طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون دیوار با انواع متریال ها و خصوصیات هر یک

بازگشت به لیست مقالات » | جمعه 19 آذر 1400 در ساعت 18 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از ابتدایی ترین و اصلی ترین عناصر در معماری دیوارها می باشند ، دیوارها در زمان گذشته در ساختمان سازی نقش حصار کشی و مرزبندی ، نگهدارنده ، ایجاد عایق در برابر سرما و گرما را ایفا می کردند . اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و با اضافه شدن دیگر عناصر این نقش ها از هم جدا شده و برای هر یک عنصر جدایی در نظر گرفته شده است . این عناصر گاه به صورت مستقل و گاه به صورت مجزا و به صورت ترکیبی در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین در طراحی دکوراسیون یک فضا دیوار ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند .

معماری و طراحی دکوراسیون داخلی امروزه به گونه ای است که دیوارها علاوه بر نقش کاربردی که در فضا ها دارند ، با ایجاد نقوش و طرح های زیبا بر روی آن ها باعث زیباتر شدن فضاهای داخلی نیز می گردند .

دیوار نقش بسیار پر رنگی در طراحی دکوراسیون داخلی دارد و دیزاین صحیح و یا اشتباه آن می‌تواند تاثیرات مثبت و منفی چشمگیری بر روی روحیه افراد بگذارد .

طراحی دیوارها با توجه به سبک انتخابی برای طراحی دکوراسیون داخلی دیزاین می‌ شود .

انتخاب رنگ و طراحی یک دیوار نقش بسیار چشمگیری در زیبایی و جذابیت آن و همچنین القای حس مثبت به افراد دارد . بنابراین توصیه می شود که حتما توسط افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه طراحی و اجرا گردد .

شرکت معماری هیرادانا یکی از بهترین شرکت های معماری در ایران و خارج از کشور با در نظر داشتن کادری مجرب و حرفه ای در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان آماده ارائه بهترین و به روز ترین طرح ها با مناسب ترین قیمت خدمت شما عزیزان می باشد .

  • دیوار شاخص چیست ؟

در معماری و طراحی فضاهای داخلی به دیواری دیوار شاخص میگویند که دارای دیزاینی متفاوت در مقایسه با دیگر دیوارها داشته باشد . این تفاوت در طرح ، رنگ و یا بافت دیوار مشاهده می شود .

به عنوان مثال می توان برای دیزاین دیوار شاخص از یک کاغذ دیواری طرح دار استفاده کنید و برای سایر دیوارها یک طراحی ساده در نظر بگیرید .

به طور کلی می توان با استفاده از سایر عناصر و المان ها و با توجه به سبک انتخابی برای این دیوار از المان های مختلفی از جمله آینه کاری ، کاغذ دیواری ، قاب های دیواری و ... استفاده کنید .

طراحی دکوراسیون دیوار با انواع متریال ها و خصوصیات هر یک

  • دیوار پوش چوبی

چوب طبیعی در هر فضایی که استفاده شود باعث ایجاد فضایی گرم و صمیمی می گردد .

اگر علاقمند به ایجاد فضاهای روستایی و طبیعی هستید و یا قصد دارید فضایی دنج و آرام بخش در فضای خانه ایجاد نمایید می توانید . برای دیزاین دیوار از دیوار پوش های چوبی با طرح ها و رنگ های طبیعی زیبا و متنوع استفاده کنید .

این دیوارپوش ها دارای ظاهری زیبا هستند و به راحتی آرامش طبیعت را وارد فضاهای داخلی منزل شما می کنند ، شما حتی می‌توانید یک دیوار را به عنوان دیوار شاخص قرار دهید و از دیوارپوش های چوبی برای دیزاین دیوار شاخص استفاده کنید . البته اگر قصد دارید برای تمام دیوارها از دیوار چوبی استفاده کنید نیز به نتیجه جالی دست خواهید یافت و می توانید فضای فوق العاده طبیعی و زیبایی را در فضاهای داخلی منزل خود ایجاد نمایید .

دیوار پوش های چوبی را می‌توانید به رنگ طبیعی چوب و یا رنگهای تیره تر و روغن خورده استفاده کنید و آنها را به صورت مورب ، افقی و یا عمودی نصب کنید .

  • دیوارپوش های سنگی

یکی دیگر از پرکاربرد ترین دیوارپوش ها در دیزاین دیوارها دیوارپوشهای سنگی می باشد که امروزه نوع آنتیک آن بسیار محبوب و پرطرفدار است و ظاهر خاص و متفاوتی به دکوراسیون داخلی منزل شما می بخشد .

اغلب از این دیوارپوش ها جهت طراحی نقطه کانونی به عنوان مثال تی وی وال ، شومینه برای دیزاین قسمتی از فضای نشیمن و ... استفاده می شود و جلوه ای متفاوت و شیک به فضاهای داخلی می‌بخشد .

از دیوار پوش های سنگی میتوان برای دیزاین فضاهای مختلف به سبک مدرن ، مینیمال ، روستیک و ... استفاده کرد .

  • دیوارپوش های چرمی

دیوارپوش های چرمی یا سه بعدی یکی دیگر از دیوار پوش های پرکاربرد در دکوراسیون داخلی به شمار می رود . این دیوار پوش ها نمایی بسیار لوکس به فضاهای داخلی می بخشد .

دیوارپوش ها دارای تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ می باشد که می توان گفت با هر سلیقه ای سازگار است و علاوه بر آن عایق حرارتی عایق صوتی نیز می باشد .

برخی از دیوار پوش های چرمی حالت پازل مانند دارند که علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا حالت سه بعدی نیز به دیوار می بخشد .

در بازسازی منزل می توان با استفاده از دیوارپوش های چرمی در کنار یک نورپردازی درست و اصولی ظاهری منحصر به فرد و فوق العاده لوکسی را در فضا ایجاد کرد .

  • کاغذ و پارچه دیواری

کاغذ دیواری یکی از رایج ترین و محبوب ترین دیوار پوش ها می‌باشد و با انواع سبک ها همخوانی ایجاد میکند ، برخی از آنها دارای طرح های گل ، راه راه و دیگر طرح های شلوغ و پیچیده می باشند که این کاغذ دیواری ها مناسب دکوراسیون کلاسیک هستند و برخی دیگر دارای طرح های ساده تر و مدرن تری می باشد که از این کاغذ ها در طراحی به سبک مدرن استفاده می شود .

در واقع می‌ توان گفت که پارچه های دیواری نسل جدیدی از کاغذ دیواری ها می باشند که از الیاف طبیعی گیاهی تولید می شوند و امروزه طرفداران زیادی دارند .

همانطور که از نامش پیداست پارچه دیواری از پارچه تهیه می شود ، پارچه دیواری کاملاً ضد آب ، ضد رطوبت ، قابل شستشو و آنتی باکتریال هستند .

  • آجر

از زمان گذشته تا به امروز آجر یکی از پرکاربرد ترین متریال ها در ساختمان سازی به شمار می رود .

یکی دیگر از محبوب ترین و پرطرفدارترین دیوار پوش ها ، دیوارپوش های آجری می باشد .

دیوارپوش های آجری ظاهری مدرن و صمیمی به فضا می بخشد ، رنگ آجری و رنگ سفید از پرکاربرد ترین دیوارپوش های آجری به شمار می‌رود .

دیوارپوش های آجری به دو دسته تقسیم ‌بندی می‌شوند که گروه اول دیوارپوش آجری و گروه دوم و ورق های کامپوزیت طرح آجر می باشند .

دیوارپوش های کامپوزیتی تنها دارای طرح آجری می باشند و پس از نصب باید رنگ  . اما دیوارپوش های آجری در قالبهای آجری با ضخامت های کم تولید و در کوره رنگ میشوند .

طراحی دکوراسیون دیوار با انواع متریال ها و خصوصیات هر یک

  • طراحی دیوار ورودی

قسمت ورودی اولین مکانی است که افراد هنگام ورود به خانه وارد آن شده و آخرین فضایی است که از آن خارج می شود . بنابراین دیزاین دیوار این مکان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد .

دیوارهای بخش‌ های مختلف یک خانه باید با توجه به کاربرد آنها طراحی شوند . به عنوان مثال برای بخش ورودی یکی از بهترین گزینه ها استفاده از آینه های زیبای دیواری می باشد . علاوه بر آن می‌توان با یک نورپردازی مناسب زیبایی آن را دو چندان کرد ، نوع نورپردازی و همچنین آینه کاری با توجه به سبک انتخابی انجام می‌گیرد . به عنوان مثال می توانید ابتدا آینه ای ساده بر روی دیوار نصب کرده و با استفاده از نورهای مخفی در دور قاب آن فضای زیبایی را ایجاد نمایید .

به طور کلی نورپردازی های ملایم و زیبا بر روی دیوارها فضایی زیباتر و چشمگیر تری را در قسمت ورودی ایجاد می نماید .

برای دیزاین دیوار این بخش می توانید از رنگ های گرم استفاده کنید تا حس خوش آمد گویی را به افراد القا کند . اما اگر فضای ورودی کوچک است می توانید از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که دارای بافت ضخیم تر و همچنین رنگهای روشن تری هستند .

  • دیوار بخش پذیرایی

دیوارها در قسمت نشیمن و پذیرایی به دو دسته تقسیم بندی می شود . یکی از آنها دیواری است که کانون توجه قرار می گیرد و باید با طرح گیرا تر و پرتر دیزاین شود . این طرح با توجه به سلیقه شخصی افراد و سبک طراحی دیزاین می‌شود . به عنوان مثال می توانید از آینه کاری ، قابهای پارچه و ... استفاده کنید .

می توانید با استفاده از طرح های زیبا یک تی وی وال طراحی کرده و آن را به عنوان نقطه کانونی قرار داده و چیدمان وسایل را با توجه به این نقطه کانونی انجام دهید .

بخش دیگر دیوار هایی می باشند که به نسبت طراحی ساده تری دارند .

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات