طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک با تلفیق زیبایی و عملکرد

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 9 ارديبهشت 1399 در ساعت 10 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تقریباً همه افراد در طول زندگی ساعاتی را در کلینیک های بهداشتی و درمانی سپری می ‌کنند و تقریباً بیشتر افراد هنگام قرارگیری در فضاهای درمانی احساس مثبتی ندارند و معمولاً یادآور یک فضای انتظار و استرس  و  گاهی خسته کننده می باشد. با این وجود کلینیک هایی هستند که طراحی داخلی آن ها به گونه ای می باشد هنگام قرارگیری در آن محیط ها چندان احساس بدی نمی کنید و در کل فضا خسته کننده نمی باشد قطعاً عملکرد این نوع از دکوراسیون داخلی مطب با سایر کلینیک ها یکسان می باشد و همه ما هنگام بیماری مجبور به مراجعه به این کلینیک ها می باشیم اما با طراحی داخلی به روز و مناسب فضایی را برای ما به وجود آورده اند که تا حد قابل توجهی از استرس و اضطراب ما کاهش دهد و در کنار این طراحی مناسب اگر کادر درمانی خوبی هم داشته باشد قطعاً هنگام بیماری باز هم به آنجا مراجعه خواهیم کرد. طراحی داخلی مناسب تا حد زیادی می ‌تواند بر تعداد مراجعه کنندگان تاثیر گذاشته و  تعداد ان ها را بی افزاید اما این موضوع با عملکرد کارکنان کلینیک شما جدا می باشد و هیچ منافاتی با عملکرد کادر درمانی و کارکنان ندارد و تنها یک عامل تقویت کننده می باشد و کیفیت اوقاتی را که  مراجعه کنندگان در ساعاتی که جهت درمان یا معاینه در آنجا می گذرانند  بهبود خواهد داد.

طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک با تلفیق زیبایی و عملکرد

  • اتاق پزشک

در اتاق پزشک باید بخشی را برای میز کار ،فضایی برای نگهداری از تجهیزات پزشکی ، فضای برای معاینه مراجعه کنندگان و فضایی برای شست و شوی دستان پزشک و دستیارانش  در نظر داشته باشید برای ایجاد نظم بیشتر به خصوص در قسمتی که برای تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است بهتر است به وسیله پارتیشن ها از هم جدا شوند. وجود پنجره نیز در اتاق پزشک عامل مهمی جهت تهویه هوا و نفوذ نور طبیعی به فضای داخلی به شمار می رود. ایده جذاب در بازسازی ساختمان و برای سقف کلینیک و بخصوص اتاق پزشک استفاده از سقف هایی می باشد که دارای تصاویر متحرک هستند این سقف ها در مواقعی که بیمار در مدت زمان طولانی در حال معاینه یا بر روی تخت است ایده جالبی می ‌باشد. مورد  بعدی استفاده از دیوار پوش زیبا و جذاب و ایجاد هارمونی در  رنگ های ملایم به کار گرفته شده می باشد که میتواند در بیمار حس آرامش  ایجاد کند.

  • طراحی اتاق انتظار در کلینیک

    طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک با تلفیق زیبایی و عملکرد

یکی دیگر بخش های مهم در دکوراسیون کلینیک پزشکی اتاق انتظار می باشد پیشنهاد می‌شود که طراحی این بخش را کمی خلاق و جذاب تر انجام نمایید به عنوان مثال یک فضای نشستن متفاوت و خاص را به وسیله مبلمان و چیدمان آن ها در نظر داشته باشید مثلا چیدمان خطی را که  اغلب در اتاق انتظار ها مشاهده می کنید کنار بگذارید و مبل ها را گرد بچینید  و یا بین صندلی ها فاصله بیشتری ایجاد کنید تا بیماران احساس راحتی کنند.

در  طراحی داخلی مطب پزشک به خصوص در اتاق انتظار استفاده از پنجره ها امری مهم به شمار می رود زیرا پنجره ها جدا از اینکه چشم انداز برای بیمار ایجاد می کنند به دلیل نفوذ نور طبیعی به فضای داخلی باعث ایجاد روحیه شاد در بین افراد حاضر می شود بهتر است که در اتاق انتظار از گل و گیاه طبیعی  استفاده کنید زیرا باعث ایجاد حس آرامش برای پرسنل و بیماران می ‌شود علاوه بر این می ‌توانید از تابلو های دیواری برای خارج کردن فضا از یکنواختی و کسالت استفاده کنید در این بخش باید از آب سرد کن ،کتاب و مجله، تلویزیون، وسایل سرمایشی و گرمایشی مناسب و دیگر موارد برای راحتی بیماران در اتاق انتظار استفاده کنید.

  • طراحی دکوراسیون بخش پذیرش

    طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک با تلفیق زیبایی و عملکرد

اولین بخشی که هنگام ورود به کلینیک به چشم می‌خورد و به گونه ‌ای می ‌توان گفت جلب توجه می ‌کند بخش دکوراسیون داخلی پذیرش می باشد از آنجایی که میز پذیرش یکی از بخش های مهم در طراحی دکوراسیون کلینیک می باشد بنابراین طراحی یک میز خلاقانه و زیبا می‌تواند تغییرات مهمی را به وجود آورد برای طراحی این میز می توان از رنگ های شاد ولی آرام استفاده کرد البته هنگام طراحی میز به این نکته توجه داشته باشید که پذیرش باید علاوه بر زیبایی باید کارایی بالایی نیز داشته باشد توصیه می شود که جنس کانتر و میز پذیرش صاف و براق باشد تا تمیز و استریل کردن آن به راحتی صورت  بگیرد.

  • نورپردازی کلینیک

    طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک با تلفیق زیبایی و عملکرد

نورپردازی بخش بسیار مهم در طراحی داخلی به شمار می رود نور پردازی باید کاملاً اصولی انجام شود.این نکته را در نظر داشته باشید زیبایی و عملکرد همیشه در کنار همدیگر مورد استقبال و توجه قرار می‌گیرد به هر میزانی که بر روی زیبایی یک فضا تاکید دارید باید به کاربردی بودن آن نیز توجه نمایید. نور طبیعی و مصنوعی باید در بخش ‌های مختلف کلینیک مثل اتاق پزشک ،اتاق انتظار و غیره طبق اصول استفاده شود به عنوان مثال نورپردازی در اتاق پزشک باید به گونه ‌ای باشد که مستقیم بر چشم پزشک و یا بیمار  نتابد و در عین حال نور لازم را برای معاینه پزشک تامین نماید. استفاده از ترکیب رنگ نور نیز در محیط بسیار حائز اهمیت است.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات