طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نما رومی و ده نکته کلیدی در آن

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 5 بهمن 1400 در ساعت 17 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اولین چیزی که بعد از مواجه شدن با یک بنا می تواند توجه هر کسی را به سوی خود جلب کند ، نمای آن است . از این روی فرآیند طراحی نما را می توان جزو مهم ترین کارها در معماری در نظر داشت .

شاید کمتر کسی بداند که نمای یک ساختمان نیز می تواند بر اساس سبک های گوناگون طراحی شود .  برخی از سبک ها به شرح ذیل می باشد .

  • روستیک
  • مدرن
  • مینیمال
  • کلاسیک
  • نئوکلاسیک
  • گوتیک

 خوب است بدانید می توان طراحی داخلی یک فضا را نیز تا حد زیادی از نمای آن الهام گرفت .

در این مقاله شرکت معماری هیرادانا قصد دارد تا شما کاربران عزیز و محترم را با یکی از محبوب ترین نماها یعنی طراحی نما به سبک رومی آشنا کند و به بررسی برخی از مهم ترین ویژگی های آن بپردازد .

سبک رومی چیست ؟

این سبک را می توان جزو لوکس ترین و البته تجملاتی ترین ها در نظر داشت . از این روی می توان نتیجه گرفت هزینه ی طراحی نما و یا طراحی دکوراسیون بر اساس این سبک گران قیمت خواهد بود .

استفاده از متریال هایی نظیر سنگ های با ارزش ، ظروف طلایی و نقره ای و ... در این سبک بسیار رواج دارد .

این سبک از طراحی عموما در فضا های متراژ بالا مورد استفاده قرار می گیرد . اما خوب است بدانید هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد .

نمای رومی را می توان تا حد زیادی با نمای کلاسیک شبیه دانست . از این روی بهتر است طراحی داخلی ساختمانی که نمای آن بر اساس سبک رومی است ، بر اساس سبک کلاسیک باشد .

طراحی نما رومی و ده نکته کلیدی در آن

ستون و سر ستون های تزئینی

استفاده از ستون های تزئینی با ابعاد بزرگ در طراحی نمای ساختمان را می توان جزو یکی از مهم ترین ویژگی های این سبک در نظر داشت .

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم ، بهتر است از این سبک در ساختمان با متراژ های بالا استفاده شود زیرا اندازه ی این ستون ها بسیار بزرگ خواهد بود .

به دلیل بزرگ و البته سنگین بودن این ستون ها فرآیند نصب بسیار دشوار خواهد شد و به طبع هزینه ها اندکی بالا خواهد رفت .

این ستون ها در طرح های گوناگونی به فروش می رسند که هر یک زیبایی منحصر به فرد خود را دارند .

شرکت معماری هیرادانا با سال ها تجربه در زمینه ی طراحی نما می تواند گزینه ی بسیار مناسبی به جهت نصب این آیتم باشد . لازم است بدانید در صورت عدم نصب اصولی این آیتم ممکن است با خطرات بسیار زیادی در آینده رو به رو شوید .

قوس

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم سبک رومی شباهت های بسیار زیادی با سبک کلاسیک دارد . در این دو سبک استفاده از قوس اهمیت بسیار بالایی دارد .

در طراحی نما به سبک رومی شما عزیزان می توانید شاهد تعداد زیادی قوس در بخش های نما باشید .

جزئیات

یکی دیگر از دیگر نکاتی که می توان در طراحی نما به سبک رومی شاهد بود ، دقت فراوان به جزئیات می باشد . این امر باعث زیباتر شدن نمای یک ساختمان نیز خواهد شد .

رنگ

استفاده از سنگ با رنگ های روشن در این سبک از طراحی نما بسیار رایج می باشد . رنگ روشن ممکن است به مرور زمان اندکی تیره و غبارآلود شود اما می توان آن را هر از چند گاهی تمیز کرد تا دوباره مانند روز اول جلا پیدا کند .

متریال

این سبک از طراحی بسیار لاکچری می باشد . از این روی بهتر است همواره به سراغ بهترین متریال ها بروید . سنگ مرمر گزینه ی بسیار مناسبی به جهت طراحی نما به سبک رومی می باشد .

اقلیم و شرایط آب و هوایی

بهتر است قبل از انتخاب این سبک برای طراحی نما به شرایط اقلیمی و آب و هوایی محیط دقت داشته باشید . بهتر است از این سبک در مناطق زلزله خیز استفاده نشود . زیرا ممکن است در بروز این حادثه اتفاقات جبران ناپذیری بیفتد .

ما به شما عزیزان استفاده از طراحی نما به سبک رومی را برای مناطق بارانی و یا گرم و خشک پیشنهاد می کنیم . زیرا سنگ از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد و در برابر این عوامل دچار مشکل نخواهد شد .

در شهر های صنعتی ممکن است نما بعد از مدت زمان کوتاهی دچار آلودگی و تیرگی شود که شما عزیزان می توانید برای تمیز کردن آن اقدام کنید .

معماری ایرانی و رومی

می توان شباهت هایی میان معماری اصیل ایرانی و سبک رومی پیدا کرد . از این روی این سبک از طراحی نما تا حد زیادی به سلیقه ی ما ایرانی ها نزدیک می باشد و مورد پسند بسیاری از افراد قرار می گیرد .

هزینه ی طراحی نما به سبک رومی

همان طور که در طول مقاله به این امر پرداخته ایم ، می توان سبک رومی را جزو گران ترین سبک ها در نظر داشت . از این روی طراحی نما نیز بر اساس این سبک هزینه بر خواهد بود .

انتخاب نوع سنگ تماما بر اساس سلیقه ی مشتریان صورت خواهد گرفت . سنگ های موجود در بازار از تنوع بالا و قیمت های گوناگونی برخوردار می باشند .

طراحی نما رومی و ده نکته کلیدی در آن

مصالح مورد نیاز برای اجرای نمای رومی

به دلیل وزن بالای متریال سنگ بهترین به سراغ بهترین نوع از موارد برای اجرای این سبک از نما باشید تا از بروز خطرات و آسیب های احتمالی جلوگیری کنید .

حال که با طراحی نما به سبک رومی آشنا شده اید ، قصد داریم تا شما عزیزان را اندکی با ویژگی های مثبت و منفی این سبک آشنا کنیم تا شما بتوانید در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید .

ویژگی های مثبت طراحی نما به سبک رومی

  • ظاهری بسیار لاکچری و زیبا
  • مقاومت بسیار بالا
  • نزدیک بودن به فرهنگ ایرانیان

از جمله معایب آن نیز می توان به پرهزینه بودن ، دشواری در نصب و ... اشاره کرد .

کلام آخر :

در این مقاله شما کاربران عزیز و محترم را با طراحی نما به سبک رومی و ویژگی های مهم آن آشنا کرده ایم . این سبک از طراحی نما را می توان تا حد زیادی پر هزینه و البته دشوار در نظر داشت . زیبایی بی حد و مرز این سبک باعث شده تا افراد بدون توجه به سختی های آن به سراغ این سبک بروند و در آخر به بهترین نتیجه برسند .

برای این که بتوانید در هزینه ها صرفه جویی کنید و از بروز آسیب ها و خطرات احتمالی جلوگیری کند لازم است به سراغ افراد توانا در این زمینه بروید .

شرکت معماری هیرادانا با سال ها تجربه در زمینه ی معماری و طراحی می تواند گزینه ی بسیار مناسبی به این منظور برای شما عزیزان باشد .

6 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات