طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی متفاوت فروشگاه لویی ویتون

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 4 اسفند 1399 در ساعت 17 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله از گروه معماری هیرادانا به بررسی طراحی داخلی فروشگاه لویی ویتون می پردازیم .

 فروشگاه متفاوت برند فرانسوی لویی ویتون را فرانک گری، معمار مشهور آمریکایی طراحی کرده است .

فرانک گری معمار مشهور معاصر آمریکایی _ کانادایی تبار می باشد . این معمار به خاطر انتخاب مصالح نامتعارف و فلسفه معماری اش شهرت بسیار دارد و نگاه متفاوت او به طراحی و دکوراسیون داخلی ،  گری را به یکی از متمایز ترین و مشهورترین دیزاینر ها و معماران تبدیل کرده است .

منتقدین کارهای او بر این باورند طراحی های فرانک به دغدغه‌ های زمین هیچ گونه توجهی نکرده و اغلب بهترین استفاده را از فضای ارزشمند شهری نمی‌کند اما با این وجود او با طراحی  های پیچیده و منحصر به فرد و به دلیل استفاده از فرم های هندسی نوعی گرایش مجسمه‌سازانه شهرت یافته است .

پروژه های  فرانک به استفاده شجاعانه و خلاقانه از اشکال سبک های پست مدرن ، سبک تلفیقی و مصالح متفاوت مشهور است .

او در کارنامه خود پروژه های برجسته ای  مانند  خانه رقص پراگ ، موزه گوگنهایم بیلبائو ، سالن کنسرت والت دیزنی  و ... را دارد .

در ادامه با فروشگاه متفاوت برند لویی ویتون طراحی شده توسط فرانک گری و پیتر ما رینیو همراه ما باشید .

LV شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی می باشد ، این شرکت طیف وسیعی از کالاهای لوکس را تولید می‌کند ، این محصولات شامل: کالاهای چرمی ، لباس های آماده ، کفش ، طلا وجواهر ، انواع کیف و چمدان ، عینک آفتابی و ... میباشد . این برند یکی از پیشروهای صنعت مد در دنیا است .

طراحی عجیب و متفاوت فروشگاه برند لویی ویتون

  • معماری فروشگاه

معمار مشهور ، فرانک گری ، بنایی را به منظور خانه مد این برند برای تحکیم روابط با فرهنگ کره واقع در منطقه gangnam طراحی کرده  است ، این طراحی نخستین ساخت معمار در کره جنوبی می باشد و شباهت های بسیاری را به بنیاد لویی ویتون در پاریس که توسط گری نیز طراحی شده است دارد .

طراحی عجیب و متفاوت فروشگاه برند لویی ویتون

طراحی و بازسازی  این ساختمان نیز مانند فروشگاه‌های مختلف طراحی شده توسط peter marino دارای فضایی در سطح فوقانی است که هم اکنون میزبان مجموعه منحصر به فرد از مجسمه ها یgiacometti است .

تمام قسمت های جلوی سازه با شیشه پوشیده شده و با یک هشتی و پنجره بزرگ شروع می‌شود و به یک سری تراس های محصور منتهی می شود . این نما با طراحی موجی و اشکال غیر معمول توسط گری برای ایجاد تصور پرواز طراحی شده است .

طراحی عجیب و متفاوت فروشگاه برند لویی ویتون

ویترین فروشگاه لویی ویتون سئول ، از درختان کاغذی  تشکیل شده است که با طرح های واضح رنگی ، با طرحی مجسمه و با الهام از الگوهای معماری که درختان ساخته شده است .

طراحی عجیب و متفاوت فروشگاه برند لویی ویتون

معمار آمریکایی از فضای وسیعی برای ایجاد تضاد استفاده کرده و به طوریکه در طراحی ، سالن ورودی ۱۲ متری تا سالن‌های صمیمی تر نیز گنجانده شده است .

 طراحی فضاهای داخلی این چالش را در برداشته که به نحوی طراحی شود تا بیشتر بر خاصیت مجسمه ای انرژی بخش و طراحی شده فضای بیرونی توسط گری تاکید کند و به نوعی همراستا و مکمل نمای بیرونی باشند .

طراحی عجیب و متفاوت فروشگاه برند لویی ویتون

جریانات داخلی از تابع نمای بیرونی و همچنین حجم مستطیل کاملاً در تضاد با سپر های شیشه ای ساختمان می باشد .

در زیرزمین ، مجموعه های مردانه لویی ویتون قرار دارد اما‌  هشتی شیشه ای در طبقه اول مستقیماً به مجموعه‌های زنان باز می‌شود .

سالن های کوچک خصوصی در اطراف دهلیز اصلی یک تجربه خرید صمیمی ایجاد میکند ، احساسی که از طریق طبقه دوم و به طبقه سوم منتقل می‌شود ، همچنین یک فضای خصوصی و یک تراس محصور را در خود جای داده است که می‌تواند برای طیف وسیعی از رویدادهای اختصاصی مورد استفاده قرار گیرد .

 

6 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات