طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 22 آبان 1396 در ساعت 15 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک | طراحی دکوراسیون لوکس و لاکچری

سبک طراحی دکوراسیون کلاسیک یکی از سبک های پر طرفدار می باشد که مربوط به روم و یونان باستان می باشد و اصول فکری آن دوره بر اساس مذهب بود که در این راستا با استفاده از المان های عمودی اقتدار الهیات را نشان میدادند و بیشتر در کلیساهای مذهبی استفاده میشد بنابراین کلیسا بهترین مکان برای دیدن طراحی به این سبک می باشد و از فاکتور های مهم آن ایجاد حس تقارن می باشد.

 در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک از المانهای ستون و سر ستون به وفور استفاده می شود استفاده از گچبری جهت قاب بندی جداره ها و پتینه کاری در سقف از الزامات این سبک می باشد  البته باید به خاطر داشته باشیم این سبک پاسخ مناسبی برای طراحی دکوراسیون لوکس مساحت های بزرگ و با ارتفاع سقف زیاد محسوب میشود در غیر اینصورت در مساحت های کوچک به دلیل جزئیات زیاد نه تنها شکوه و زیبایی را به همراه نخواهد داشت بلکه خانه را تبدیل به سمساری خواهد کرد.

جهت طراحی داخلی ساختمان با این سبک به شیوه زیر عمل می کنیم:  

طراحی کف

برای طراحی با این سبک در کف از مصالح چوب و سنگ که بصورت سنگهای طرح دار و معمولا با هاشیه بندی است اجرا میشود.

استفاده از مبلمان کلاسیک و بزرگ مناسب این سبک برای دکوراسیون منزل و دکوراسیون اداری می باشد.

جانمایی میزهای عسلی در دو طرف مبلمان با آباژور های مشابه برای ایجاد حس تقارن جز الزامات این طرح می باشد.

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/donatello-tv-stand-wooden-tv-stand.jpg

دیوارها

در جداره ها برای ایجاد تقارن از قاب بندی قرینه استفاده می شود بعنوان مثال با ایجاد محور عمودی، دیوار را به دو قسمت تقسیم می کنیم بعد با توجه به کاربری دیوار از قاب بندی کاملا مشابه در دو طرف استفاده می کنیم و داخل قاب ها با متریال کاغذ دیواری یا لمسه کوبی و ...  تزیین می شود که جهت استفاده از کاغذ دیواری از نمونه طرح دار مثل طرح گل های بزرگ استفاده می شود -هر چند باید یادآور شد که قاب های مذکور در زمان خود با عکس های سلطنتی تزیین میشد- همچنین لوسترهای دیواری ترجیحا با شمع، برای داخل قاب ها تعبیه شود.

پرده های والان دار پر چین با تزئینات طلایی مناسب این سبک می باشد.

سقف

در طراحی سقف  می توان از پتینه کاری استفاده کرد که با طرح های زیبا جلوه زیبایی به سقف می بخشند که به همراه لوستر ویژه این سبک که از الزامات این سبک می باشد زیبایی آن دو چندان می شود .

گچبری سقف تقریبا در این سبک غیر قابل چشم پوشی است در سقف و قاب های دیوار از گچبری به میزان زیادی استفاده می شود. با تعبیه سرستون در بالا ستونها شکوه و صلابت این سبک تاکید خواهد شد.

رنگ

رنگ های مناسب این طرح  گرم و تیره مثل کرم قهوه ای و طلایی است که خصوصا رنگ طلایی به میزان زیاد برای تزئینات استفاده می شود و با این رنگها نیز بر شکوه و صلابت این سبک تاکید می شود در استفاده از کاغذ دیواری علاوه بر رنگ از نوع بافت دار آن  استفاده می شود . 

از کارهای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی | طراحی نما ساختمان | اجرای کابینت آشپزخانه شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا دیدن فرمایید

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات