طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی روف گاردن کوچک

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 17 بهمن 1401 در ساعت 10 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نحوه هوشمندانه دیزاین بام سبز با فلاورباکس 

داشتن فضای سبز در کنار محل زندگی انسان می تواند تاثیر مثبت زیادی در داشتن زندگی آرام و با نشاط داشته باشد. اما دسترسی به این فضا همیشه مقدور نیست. امروزه ساخت و استفاده از بام سبز یا روف گاردن در زندگی های شهری متداول و مرسوم شده است. اجرای روف گاردن نیازمند سطح استقامت بالای ساختمان است. لذا در ساختمان هایی که در هنگام ساخت به این مطلب در آنها توجه نشده باشد، اجرای بام سبز در زمان بازسازی و نوسازی ساختمان امکان پذیر نخواهد بود. با شرکت معماری هیرادانا همراه باشید.

فلاور-باکس-2

در مواقعی از این دست توصیه کارشناسان طراحی روف گاردن در مقیاس کوچک برای استفاده کاربران است. این کار را می توان در فضاهایی از قبیل بالکن یا تراس، حیات های خلوت و البته پشت بام انجام داد و از زیبایی و آرامش محیط ایجاد شده استفاده نمود. برای طراحی بام سبز می توان ایده های خلاقانه زیادی ارائه نمود اما بهتر است برای استفاده از تجربیات و علم روز در این زمینه، کار را به شرکت معماری سپرد.

فلاور باکس ها در روف گاردن

فلاور-باکس-3

چنانچه در پشت بام و یا محلی که برای اجرای روف گاردن در نظر گرفته شده است، فضای کافی در اختیار نباشد، یکی از بهترین ایده ها برای اجرای بام سبز استفاده از گلدان های بزرگ یا فلاور باکس ها است. فلاور باکس ها به دلیل برخورداری از عمق زیاد، قابلیت محافظت از ریشه گیاهان را دارند.

انواع مختلفی از فلاور باکس ها در دسترس قرار دارد که باید با توجه به سایر پارامترهای موجود در محیط و تمایل و علاقه مندی کارفرما، مناسب ترین نوع آن گزینش شود. برخی از انواع این گلدان های بزرگ با داشتن لبه های پهن، محلی برای نشستن کاربران دارند که در صورت محدودیت ابعاد فضا، بسیار ایده آل خواهند بود. برای تهیه فلاور باکس ها می توان از انواع سفارشی آن نیز استفاده کرد که نتیجه تناسب بیشتری با فضای در اختیار داشته باشد. بهتر است در انتخاب رنگ گلدان ها، به طراحی نمای ساختمان نیز دقت شود و از رنگ های همخوان و هماهنگ استفاده گردد.

روف گاردن مسطح

یکی از سبک هایی که طراحان شرکت معماری برای اجرای بام سبز از آن استفاده می کنند، مسطح است. برای اجرای روف گاردن مسطح از گیاهانی استفاده می شود که ریشه عمیق ندارند. شبدر و چمن دو نمونه متداول این گیاهان هستند. همچنین می توان با استفاده از گیاهانی که به اصطلاح رونده هستند، مانند بوته گل یاس، رز رونده یا حتی درخت انگور فضای دلنشینی را ایجاد نمود. استفاده از روف گاردن هر چند نوع مسطح آن، مقاومت و طول عمر سقف را افزایش خواهد داد و عایق مناسبی در برابر نور خورشید ، باد و باران خواهد بود.

روف گاردن به شکل کافه

چنانچه فضای کافی برای داشتن یک روف گاردن دل باز وجود نداشته باشد، می توان با قرار دادن یک سری مبلمان باغی کم جا و تعدادی گلدان زیبا و البته نصب یک سایبان شیک و گیرا، کافه ای دنج برای کاربران ایجاد نمود. همچنین با پیاده سازی ایده های خلاقانه می توان تناسب بیشتری بین نیاز کاربران و طراحی بام سبز ایجاد نمود. شاید روف گاردن های کوچک جذابیت بام های سبزی که وسیع هستند و سبک دکوراسیون کلاسیک و مدرن برای آن ها اجرا شده است را نداشته باشند اما می توانند مشکلات زندگی در جوامع مدرن امروزی را تقلیل دهند.

فلاور-باکس-4

روف گاردن های کوچک چنانچه متناسب با نیاز و علاقه مندی کاربران طراحی و اجرا شده باشند، می توانند بهترین بخش هر خانه برای صرف زمان استراحت و اوقات فراغت باشند. برخی از کاربران تعبیر بهشت کوچک را برای بام های سبز خود به کار می برند که نشان دهنده علاقه و اشتیاق این افراد به روف گاردن اختصاصی خود است. با توجه به افزایش مشکلات شهر نشینی و فشار روانی بر روی ساکنین شهرهای بزرگ، استفاده از روف گاردن ها حتی در مقیاس کوچک، سبب ایجاد حس نشاط و همچنین دکوراسیون لوکس برای افراد می شود.

5 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات