طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون ناهارخوری و نورپردازی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 16 دی 1398 در ساعت 9 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نورپردازی مسئله مهمی در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل به شمار میرود . نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی میتواند نقشی تاثیر گذار در زیبایی و دکوراسیون لوکس آپارتمان داشته باشد . برای هر فضایی در خانه میتوان از شدت نور ، رنگ نور و منابع نوری متفاوتی استفاده کرد تا با حضور آنها در هر قسمت خانه به فضاهایی ممتاز برسیم . یکی از این فضاها که باید به نورپردازی آن در دکوراسیون داخلی منازل به آن توجه کنیم ، اتاق غذاخوری میباشد .

1-اهمیت فضای غذاخوری

اهمیت فضای غذاخوری

فضای غذاخوری در هر خانه ای متناسب با نیاز خانواده و ابعاد ساختمان به شکل های متفاوتی طراحی و اجرا میشوند .

در ساختمان هایی ، فضای غذاخوری به دکوراسیون آشپزخانه بسنده میکند و یا در پیشخوان آشپزخانه غذاخوری مختصر و صمیمی ای شکل میگیرد یا از طریق میز و صندلی هایی در داخل آشپزخانه این فضا شکل میگیرد .

در ساختمان های دیگر میتوان به دلیل وسعت بیشتر فضا یک اتاق مخصوص برای این کار در نظر گرفت .

اما در خیلی از ساختمان ها به دلیل نبود محیط کافی ، قسمت غذاخوری در فضای داخلی خانه و در کنار دیگر فضاها که یا آشپزخانه است یا فضای نشیمن شکل میگیرد .

اما در همه ی این فضاها علاوه بر رنگ و جنس میز و صندلی ها ، نکته ای که بسیار مهم است نورپردازی این قسمت است .

2- نورپردازی فضای غذاخوری

مسلما افراد تمایل دارند در فضاهایی روشن و درخشان به غذا خوردن بپردازند . فضاهایی تاریک و دلگیر میتواند محیطی نامطلوب را برای این کار به وجود آورد .

  • موقعیت منابع نوری در فضای غداخوری

برای این فضا استفاده از منابع نوری و چراغ های آویزان از سقف که روشنایی را بصورت مترکز بر روی قسمت غذاخوری می اندازند ، گزینه ی مناسبی است .

ارتفاع این چراغ ها باید به گونه ای باشد که هم فضا را روشن کند و هم مانعی برای ارتباط بصری افراد ایجاد نکند و با سایه اندازی هایی نامناسب این فضا را دلگیر نکند .

3- ابعاد و فرم میز غذاخوری

ابعاد ، فرم و رنگ میز غداخوری میتواند به روشنایی فضا کمک کند .

به طور مثال اگر دارای میزی گرد هستید ، حضور چراغ هایی به همین شکل و سیاق گرد و کاسه ای میتواند انتخاب مناسبی باشد .

اما اگر میز غداخوری مستطیلی یا مربعی دارد ، میتوانید با استفاده از روشنایی های خطی و چراغ هایی خطی ، ترکیبات مناسبی را برای این فضا ایجاد کرد .

4-سبک دکوراسیون داخلی و ارتباط آن با نورپردازی

مجری دکوراسیون داخلی برای انتخاب یک روشنایی مناسب برای فضای غذاخوری باید به سبکی طراحی ساختمان توجه کنیم .

مثلا برای فضاهایی کلاسیک برای ایجاد دکوراسیون لوکس استقاده از چراغ هایی بلوری و شیشه ای و فلزات مناسب و برای فضاهای مدرن از چراغ هایی شیک و مدرن استفاده میشود .

سبک فضای غذاخوری

5-میزان نور و روشنایی

همانطور که گفته شد میزان نور و روشنایی برای فضای غذاخوری باید به گونه ای باشد که فضا را روشن و دلباز کند و از ایجاد فضاهای تاریک و خفه جلوگیری کند .

هم چنین میزان نور نباید از اندازه ای بیشتر شود که این هم اثرات نامطلوبی را برای فضای غذاخوری به وجود می آورد و تمرکز را از افراد میگیرد و آنها را عصبانی میکند .

6 - تنوع چراغ ها و منابع نوری

تنوع چراغ ها باعث شده است که هیچ محدودیتی برای استفاده از آنها نداشته باشیم و متناسب با سلیقه ی خانواده میتوان از مدل ها و انواع جدید آن ها برای روشنایی و نورپردازی در بازسازی منزل استفاده کرد .

با انتخاب لوستر ها و چراغ ها میتوان حس و حالهایی متفاوت را برای خانه ها رقم بزنیم .

میتوانیم از آنها به عنوان یک نقطه کانونی استفاده کنیم و نقش پر رنگ تری را در فضای غذاخوری بر عهده دارد .یا ممکن است از چراغ هایی استفاده کنیم که جنبه ی بصری خانه را تحت الاشعاع قرار نمیدهد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات