیل استفاده از طرح های زیبا و پیچیده ، متریال های طبیعی ، رنگ های لوکس و غنی و غیره باعث ایجاد فضایی فوق العاده مجلل و لاکچری می گردد .

ویژگی های طراحی ویلا به سبک کلاسیک :

  • ایجاد تقارن

یکی از مشخصه‌ های اصلی دکوراسیون کلاسیک ایجاد تقارن در طراحی می باشد در حقیقت ویلا های طراحی شده به سبک کلاسیک در تمام اجزا ، چیدمان و طرح ها دارای تقارن در طراحی می باشند .

در این سبک همه چیز در تقارن و نظم می باشد و در طراحی تمام بخش ها تعادل حفظ شده است .

طراحی ویلا به سبک کلاسیک و ویژگی های آن

  • رنگ

در طراحی ویلا به سبک کلاسیک اغلب از رنگ های غنی استفاده می‌ شود از پر کاربرد ترین رنگ ها در دکوراسیون کلاسیک می توان به رنگ بژ ، استخوانی ، قهوه ای ، طلایی ، آبی ، بنفش سبز و غیره اشاره کرد .

باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر از رنگ طلایی در طراحی دکوراسیون داخلی ویلای خود استفاده می کنید باید آن را در ترکیب با دیگر رنگ ها به کار ببرید و از رنگ طلایی به عنوان رنگ دوم استفاده کنید ، یکی از پرکاربردترین رنگ ها در ترکیب با رنگ طلایی رنگ سفید می باشد شما باید از رنگ سفید به عنوان رنگ اول و رنگ اصلی و از رنگ طلایی به عنوان رنگ دوم استفاده استفاده کنید .

  • استفاده از طرح های کلاسیک

یکی از مشخصه های سبک کلاسیک استفاده از طرح های راه راه ، شطرنجی و گلدار می باشد .

شما میتوانید از این طرح‌ ها در انتخاب فرش ( در این سبک اغلب است فرش های سنتی و دستباف استفاده می شود ) در انتخاب پارچه مبلمان ، پرده و غیره استفاده کنید .

  • استفاده از حاشیه های نرم

در طراحی ویلا به سبک دکوراسیون کلاسیک از حاشیه های نرم استفاده می شود و به نسبت ، حاشیه های زاویه دار و تیز کمتر مشاهده می شود تا به این ترتیب حس آرامش بیشتری در فضا القا شود .

استفاده از حاشیه‌ های نرم در چیدمان نیز به چشم می‌خورد به عنوان مثال در این سبک اغلب از بالش و کوسن هایی که زاویه تیزی ندارند استفاده می شود .

  • استفاده از متریال های طبیعی

یکی دیگر از ویژگی های دکوراسیون کلاسیک استفاده از متریال های طبیعی در طراحی می باشد .

در این سبک برای طراحی نما و همچنین طراحی فضاهای داخلی و کفپوش ها اغلب از چوب طبیعی و سنگ و … استفاده می شود .

چوب طبیعی یکی از پرکاربرد ترین متریال ها در طراحی ویلا به سبک کلاسیک می باشد .

در طراحی ویلا های دوبلکس اغلب از نرده ها از جنس چوب طبیعی استفاده می شود ، در آشپزخانه های کلاسیک نیز اغلب از کابینت های چوبی که دارای کنده کاری و طرح های زیبای کلاسیک می باشد استفاده می شود .

اما امروزه به دلیل هزینه بالا کابینت های چوبی ، دیگر کابینت ها از جمله کابینت ممبران و کابینت طرح چوب وجود دارد که ظاهری شبیه به کابینت چوبی داشته و می توان طرح های زیبا و کلاسیک بر روی آن اجرا کرد .

  • استفاده از گچ بری های زیبا

از دیگر ویژگی‌ های دکوراسیون کلاسیک می‌ توان به استفاده از گچ بری های زیبا و طرح های پیچیده اشاره کرد .

ویلاهای طراحی شده به این سبک دارای قرنیز و گچ کاری های زیبای سنتی به رنگ های غنی و کلاسیک از جمله عاجی ، سفید و طلایی می باشند .

طراحی ویلا به سبک کلاسیک و ویژگی های آن

البته این به این معنا نیست که تنها می توان از طرح های سنتی برای گچ کاری استفاده شود شما می توانید از دیگر طرح ها نیز استفاده کنید و تنها باید به این نکته توجه داشته باشید که ویژگی اصلی این سبک یعنی ایجاد تقارن در استفاده از طرح ها به خوبی قابل مشاهده باشند .

در این سبک برای تزیین دیوارها اغلب از قاب های کلاسیک زیبا استفاده می شود شما می توانید درون این قاب ها از پارچه های کلاسیک دیواری ، نقاشی های زیبا و کاغذ دیواری های زیبا و جذاب کلاسیک استفاده کنید .

برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون داخلی با شرکت دکوراسیون هیرادانا همراه باشید .

7 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات