طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر معماری

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 26 آذر 1399 در ساعت 16 : 52 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از چالش های کسب و کار موفق در شرکت دکوراسیون داخلی و معماری ایجاد یک دفتر کار و فضای اداری مرتبط با آن می باشد زیرا برای انجام پروژه های معماری در اغلب موارد نیاز به  فضایی برای انجام کار تیمی و  همچنین تجهیزات می باشد در ادامه نکاتی درباره چگونگی طراحی مناسب یک دفتر معماری اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید .

  • طراحی پلان باز

    پلان باز در معماری

پیشنهاد می‌شود برای آتلیه های معماری فضاهایی با پلان باز و بزرگ در نظر گرفته شود زیرا دفتر کار باید فضای کافی برای تمام تجهیزات مورد نیاز برای انجام امور روزانه در این فضا را در خود جای دهد ؛ به عنوان مثال باید فضای مورد نیاز جهت ایجاد یک منطقه مرکزی و استفاده از یک میز بزرگ جهت برگزاری جلسات و یا ارائه پروژه ها در نظر گرفته شود علاوه بر این باید فضایی جهت انبار کردن وسایل در نظر گرفته شود . طراحی و دکوراسیون داخلی این فضا در یک دفتر معماری امری ضروری و مهم محسوب می شود باید طراحی به گونه‌ ای باشد که فضای کافی برای ماکت ها و شیت ها در نظر گرفته شده باشد این اتاق باید به اندازه کافی  بزرگ باشد تا مطمئن شوید که هیچ  کار و همچنین تجهیزات ذخیره شده در آن اختلال ایجاد نکرده همچنین بخش نباید فضای باز دفتر شما را قطع نماید .

مرحله بعدی تفکیک  قسمت مدیریت و جلسات رسمی و ایجاد فضای خصوصی تر می باشد سایر بخش ها مانند بخش اداری را می‌توان به صورت اتاق‌های مجزا و دور از فضای طراحی و کار قرار دهیم تا بتوان به راحتی و بدون حواس‌پرتی و اختلال به دیگر بخش ها به فعالیت خود ادامه دهند .

  • نورپردازی

    نورپردازی معماری

یکی دیگر از نکات مهم روشنایی و نورپردازی می باشد در واقع می‌ توان گفت که بهترین دوست معماران نور است زیرا در  اغلب موارد می توان تفاوت زیادی میان رنگهای یک طرح در مقابل نور و همچنین دور از نور یافت بخصوص در مورد کارهای گرافیکی و انتخاب رنگ متریال ها در پروژه ها تاثیر قابل توجه ای می گذارد بنابر این بهتر است در طراحی داخلی اداری فضای معماری به گونه‌ ای باشد که نور طبیعی خوبی دریافت کند و در کنار آن نورپردازی مصنوعی نیز تکمیل کننده آن باشد اما نور طبیعی باید در اولویت طراحان قرار گیرد .

 باید به این موضوع توجه داشته باشید که از فریم ها ، شیشه و متریال های متناسب جهت رفلکت نور استفاده نمایید همچنین به مبلمان بخصوص جهت قرارگیری مانیتور ها توجه ویژه‌ای نمایید تا نور مزاحم و یا مانع دید هنگام کار با کامپیوتر ها نشود .

پیشنهاد می‌شود که بازشوها ای برای پنجره ها در نظر بگیرید تا بدین گونه به آسانی در فضا تهویه صورت گیرد و با تامین نور مورد نیاز تیم معماران به بهترین شکل ممکن به انجام پروژه‌های خود بپردازند .

  • طراحی داخلی

به عنوان یک شرکت معماری  باید به یاد داشته باشید که باید دفتر زیبایی طراحی کنید .  هم برای کارمندان و هم برای کارفرما که به دفتر مراجعه می کند و خواستار مشاهده نمونه کارهای شما هستند نحوه طراحی داخلی کلاسیک یا مدرن بر دیدگاه آنها از فعالیتها و همچنین کیفیت و نوع طراحی تاثیر گذار می باشد.

 شما می توانید با طراحی داخلی اداری متعادل شرکت ،توانایی دفتر را برای طراحی ایده آل و متناسب به سایر افراد به نمایش بگذارید، بدون اینکه سخنی بگویید .

توجه داشته باشید که هیچ چیز به اندازه شلوغی برای یک شرکت معماری مضر نیست بنابراین برای انجام مناسب و با کیفیت پروژه ها و همچنین تسریع در روند کار تیم طراحان همواره سعی داشته باشید که از سازماندهی و یکپارچه ‌سازی و نظم فضا استفاده کنید و برای دکوراسیون، الزامات طراحی ،برنامه و مبلمان مناسب را انتخاب نمایید. برای نظم فکری کارکنان نظم و مرتب بودن فضا بسیار مهم است .

توجه داشته باشید که طراحی قسمت پذیرش نیز بسیار مهم است زیرا اولین بخشی است که  به محض ورود دیده می شود بنابر این باید دعوت کننده منظم و آرام بخش طراحی شود در طراحی دکوراسیون اداری بخصوص دفاتر مرتبط با معماری و هنر ایجاد ایده های خلاق امری مهم به شمار می رود به عنوان مثال استودیو معماری را بدور از یکنواختی طراحی کنید به گونه ای که وقتی شخصی وارد می شود از نوع طراحی داخلی مدرن یا مینیمال و یا حتی کلاسیک آن متوجه شود که وارد یک دفتر معماری شده است به عنوان مثال می‌ توان از ماکت ها، ابزارها و اتود دستی برای طراحی داخلی اداری استفاده کرد که علاوه بر زیبایی بخشی به فضا ایده های خلاقانه تری را ایجاد نمایید .

پیشنهاد می شود برای شرکت معماری از مبلمان انعطاف پذیر استفاده شود تا به پویایی و همچنین تنوع فضا کمک نماید و بتواند به آسانی قابلیت تغییر شکل و جابجایی داشته باشد و همچنین سرگرمی و معاشرت بهره وری فضا را افزایش داد که در نتیجه باعث ارتقاء تعاملات و دستیابی به ایده های بهتر و افزایش خلاقیت گردد به عنوان مثال می توان به جای صندلی های استراحت در اتاق از تاب استفاده نمایید و یا مبلمانی را برای گوش دادن به موسیقی و یا تمرکز و خلوت کردن افراد در فضایی قرار دهیم حتی می‌توانیم در سرتاسر دیوار از یک تخته وایت برد برای نوشتار و یا ترسیم پلان ها در نظر بگیریم .

برای بهبود فضا و دکوراسیون داخلی اداری هوشمندانه در دکوراسیون داخلی اداری توجه به نیاز کارمندان و همچنین فضاهای اداری در اولویت میباشد و برای این کار باید پروسه کاری و روند انجام پروژه ها و فعالیت افراد و همچنین نیاز آنها در نظر گرفته شود در مرحله بعدی با برنامه ریزی فضایی راهکاری‌ برای پلان و سیرکولاسیون درون فضا پیدا کرده و با مبلمان و چیدمان خلاقانه محیط و همچنین افزودن تم های معمارانه و هنری فضایی زیبا و کارآمد تر ایجاد نماییم.

9 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات