طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی مدرن یا کلاسیک کدام مناسب تر است؟

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 1 خرداد 1400 در ساعت 12 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای طراحی داخلی منزل می توان از سبک هایی متفاوت و متنوعی استفاده نمود . انتخاب سبک طراحی وابسته به عوامل مختلفی است . با در نظر گرفتن برخی پارامترهای اساسی در انتخاب سبک طراحی و دیزاین دکوراسیون منزل ، می توان بهترین سبک طراحی داخلی را برای هر فضا انتخاب نمود . در حقیقت نمی توان گفت یک سبک طراحی در همه حالت ها و برای همه محیط ها کاملا ایده آل است . ممکن است اجرای یک سبک طراحی مناسب در یک محیط ، منجر به ایجاد یک طرح خارق العاده گردد و استفاده از همین سبک در فضایی دیگر نه تنها منجر به نتیجه رضایت بخش نشود ، بلکه محیط نامطلوبی را برای کاربران فراهم آورد .

طراحی داخلی مدرن و کلاسیک دو سبک طراحی بسیار متداول هستند که طرفداران زیادی نیز دارند . انتخاب یکی از این دو سبک برای دکوراسیون داخلی منزل ، گاهی بسیار سخت و پیچیده خواهد بود و کارفرمایان را دچار تردید خواهد نمود . برای تصمیم گیری درست در زمان انتخاب سبک طراحی ، می توان با استفاده از برخی نکات ریز ، شیوه مناسب طراحی برای فضای در اختیار را پیدا نمود . برخی از این نکات در ادامه تشریح می شوند .

  • به ابعاد فضای در اختیار دقت کنید

یکی از مولفه هایی که نقش تعیین کننده ای در انتخاب سبک طراحی دارد ، مساحت فضای در اختیار است . چنانچه فضای مورد نظر از نظر مساحت وسیع باشد ، طراحی به سبک کلاسیک می تواند نتیجه درخشان و منحصر به فردی ایجاد نماید . اما اگر فضای در اختیار طراح ، مساحت کمی داشته باشد ، طراحی دکوراسیون به سبک مدرن ، نتایج بهتری را ایجاد خواهد نمود . البته در فضاهای بزرگ محدودیت زیادی برای انتخاب سبک طراحی در نظر گرفته نمی شود و در صورت تمایل کارفرما ، می توان از سبک مدرن نیز برای طراحی بهره گرفت .

طراحی داخلی مدرن یا کلاسیک کدام مناسب تر است؟

برای منازل و فضاهایی که وسعت کمی دارند ، استفاده از سبک طراحی کلاسیک منجر به ایجاد شلوغی و آشفتگی در محیط می شود زیرا توجه به المان های تزیینی و تجملی در سبک کلاسیک یک اصل اساسی محسوب می شود . سادگی نهفته در سبک مدرن برای فضاهای کوچک بسیار ایده آل تر خواهد بود .

طراحی داخلی مدرن یا کلاسیک کدام مناسب تر است؟

  • میزان منابع مالی در اختیار را در نظر بگیرید

میزان بودجه در اختیار شاید یکی از مهم ترین پارامترهایی باشد که باید به آن توجه شود . هزینه طراحی و اجرای سبک طراحی کلاسیک بسیار بیشتر از طراحی به سبک مدرن است . تهیه لوازم لوکس ، عتیقه جات و تابلوهای نقاشی منحصر به فرد نیازمند صرف هزینه زیادی خواهد بود . سایر المان های موجود در دکوراسیون کلاسیک نیز گران قیمت بوده وتهیه آن مستلزم صرف منابع مالی قابل توجه ای است . چنانچه از نظر تامین بودجه و مبالغ هزینه کرد محدودیت وجود داشته باشد ، استفاده از سبک مدرن برای طراحی مناسب تر خواهد بود .

طراحی داخلی مدرن یا کلاسیک کدام مناسب تر است؟

اما اگر منابع مالی کافی در دسترس قرار دارد و تمایل کارفرما به سبک طراحی کلاسیک بیشتر است ، به کارگیری از این سبک برای طراحی نسبت به سبک طراحی داخلی مدرن ارجحیت خواهد داشت .

انتخاب سبک طراحی دکوراسیون

برای انتخاب سبک طراحی دکوراسیون با توجه به عوامل یاد شده در بالا به راحتی می توان سبک درخور و ایده آل برای هر فضا را مشخص نمود . برای گزینش سبک طراحی مناسب ، ابتدا سایز منزل و فضا لحاظ می شود . اگر فضای در اختیار با متراژی کمتر از 80 متر مربع باشد ، واضح است که سبک مدرن بهترین شیوه برای دکوراسیون این فضا است . اما اگر متراژ فضای مورد نظر بالای 80 متر مربع باشد ، باید برای انتخاب سبک ، به میزان بودجه در اختیار توجه شود . اگر تامین منابع مالی با محدودیت رو به رو باشد ، سبک مدرن برگزیده می شود . اما اگر طراحان از نظر تامین مالی با آزادی عمل مواجه باشند ، سبک کلاسیک می تواند منجر به ایجاد فضایی لوکس و چشم گیر گردد .

طراحی داخلی مدرن یا کلاسیک کدام مناسب تر است؟

برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منازل و هر فضای دیگری ، بهتر است از هنر طراحان خبره شاغل در شرکت دکوراسیون استفاده شود تا نتایج حاصل به نتایج مورد انتظار نزدیک تر باشد .

 

8 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات