طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 23 دی 1399 در ساعت 12 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از نگاه بسیاری از افراد طراحی داخلی به سبک کلاسیک تقریباً یک برگ برنده به شمار می‌رود به این دلیل که این سبک هیچ گاه از مد خارج نمی شود و همیشه یک طراحی داخلی لوکس و ظریف به نظر می آید و فضای مجلل و سلطنتی را در فضای خانه ایجاد می نماید اما سوالی که ممکن است در اینجا پیش آید این است که این سبک مناسب چه کسانی بوده و چه افرادی این سبک را برای طراحی داخلی منزل خود می پسندد؟  در حقیقت اغلب افرادی که به گذشته ،سنت ،کلیشه، ثبات و کانون خانواده اهمیت می دهند خواستار این سبک هستند.

  • ویژگی های سبک کلاسیک

در مقاله پیشین به طور خلاصه در مورد ویژگی های سبک کلاسیک در معماری داخلی نکات کلیدی را به شما عزیزان معرفی کردیم در ادامه نیز قصد داریم به دیگر ویژگی های این سبک اشاره کنیم ؛

طراحی داخلی این سبک بر اساس  تعادل، نظم و تقارن می باشد این موارد مربوط به آرمان های امپراطوری روم و یونان است. این سبک با هماهنگی، تقارن  و ظرافت و دقت بالا در طراحی همراه میباشد .

 تقارن از اصلی ترین ویژگی های این سبک است که آن را می‌توان از کوچکترین و ظریف ترین جزئیات تا طراحی فضاهای کلی مشاهده کرد .

یکی از نکات اصلی این سبک استفاده از نقطه کانونی در مرکز اتاق می باشد که در اطراف آن تعادل بصری ایجاد می شود به عنوان مثال برای ایجاد یک نقطه کانونی و مرکزی و تقارن در فضا می توان از یک شومینه با یک آینه تزیین شده نصب شده بر بالای آن همراه با میز و صندلی متناسب با فضا در دو طرف شومینه استفاده کرد شومینه یکی از موارد ضروری در طراحی فضاهای کلاسیک محسوب می‌شود و این سوال اغلب به عنوان نقطه مرکزی اتاق نشیمن قرار می گیرد  به صورت کلیشه ‌ای ،حقیقی و یا نمایشی باعث گرما بخشی به این فضا و همچنین ایجاد حس  نزدیکی و جمع شدن افراد به دور هم می گردد .

نمای شومینه ها در این سبک اغلب با استفاده از سنگ های طبیعی و قطعات فولادی در جزئیات طراحی می شود یکی دیگر از ویژگی های این سبک استفاده از ستون ها می باشد که مربوط به دوره معماری روم و یونان است و می توان خطوط عمودی را در فضاهای داخلی بر روی پرده و یا دیوارها مشاهده کرد .

از دیگر ویژگی ها می توان به ارتفاع زیاد فضاهای داخلی، پرده های نزدیک به هم و سرتاسری، ستون های بلند، استفاده از آینه و مجسمه های برنزی اشاره کرد .

یکی از قوانین اساسی و اصلی سبک کلاسیک حذف کامل دوگانگی می باشد که این موضوع به دکوراسیون ،اکسسوری ، مبلمان و لوازم جانبی نیز مربوط می گردد .

  • رنگ در سبک کلاسیک

 پالت رنگی این سبک در معماری اغلب از طبیعت الهام می گیرد و رنگ هایی زیبایی و آرام بخش می باشند . رنگ هایی همچون رنگ طلایی ، بژ ، کرم ، خاکستری ،زیتونی، نقره ای و قرمز از رنگ های پرکاربرد در این سبک است .

 به طور کلی تمامی رنگ های استفاده در این سبک باید متین ، آرام، نرم و گرم باشد و همچنین به ایجاد حس  آرام بخشی و ایجاد فضایی دنج کمک کند.به طور کلی رنگ های استفاده شده در این سبک از رنگ های سنگین و لوکس می باشند .

سبک کلاسیک در منزل

 زمانی که قصد استفاده از رنگ سفید را در طراحی داخلی کلاسیک را دارید باید نوع تیره و مات آن را انتخاب کنید به عنوان مثال می توانیم با ترکیب رنگ سفید با رنگهای ملایم و گرم مانند شیری آن را از حالت خنثی به حالت گرمتری تبدیل کنید و به این روش هم فضای گرم‌ تر ایجاد کرده و هم از فضای خنثی که یادآور طراحی داخلی مدرن می باشد فاصله بگیرید .

  •  دیوار ها در سبک کلاسیک

هنگام تزیین دیوار در این سبک معمولا از پارچه های دیواری ،کاغذ دیواری و پانل های دیواری چوبی با کیفیت بالا و طرح های کلاسیک و همچنین اندود گچ استفاده می گردد. به طور کلی در سبک کلاسیک بکارگیری تعداد محدودی از رنگ ها و مواد و متریال از اهمیت بالایی برخوردار است .

کاغذهای دیواری باید دارای کیفیت بالایی باشد. پارچه های ابریشمی و همچنین پانل های چوبی نیز باید از چوب های گران قیمت تهیه شده باشد .

  • کف و سقف در دکوراسیون کلاسیک

    ظراحی داخلی کلاسیک

 برای سقف  از رنگ تنالیته  های سفید و سایه هایی از آن استفاده می شود رنگ های کرم ، فیلی و شیرینی  در این سبک مناسب می باشد .همچنین باید کاملاً صاف و نرم طراحی گردد .از دیگر ویژگی‌های های این سبک می توان به گچ کاری، تزئینات و کاربندی های پر از پیچیدگی ها و جزئیات زیبا همراه با حاشیه ،ایجاد فرم گرد در گوشه ها ،محل قرار گیری  چراغ و لوستر ها و غیره اشاره کرد .

 برای کف در طراحی دکوراسیون داخلی به این سبک به طور کلی از پارکت ،چوب و لمینت استفاده می شود برای سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیز می‌تواند از کاشی با تزیینات زیبا و سنگ طبیعی استفاده کرد .

  • مبلمان در معماری به سبک کلاسیک

معیارهای اصلی برای انتخاب مبلمان در این سبک خطوط ساده و متقارن می باشد البته گزینه ای ایده آل برای این گونه فضاها مبلمان آنتیک میباشد اما اینگونه مبلمان زیاد در دسترس عموم قرار ندارد بنابراین شما می‌توانید مبلمان شیک و امروزی که دارای ظاهری کلاسیک هستند استفاده کنید تمام مبلمان استفاده شده باید ظریف و با دقت انتخاب کرد .

 

  • مواد و متریال

متریال و پارچه هایی که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرند بسیار زیبا و کم نظیر می باشد از پرکاربردترین آنها می توان به کتان ، پنبه ، کرباس و مخمل اشاره کرد .

 متریال های طبیعی مثل سنگ یا سنگ مرمر و چوب جزو بهترین و پرکاربردترین مواد در فضاهای کلاسیک می باشد که به راحتی با  رنگ  های طبیعی می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

 برای انتخاب مواد و مصالح پایانی کار پیشنهاد می شود از مصالح طبیعی همچون سنگ‌ مرمر ،پارکت و منسوجات که دارای کیفیت بالایی هستند استفاده می شود .

  • نور در فضاهای داخلی

    طراحی داخلی کلاسیک

نور یکی از مهمترین عوامل پویایی یک فضای داخلی می باشد بدون نور در فضاهای داخلی فرم، بافت و رنگ قابل مشاهده نخواهد بود در نورپردازی تا جای امکان باید از نورهای طبیعی بهره گرفت اما در کنار آن نیز می‌ توان با استفاده از نورهای مصنوعی نور مورد نیاز فضا را تأمین کرد .

 نورپردازی مناسب و اصولی می‌تواند ویژگی های خاص و منحصر به فرد یک خانه کلاسیک را برجسته تر نمایان کند برای فضای داخلی اینگونه خانه ها می توان از لوستر های سنگین سبک کلاسیک استفاده کرد. لوستر های بلورین و برنجی برای طراحی دکوراسیون لوکس به این سبک مناسب می باشد علاوه بر آن استفاده از چراغ های رومیزی و آباژور ها در کنار مبلمان و میز ناهارخوری باعث ایجاد فضایی زنده و درخشان تر می گردد .

دیوارکوب و آینه و کنسول نیز در این سبک پرکاربرد می باشد نور لامپ ها معمولاً خنثی و با رنگ های بسیار ملایم یا رنگ روز استفاده می شود .

 

8 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات